meszrum napisał(a):
nawet wiem kto
meszrum napisał(a):
10W60 [shell, castrol] to zapewne świetny olej, choć przez długi okres byłem nastawiony na anty. jeszcze lepszy jest motul 300v lemans [i przy okazji kilka razy droższy - używam go na tor do STi].
jedynym problemem tych olejów jest norma - w zasadzie jej brak [choć oleje te przewyższają te z normą].
druga rzecz - czy zwykły użytkownik wykorzysta cechy tych środków? raczej nie.
czy 10W60 lepiej będzie smarować niż 5W40[50] silnik 2.5TDI? nie wiem. potrzeba byłoby 2 identyczne samochody użytkować przez taki sam okres czasu, w ten sam sposób, by móc stwierdzić różnicę. bądź jej brak...
ludzie żyją normą - jest norma, jest gut.
na co dzień chyba bardziej cenię normę, co nie znaczy, że to słuszne.
THX za odpowiedź. Chociaż wierzę, że testy wykazały wyższość 10W60 (Castrol) to pozostanę przy 5W40, tzn. zamierzam przelecieć około 30 tys. km (1 rok) i rozstać się z moim AYM, a więc chyba nie będę nic zmieniał.
Jeszcze raz dzięki

dawidc1 napisał(a):
Mam pytanie odnośnie oleju w imieniu znajomego. Tydzień temu zakupił A6 C5 oczywiście 2,5 TDI V6 oznaczenie AYM multitronic z 2001 roku po lifcie, niestety nigdzie nie ma kartki jaki był lany olej a i książki servisowej brak. Na szafie ma niby 200000 km, jezeli chodzi o wycieki to troche z pod misy górnej, ale na ziemie nie kapie, chociaż osłona trochę uwalona olejem. Innych wycieków raczej nie ma chociaż silnik do czystych ne należy. Pytanie jest takie: czy isnieje jakaś obawa,ze po wlaniu full syntetyka z silnika zacznie lecieć jak z kranu, czy można bez obaw lać full S. Może najpier umyć silnik i sprawdzić gdzie konkretnie leci i w jakim stopniu

Nie wiem co na to koledzy fachowcy

, ale ponad półtora roku temu zadałem to samo pytanie w sprawie takiego samego modelu, tyle, że roczek młodszy, ale na szafie było tyle samo (też zaraz po zakupie). Zgodnie z radami zalałem 5W40 - przekaż koledze, że do tego silnika olej ma być z normą VW 505 00 (tylko i wyłącznie z tą, żaden, np. 505 01). I ma być 5W, a nie 10W... Ja też nie wiem, czym był wcześniej zalewany, ale podejżewam (mam podstawy aby w to wierzyć

), że czymś, czym nie powinno i nie kosztowało dużo

, czyli w najlepszym przypadku jakimś 10W40 do diesli bez normy VW.
Nie będę się delektował zachwytem jak pięknie chodzi, ale nie było skutków ubocznych, od wymiany do wymiany (12 tys. km) nie dolewam ani kropelki, a poziom oleju nie spada. Co do wycieków o których piszesz, chodzi chyba o miejsca na pokrywie do okoła wtrysków ? Tak rozumiem. Pewnie silnik nigdy nie był myty i wygląda to nie najlepiej, ale możliwe, że tylko się poci i z czasem się uzbierało. Jak nie kapie, to ja bym to zostawił, ale na pewno umył, aby widzieć więcej ....

Aby to uszczelnić należy wymienić całą pokrywę - jak się mylę poprawcie mnie
ps. jak opisałeś konkretnie jaki to model to włosy mi stanęły pionowo i się wyprostowały, (a noszę kręcone i długie) .... Przypomniałem sobie jak ja się cieszyłem
