.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 13:46:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno audi 80 ( B3 )
PostNapisane: 25.mar.2008 22:35:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Witam, jestem tutaj nowy wiec wypadaloby sie przywitac " witam wszystkich milosnikow jak i przyszlych włascicieli Audi ;) "

A wiec tak, od kad znalazlem prace mysle nad zakupem samochodu przy ktorym nie bede sedzal tyle czasu co nad maluszkiem :D . warunki mam dwa.... Ma poprostu nie rdzewiec ( w granicy rozsadku oczywiscie) I drugi warunek jak naj mniej psuc sie jesli chodzi o skrzynie, silnik. Zawieszenie to juz pomijam bo to u nas ( Poland ) normalna sprawa.

Do rzeczy, moj ojciec ma B4 Avanta z silnikiem 2,0 na wielopunkcie zagazowanego. Przyjemnie mi sie tym samochodem jezdzi i wogole spoko. Chcialem sie dowiedizec cos na temat B3 czy jest porownanie do B4 w jakimkolwiek kontekscie ?? jak z awaryjnascia B3. Mysle nad silnikiem wlasnie 2,0 z gazem. Chociazby dlatego ze ropa po tyle samo co benzynka.... I w dieslach denerwuje mnie to co sie dzieje na biegu jalowym .....
Wiem ze nawiew w B4 chodzi glosno na III biegu...
Jak panowie sie maja przeguby ?? Jak sie ma skrzynia biegow, chodzi mi szczegolnie o bieg nr II, ciezko wchodzi ?

I wogole jakies plusy i minusy modelu B3 .....

Chcialbym zeby pisali ludzie ktozy to auto mieli,, lub ludzie ktorzy czytali cos na jego temat od uzytkownikow tego modelu... A nie jakies domysly czy cos,,, I teraz kwestia kaski, widze na allegro ze za 3-4 tyś juz mozna kupic fajne autko,,, one tak chodza normalnie czy to jakies ukryte wady beda miec napewno ?

Jesli chodzi o wyposazenie nie musi miec nic, prucz el ,szyb...

Na co zwracac uwage przy ogledzinach samochodu ?

Dodam ze znam sie na mechanice pojazdowej, i malowaniu, wiec jak by nie bylo poznam czy samochod byl po lakierowaniu czy tez nie.


Za odpowiedzi z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam Bartek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 22:55:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
z tego co piszesz to nie szukaj sam, bierz kogoś kto się zna.... aha szukaj nie bitej blachy i nie patrz na wypas. B3 nie wychodziły za tłusto wyposażone. Chyba że się skuśisz na b3 90 ale silnik min 2.0

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 23:04:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No co tu porównywać :). B3 chyba nawet trwalsze (tak mówią niektórzy). To są prawie takie same auta różnią się w sumie detalami takimi jak zawieszenie, silniki czy normalny bagażnik w B4. W każdym razie B3 tak samo dobre jak B4 z tym, że właśnie nie ma bagażnika (no prawie). Zobacz silniczek 1.8S on dobrze znosi gazownie. Co do rdzy to jeśli nie było bite to trudno się będzie doszukać- taka ich uroda.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 23:08:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Dobrze panowie, a jak spalanie tego silniczka 1,8 ? bo wiem ze 2,0 tatuska pali 10-11 gazu,,, zaś 1,8 wydaje mi sie ze spali wiecej dlatego ze bedziemial wiecej do ciagniecia ( slabszy , chyba, nie wiem czy sie nie myle )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 23:21:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Nie koniecznie. Tatusiek może mieć ABT i 90KM czyli tyle co Ty w 1.8. Takiego silnika do zagazowania (w B3 o pojemności 2.0) nie znajdziesz. Jaki ojciec ma silnik (oznaczenia)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 23:34:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Mi b3 1.8 90 koni w mieście mieściła sie w 9 litrach przy normalnej jeździe, 10 jak bardziej dynamicznie sie ruszało spod świateł. Silnik nie sprawiał nawet najmniejszych problemów a gaz znosił bez grymasów( instalacja II generacji). Co do zawieszenia to bardziej mi podchodzi to z b3, raz ze mój avant strasznie twardy jest z niewiadomych przyczyn a dwa tylna belka jest lepiej rozwiązana. Posiada ona drążek reakcyjny przez co tuleje są mniej obciążone i wolniej sie zużywają. Biegi chodziły cacy. Nawiew nie pamiętam aby sprawiał problemy, ale nie wykluczam takie ewentualności. Jedyne co mnie w b3 męczyło ale podkreślam ze to tylko w moim egzemplarzy to stukanie w okolicach prawego kola którego w żaden sposób przez cały okres posiadania nie dałem rady wyeliminować a wymieniłem caluśkie zawieszenie amorki i sprężyny i dalej to samo. Autko jak najbardziej godne polecenia. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Nic oprócz standardowych rzeczy takich jak blacharka stan silnika i wszystko inne co sie sprawdza w każdym aucie. Nie wydaje mi sie aby miało jakieś specjalnie słabe strony. Może ktoś inny coś na ten temat doda. No i jesli będzie miało wspomaganie to przyjrzyj sie maglownicy i pompie wspomagania czy nie ma wyciekow, bo wymiana mzoe byc kosztowna i pracohlonna.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 23:59:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
emge z tego co wiem to tatus ma 115 hp, anie 90 :)

90 ma moj kolega ktory wlasnie ma cyrki z gazem,,, ( ma na jednopunkcie ) 1,8 hmmm kurde sam nie wiem. Zastanowie sie, jakmi cos przyjdzie do glowy to bede pytal ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 00:24:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jak 90 to nie ma na jednopunkcie. Może mieć od 2.0 5-cyl wzwyż i wielopunkt. Właśnie z tym 1.8 jest najmniej problemów. Wszystkie wielopunkowe wtryski mechaniczne są loterią do gazowania. Może być ok, a może być jazda bez trzymanki, a do tego niewiele ludzi potrafi ten silnik doprowadzić do porządku w razie W. 90KM to nie tak znowu źle, a jeśli nie masz za dużo kasy odwdzięczy się na pewno. Co do skrzyni to w B3 jak i w B4 chodzi elegancko. Nawiew chmm.. chodzi głośniej na 3 biegu, ale czy to wada? :D

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 07:27:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
to ze chodzi glosniej na III biegu to zadna wada ( malucha mam obecnie po dobrym tuningu mechanicznym, wiec w srodku sie wogole ciezko dogadac ;) ) To mowicie chłopaki ze rozgladac sie za 1,8..... a konkretnie ? jakies oznaczenie silnika 1,8 ? czy to nie wazne , zeby poprostu byl 1,8.... Kolega wyzej pisal cos o 1,8 S jesli dobrze pamietam.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 08:07:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
To oznaczenie 1.8S będzie na klapie, oznaczenie silnika chyba PM (chociaż były jeszcze gaźnikowce SF, NE) bo JN to wtrysk mechaniczny i oznaczenie na klapie 1.8E. Poprawcie mnie jeśli się mylę :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 10:28:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Tak JN to mechaniczny wtrysk 112 koni. Z gazem do niego lepiej nie ryzykowac a i apetyt na PB ma całkiem spory. W danych technicznych na stronie audi klub polska jest chyba jakis mały błąd. Były tez silniki 1.8 na jednopunkcie 90 km. Znoszą one świetnie gaz. Oznaczeniami na klapie nie ma co sie kierować, u mnie było 1.8s i mialem jednopunkt a nie gaźnik jak powszechna opinia głosi ze s oznacza gaźnik. Klapę lub oznaczenia zawsze można zmienić. Najlepiej nos pod maskę i będzie wiadomo co to za typ zasilania w paliwo.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 10:36:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jak zobaczysz pod maską "patelnię" (filtr powietrza okrągły) to na pewno nie będzie mechaniczny.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 12:16:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2005 11:20:10
Posty: 59
Lokalizacja: Małopolska
Kod:
Tak JN to mechaniczny wtrysk 112 koni.


JN to 90 koników.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 13:14:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Teraz sobie przypomniałem, że to DZ jest na wielopunkcie :D

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 13:22:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2006 21:57:53
Posty: 336
Lokalizacja: Elbląg
Gaz w 2.0 na wielopunkcie odradzam z całych sił. Miałem doczynuienia z tym silnikiem na LPG i to samo zło było.
Ja mam 1.8, 90km na LPG przejechałem 120tys km i nigdy zadnego problemu nie było.
Nie szukaj takiego auta na siłe z wypasem (w b3 to słowo jest obce :): ) Wystarczy wspomaganie. Szybki el. niewielkim kosztem mozna samemu dołożyc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 17:22:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
moze chcesz coupe???

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 17:46:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Okej, teraz tak mi namieszaliscie ze szok, Panowie czytajcie temat od poczatku :P Pisalem ze nie chce miec wypasionego samochodu tylko nie gnijace i trzymajace sie mechanicznie ( silnik/skrzynia ).

O wypase mowilem ze moze miec wspomaganie kierownicy i el, szybki, wiecej mi nic nie potrzeba :)


No a z tym namieszaniem... mozecie mi wypisac w kolejnosci od najlepszego ( do gazu ) do najgorszego silnika ? Max pojemnosc to 2,0l a min, to taka zeby koles w cc 900 spod swiatel mnie nie wzial :)

PS> nie chce cupe i nie chce kombi. poprostu zwyczajny sedan..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 18:58:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 12:34:04
Posty: 82
Lokalizacja: Malbork
najlepiej kup 18S w dobrym stanie i sam zagazuj nowa dobra instalacja chyba ze chcesz zaryzykowac to kupuj na pełnym wtrysku z oznaczeniem E ale bedzie tak jak ktos z was madrze napisal "moze byc ok albo nie".

Jezeli B3ka bedzie nie bita to rdzy nie ma prawa byc moja jest bezwypadkowa z 87r i nie ma sladu rudej.

spalane mojej od 8 do max 11ltr.

_________________
Audi 80 B3 (SD) 1.9E+LPG_113PS_ VIII.1987r. - było
VW Bora (AJM) 1.9TDI_116PS_ XII.1999r. - bylo
Audi A6 C5 (BDV) 2.4_170_ 2003r. - było
Audi Allroad 2.7 bT quattro 250 KM. Bylo
Audi A6 C5 2.7 bT ARE 250 Km byo
Audi Allroad 2.5tdi AKE chip 205 PS jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 19:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2005 23:06:14
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
Witam!!!
Ja mialem B3 z silnikiem 2.0 o oznaczeniu 3A. Mialem go zagazowanego najzwyklejsza instalacja i bylo oki. Ale trzeba bylo bardzo mocno pilnowac terminu wymiany swiec i przewodow. Raz jak sie zagapilem to jak pierdyklo to koszt naprawy byl nie maly.
Ja swoja B3 smigalem 4 latka i sobie chwale to autko. Fakt ze na swiatlach to wyscigowka nie byla bo i naped na to za bardzo nie pozwalal, ale bardzo milo je wspominam. W eksploatacji oprocz tylnych zaciskow prawie nic nie zawiodlo
(Wlaczniki szyb i foteli to nie jest znowu taka powazna usterka). Takze jezeli trafisz dobrze bedziesz sobie chwalil. A jezeli chodzi o wyposazenie to jak dobrze poszukasz to znajdziesz dobrze wyposazana. Ja u siebie oprocz klimy skory i poduszek mialem wszystko lacznie z grzanymi fotelami.

Pozdrawiam i owocnych poszukiwan zycze

_________________
było: Audi 80 B3 2.0 + LPG quattro
była: Toyota Avensis 1.8
jest: Toyota Avensis 2.2 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 19:29:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Panowie sorka za laike ale co znaczy 1,8 S ? wtrysk jednopunktowy ??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: