.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 19:19:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4, AAH] problem z cisnieniem oleju update info FOTO
PostNapisane: 09.mar.2008 22:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Po zlozeniu i zagrzaniu silnika czas był na jazdy testowe. Troszku pojeździłem, zatankowałem 98 i jade... a tu nagle kontrolka oleju na checku a na wskaźniku ciśnienie 0 . Hamowanie i kontrola, olej jest, niesłychac szklanek ani innych stuków.Dojechałem do domu,,,, manometr w łape i ciśnienie w normie i teraz czujniki. Na lewej głowicy jest jakby puszka z dwoma pinami(śrubkami) na trzpieniu w którem jest nastepny czujnik jednopinowy biały. Widze że mam lekko zgniecioną ta puszke,,, czy to może być przez to??? A może szlag trafił zaworek olejowy własnie w tej głowicy ale nic nie stuka.... Jak sprawdzić te czujniki i który jest od czego bo w ETCE wszystko mam jednakowo opisane.... Prosze bo boje sie że może ten manometr mam jakiś trefny??


Edit: pożyczyłem dzisiaj inny manometr i faktycznie cisnienie maks 0,8 bara przy różnej prędkości obrotowej. Temperatura oleju nie skacze wysoko tylko tak do 65st przy 90st silnika. Wymieniłem filtr i olej bo rano stukał strasznie i dopiero jak złapał temp to sie troszke uciszył. Mam wrażenie że stuka własnie lewa głowica tam gdzie sa przykręcone czujniki cisnienia oleju. Zwaliłem dekiel zaworów i w porównaniu z prawa głowica jest tam jakoś "sucho" . Czy zaworek regulujący cisnienie na listwie wałka m wpływ na to że czujniki wariuja i nie daja ciśnienia na kontrolki i manometr na szafie?Dodam że własnie stukot pochodzi jakby z lewej głowicy....

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Ostatnio edytowano 11.mar.2008 17:15:27 przez Neti, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 18:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
A czy przy składaniu używałeś sprężarki do przedmuchania wałków :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 19:10:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zaworek ma duży wpływ na ciśnienie w głowicy, ale raczej nie aż taki - jak miałem zablokowany w pozycji otwarej to ciśnienie na zegarze w kabinie miałem ok 1bar na wolnych i klekotało, powyżej 3000rpm było ok. 4bar.

Generalnie na wolnych powinno być 2bar+ po rozgarzaniu. U Ciebie ewidentnie coś jest nie tak - niestety na odległość nie potrafię pomóc... Napewno wszystko poskładałeś dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 19:24:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
no napewno poskładałem dobrze.... Tak sie zastanawiam nad pompą oleju bo tam jest taki zawór ale on ma chyba ograniczać ciśnienie jak jest za wysokie..... Rozbierałem to żeby wyczyścic przy okazji i generalnie niema sie tam co zepsuć. zębatki włożyłem na strzałki tak jak były i wsio. smok jest czysty więc juz sam niewiem bo już fantazjuje ale chyba przykręcić inaczej sie go nieda??.W ogóle jak poznać że pompa oleju jest uszkodzona? hm... a tak pozatym to wykręciłem ten zaworek i jest cały ale sie zawiesza jak go cisne śrubokrętem.Zamówiłem juz nowy w ASO i bedzie na środe. Zrobiłem test.... przy pracującym silniku--uchyliłem dekiel zaworów na prawej głowicy i chlapie jak cholera i tam tez nie stuka. na lewej natomiast lipa totalna bo olej ciśnie własnie głównie przez ten zaworek nie dając dalej na wałek oleju więc wnosze że trzeba wstawic nowy... Prosze jeszcze o jakies sugestie ...

P.S. GrzesB- a czy piszczała Ci kontrolka od oleju na checku??


Edit:

A więc wstawiłem dzisiaj nowy zaworek na listwie wałka i klekotanie ustało ale ciśnienie to marne 1,2 bara. odkręciłem ten zestaw czujników i podłączyłem wężyk i olej leci w tępie przerażająco wolnym bez względu na prędkość obrotową więc jest niedobrze.

Poniżej foto pompy którą założyłem.I pytanie... czy można ją źle założyć w sensie nietrafić ząbkami na wał? Drugie... może to ten cholerny zawór od wysokiego ciśnienia przepuszcza ? tylko jak niby? Rozumiem że jak by był filtr oleju zapowietrzony albo coś to w ogóle by ciśnenie nie szło na góre??Bede wdzięczny z wszelkie sugestie i porady bo już ogłupiałem..... P.S. Dodam iż słuchałem dzisiaj uważnie silnika i jak dodam gazu tak do 6000 rmp i szybko puszcze to słychac jakby siorbanie przez sekunde ale cięzko wyczajć gdzie...

FOTO:

Obrazek

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 18:38:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
Hey, też kiedyś przerabiałem problem pompy oleju w moim silniku...
Odpowiedź na Twoje pierwsze pytanie: nie da się nie trafić na zęby napędu pompy bo inaczej poprostu jej nie założysz :D

Zawór w pompie podejżewam że też będzie dobry...

Co polecam sprawdzić to:
-sprawdź zaworek w drugiej głowicy.

-pasowało by odkręcić miskę oleju i looknąć czy smok sie nie rozszczelnił lub nie zapchał... może to go boli :)

jak sprawdzisz to daj znać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 21:37:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Głupio zapytam.Filtr oleju masz właściwy?? Nie dali Ci czasem zwykłego OP 526 ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 21:45:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie nic nie piszczało na checku - a sprawne było ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 21:55:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
smok sprawdzony i drożny w pełni, zaworki w glowicach nowe dwa,,,, może to olej trefny jakaś podróba??? a może poprostu źle idzie ciśnienie tylko na magistrale czujników???

