.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 04:02:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 NG]problem z wkręcaniem na oborty
PostNapisane: 29.paź.2003 17:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2003 17:11:52
Posty: 16
Lokalizacja: Polanica Zdrój
Problem tego rodzaju ze samochód ledwo co dochodzi do 6000 obrotów( i prawie staje) nawet na 1-ym biegu , marne przyspieszenie co ciekawe nim osiągnie maksymalny moment (okolice 3000) to jakoś się zbiera czym bardziej ciągne to wolniej przyspiesza. Inny problem to blokujący się gaz / przepustnica. Stało się to po : wymieniłem klimatyzacje + chłodnice ( klima jeszcze nie działa bo taka aluminiowa rurka z czujnikami i zaworem pękła i nie są podłączone), polerowałem kolektor ssący oraz mycie silnika i ostani tłumik Katalizator był wymieniany jakies 10 000km temu, byłęm na diagnostyce niby wszytko ok , gaz niby blokował się z powodu niesczelności kolektora ssącego, usunięto ale gaz dalej się blokuje moze od uderzenia jakiegoś a nikt się nie chce mi przynać kto mi to robił, sam nie miałem czasu. Czego kurna szukać?? co może byćprzyczyną. Tłumik wymontowałem całkiem ostani llekko się poprawiło ale dalej ledwo co na obroty wchodzi.. NIm wymieniałem te części chodziła jak marzenie :( Ma ktoś jakieś sugestie , na razie wymontowałem przpustnice będę badać , wtryski uszczelnie ,, ale wątpię czy to coś da. MOgło się coś stać z katalizatorem jak samochód stał 2 miechy ? Zapomniałbym samochód audi 90 quattro 1990 rok silnik NG , sonda labmada wymieniona niby sprawna,

_________________
90 quattro 2.3 NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 19:33:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
odkrec wydech .... a jak to nie to to sprawdz czy sie obie przepustnice otwieraja

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: no odkręcę ale wątpię
PostNapisane: 29.paź.2003 21:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2003 17:11:52
Posty: 16
Lokalizacja: Polanica Zdrój
bo był ruszany tylko za końcowym tłumikiem ? końcowy odkręciłem i tylko lekko się poprawiło przyspieszenie ale bardzo mało , ale to nie to jest przyczyną bo dalej się nie wkręca , no przepustnice mam w pokoju dzisiaj rozkręciłem i niby wszytsko spoko jak samochód zgaszony to się nie blokowała, tylko na zapalonym silniku ??? moze jakieś czujniki siadły ale które ? i jak to sprawdzić.?? a jak sprawdzić katalizator czy nie blokuje , czy na diagnostyce mogło pokazać ze OK wszystko a skubaniec jednak blokuje ? Filtr powietrza K&N albo czysty zwykły na obdywóch sprawdzałem ...

_________________
90 quattro 2.3 NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2003 22:14:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ten silnik ma tyle elektorniki co w przecietnym czajniku elektrycznym .... katalizator mozesz spradzic wlasnie odkrewcajac wydech ...a odkrecanie koncowego wydechu bylo conajmniej nieuzasadnione ... CALY wydech to jest zaraz za kolektorem trzeba odkrecic ... a przepustnice jak juz wykreciles to zwroc uwage jak przekrecasz tto w pewnym momencie musi zaczac otwirac sie druga przepustnica ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 16:58:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
hans napisał(a):
ten silnik ma tyle elektorniki co w przecietnym czajniku elektrycznym ....


no z tym sie nie zgodze, ma jej calkiem sporo :evil:

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 17:58:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
podobne objawy sa przy zatkaniu katalizatora

kiedys w dawnej audi 100 mialem taki problem mechanicy mi pol silkia wymienili zanim ktos wpadl na genialny pomysl wyciecia katalizatora hyhy


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 20:28:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
maudi90 napisał(a):
hans napisał(a):
ten silnik ma tyle elektorniki co w przecietnym czajniku elektrycznym ....


no z tym sie nie zgodze, ma jej calkiem sporo :evil:


hehehe ... ja nie mowie ze jej nie ma ... jest jej poprostu mniej niz w kazdym silniku z elektornicznie sterowanym wtryskiem i zaplonem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: no jak katalizator to pół biedy
PostNapisane: 31.paź.2003 20:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2003 17:11:52
Posty: 16
Lokalizacja: Polanica Zdrój
gorzej jak coś z komputerem. Troche ten katalizator nie za bardzo mi pasuje bo nim wymieniałem kolektor ssący ( polerowanie) i zmiana chłodnicy i końćowego tłumika, to wszytko było w porządku . poza tym sonde lambadę i katalizator wymieniałem koło 8-10 000 km temy czyli prawie nówki .. no ale takie pytanie o lambde, ona jest taka jakby troche ukryta , bo jakbym wyrzucił katalizator, to lepiej zrobiź taką puszkę i też ją jakby tak pod kątep wspawać / wkręcić jak gdyby była lekko osłonięta ?? zeby się zaraz nie przepaliła bo noga to u mnie cięzka :)

_________________
90 quattro 2.3 NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 20:30:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak ci nacieklo paliwa podczas prac do wydechu to przy pierwszym odpaleniu i rozgrzaniu silnika moglo dojsc do stopienia katalizatora

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2003 22:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Ja obstawiam stopiony kata-sam przez to przeszedlem. :(

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 09:34:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
hans napisał(a):
maudi90 napisał(a):
hans napisał(a):
ten silnik ma tyle elektorniki co w przecietnym czajniku elektrycznym ....


no z tym sie nie zgodze, ma jej calkiem sporo :evil:


hehehe ... ja nie mowie ze jej nie ma ... jest jej poprostu mniej niz w kazdym silniku z elektornicznie sterowanym wtryskiem i zaplonem


hmmm, porownanie do czajnika chyba wlasnie oznaczalo ze nie ma wcale elektroniki :roll: :twisted: a uwierz mi ze sa silniki gdzie zaplon i wtrysk sa sterowane elektronicznie, i te silnikie nie maja np. samodiagnozy, czujnika spalania stukowego i elektronicznej regulacji biegu jalowego, mysle ze nie ma sensu sie sprzeczac co ma NG a czego nie, ale moim zdaniem, mimo ze jest to silnik z wtryskiem mechanicznym to elektroniki ma wiecej niz nie jeden silnik z wtryskiem elektronicznym. 8)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: no jak katalizator to pół biedy
PostNapisane: 03.lis.2003 09:47:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2003 15:23:07
Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Babek napisał(a):
Troche ten katalizator nie za bardzo mi pasuje bo nim wymieniałem kolektor ssący ( polerowanie) i zmiana chłodnicy i końćowego tłumika, to wszytko było w porządku . poza tym sonde lambadę i katalizator wymieniałem koło 8-10 000 km temy czyli prawie nówki ..


to nie ma znaczenia czy on nowy czy stary - taka sama odporność na uszkodzenia

katalizator to porcelana - jak gdzieś walniesz albo szybko schłodzisz (np. szybko jadąc przez kałurze) kat pęka i się zapycha


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z wkręcaniem 2.3 na oborty
PostNapisane: 04.lis.2003 11:07:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:17:46
Posty: 107
Lokalizacja: Wawa
Babek napisał(a):
nim osiągnie maksymalny moment (okolice 3000)


Z tego co pamietam to katalogowo 2.3 10V powinien miec maxymalny moment przy 4500 obr ??

_________________
C5 2.8 ACK Q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: