Koledzy,
jestem przed zakupem opon letnich do służbowego 'wózka' mojej żony i mam pytanie jak w temacie.
Niektórzy wiedzą, że to nie 'władca pierścieni' o którym marzę, ale 'śmigło' x3 -cóż, darowanemu (żonie) koniowi nie zaglada się w zęby, poza tym, jeśli mam pytać, to
na forum, gdzie ludzie wiedzą, o czym piszą
Dokładne rozmiary: R17 i 215/60 lub 235/55.
Teoretycznie znam różnicę.
Szersze oznaczają:
(+) Lepsze prowadzenie;
(+) krótsza droga hamowania;
(+) WYGLĄD.
(-) gorsze odprowadzanie wody (aquaplaning przy niższej prędkości);
(-) Większe opory toczenia i spalanie;
(-) cena.
Zdecydowałem się na Continentale SportContact 2
http://www.opony.com/opony/48810_continental_sportcontact_2.html. Miałem 'I' kiedyś dawno na Astrze I cabrio, potem 'II' na Astrze II cabrio, Focusie i 2*Mondeo i bardzo dobrze mi się jeździło - szczególnie chwaliłem sobie zachowanie na wodzie.
Różnica w cenie to 200PLN na sztuce, chociaż to nie problem (zakup w koszty firmy). Bardziej interesuje mnie rzeczywiste zachowanie opony - nie miałem na swoim samochodize nigdy szerokości powyżej 205, jak również nie jeździłem na dłuższą metę tak dużym (ciężkim) autem: 1,8t netto, 2,25 dopuszczalna masa...
Będę wdzięczny za pomoc.
[Edit:]
Właśnie z przerażeniem odkryłem, że kupione w salonie auto, które miało stać na zimówkach, stoi na uznawanych za letnie Pirelli Scorpion STR. Problem się rozwiązał sam, a ja właśnie pluję sobie w brodę, jak mogłem w ostatni weekend pojechać w góry i przebijać się przez kopny śnieg, nie sprawdzając tego wcześniej...
:
http://www.2com.pl/pub/photo.asp?p=59603.51811 i następne (w naprawdę newralgicznych miejscach nie miałem odwagi stanąć...