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 22:45:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
czy masz filtr oleju z zaworkiem ciśnieniowym ? jaki filtr oleju masz właściwie?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 11:51:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Z filtrami to zmieniałem juz na różne do mana po knechta i zostałem przy filtronie takim jaki ma byc czyli OP 526/1.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 15:03:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Pozwolicie, że się wtrącę - od kiedy w AAH są czujniki ciśnienia w głowicach? Patrzę na ten rysunek http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=oil i widzę tylko te w misce przy filtrze oleju. :)

Ciśnienie jest mierzone tuż za pompą, więc myślę, że bez zdjęcia pokrywy miski olejowej się nie obejdzie. Jak smok dobrze przykręcony do pompy oleju i ciasno zamocowana plastikowa osłona sitka (najlepiej zdjąć ten drut opasający dogiąć go i ponownie założyć (ta osłonka nie powinna się ruszać), a brak cisnienia, to może pompa. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 17:30:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
no kolego - w standardowym AAH po roku 1992 bodajże czujniki ciśnienia oleju rzeczywiście są montowane przy filtrze oleju, wkręcane do górnej misy olejowej.

Natomiast pierwsze modele tego silnika AAH miały ten sam zestaw czujników zamontowany na plecach lewej głowicy tuż obok czujnika położenia wałka rozrządu Hall'a

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 17:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Jeżeli popatrszysz na tabele tutaj http://www.12v.org/engine/index.php?section=fe i obrazki to zobaczysz różnice. Ja mam czujniki za głowicą a w innych modelach były przy misce. Zrobiłem dzisiaj 300km i nie oszczędzałem gazu i jest cisza i spokój z silnikiem a kontrolki piszczą ale teraz powyżej 4000. Wygląda na to ze ciśnienie jest bo bym już zatarł motor. W trasie temperatura oleju pokazywała 90 st więc wnosze ze jeżeli pompa by niedawała ciśnienia to by ta temp. była o wiele wyższa zresztą silnik by klekotał i chodził jak sztrucel a chodzi jak V-ka :)

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 22:59:59 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
potwierdzam w 100 %. Obecne C4 mam 1991 rocznik i czujnik jest za głowicą. Poprzednie miałem 1992 i czujnik oleju montowany był na dole do górnej miski.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 09:31:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
a więc zmieniłem jeszcze raz olej z pewnego źródła na ELF 10W/40 i teraz kontrolka oleju zaczyna mi sie zapalać po przekroczeniu tak 2100 rpm. Na wolnych jest cisza. Który właściwie czujnik odpowiada za sygnalizacje niskiego ciśnienia na wysokich obrotach?

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 10:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Neti napisał(a):
a więc zmieniłem jeszcze raz olej z pewnego źródła na ELF 10W/40 i teraz kontrolka oleju zaczyna mi sie zapalać po przekroczeniu tak 2100 rpm. Na wolnych jest cisza. Który właściwie czujnik odpowiada za sygnalizacje niskiego ciśnienia na wysokich obrotach?
sprawdzałeś licznik czy nie ma zimnych lutów ;)

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 11:05:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
licznik jest 100% sprawny i stało sie to wszystko po remoncie jak pisałem wcześniej.dlatego pytam który czujnik jest za to odpowiedzialny...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 21:13:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Trochę podobna sprawa.
Czy ktokolwiek walczył ze spadającym ciśnieniem oleju w silniku AAH?
Czy przypuszczał ktoś,że to wcale nie musi byc pompa ,ani pozapychane kanały olejowe, a jedynie zawór regulujący ciśnienie w pompie (BYPASS, Oldruckregelventil)? Ta duża śruba wkręcona od strony alternatora w pompę oleju...
Moim źródłem tych przypuszczeń jest prospekt audi ssp 128. Wydaje mi się,że z wiekiem ubywające ciśnienie-poza zużyciem elementów ciernych w silniku-to właśnie ten zawór odpowiada za to ubytek ciśnienia i niunki maja po 1Bar na wolnych..
Zawór to jak sprzężenie zwrotne,wpuszcza olej pod ciśnieniem zza pompy z powrotem przed pompę,zmniejszając jej tym samym obciążenie, pompa zamiast pchać w gorę olej pcha na sama siebie.Zawór składa się ze sprężyny i tłoczka i uszczelniacza. jako,ze moja B4 odmówiła posłuszeństwa mam zamiar poprawić ciśnienie oleju idąc tą drogą,a jak nie to wymienię silnik ;-) próbowal ktoś modować sprężynę lub tłoczek?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 19:41:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Nie radze modować sprężyny bo możesz narobić sobie szkody. U mnie zaworek w pompie pracował ale jakby z oporem(pompa oryginał nówka). Przepolerowałem zaworek i kanał i problem niskiego cisnienia zniknął. Koledze jak sie zaworek zawiesił i pompa nie upuszczała ciśnienia to filtr oleju mu wyrwało z gwintu...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 20:22:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zawór możesz modyfikować poprzez dołożenie podkładek 1-2 mm między sprężyną a śrubą. Temat nie jest nowy, chociaż niekoniecznie dotyczył tego silnika ;). Całkowita wymiana sprężyny na inną jest mocno ryzykowna ;)
Co do wyrwanych filtrów, przy zapieczonym zaworku albo zbyt twardej sprężynie to 100% prawda..

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: