.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 03:40:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AHU] Czym zalać tego grzechotnika? [Zacięty EGR] LOGI
PostNapisane: 01.kwi.2008 12:44:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Witam serdecznie!
Koleżanka poprosiła mnie żebym zrobił jej mały przegląd w samochodzie silnik 1.9tdi 90PS. Wezmę vaga, pologuje itd... ale przy okazji wymienię jej filtry i olej.
- filtr paliwa miała zmieniany 14kkm temu - więc zostawię go na jeszcze na jeden raz
- silnik ma 160kkm, był zagotowany w jesieni - jeżdziła bez płynu chłodniczego... (była planowana głowica i coś tam jeszcze robione, ale tak chaotycznie ona o tym mówi, że nic nie mozna wywnioskować)
- silnik jest mocno upaćkany olejem na bloku, powyżej filtra oleju więc mam dylemat z wyborem oleju
- jaki olej zalać (teraz ma castrola magnatec pół-syntetyczny 10w40) wlać 5w40?
- ile oleju wchodzi do tego grzechotnika?
- czym odkręcić/zakręcić filtr oleju? - TO JEST MOJA NAJWIĘKSZA BOLĄCZKA - nie mam takiego narzędzia :/
Filtry Knechta zapodać?
Aha to jest Ibiza z 98 roku... :killer: :618:

Za rady serdecznie dziękuję :peace:

Na początku drugiej strony LOGI!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 12.kwi.2008 19:10:36 przez Stamlej, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 12:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
olej raczej 10W-40... albo 15W-40 minerał :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 12:50:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
-jezeli olej sprawdzony [oryginal] to bym zostawil ...
-znalezc przyczyne pocenia sie motorowni
- 3.6-3.8 l
-klucz opaskowy [14 zł] np. taki : -> http://www.allegro.pl/item319355450_klu ... oleju.html
-jak najbardziej Knecht albo Mann ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 12:59:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dzięki spanky :peace:
Kupię sobie taki - do kolekcji ;) A jakim momentem zakręcać filtr 30nm? (ciężko tu mówić o momencie ;) - raczej takim kluczem na wyczucie się kręci)
nie będę jej gmyrał więcej przy silniku - zrobię tylko to co obiecałem, jeżeli coś padłoby za pół roku (nawet w skrzyni) to i tak była by oczywiście moja wina... ;)
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 13:13:32 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
wreszcie coś mogę powiedzieć w temacie TDi :peace: filtr zakręcasz ręcznie a nie kluczem, tak mocno jak dasz radę, smarując przed tym uszczelke filtra świeżym olejem - docenisz to podczas następnej operacji wymiany filtra (nie wiem czy to aż tak dobra koleżanka ;) )

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 13:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ok - dzięki za wszystkie wskazówki :diabel:
Dokręcę ręką :peace:
Nie jest to raczej przelotna zanajomość ;) w stylu :sex:
Dziewczyna kumpla, a że on jest lebiodą to ja zrobię za niego...

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 16:15:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
A wie ktoś jaki ma być kąt wtrysku dla AHU?
I ile mniej więcej ma mierzyć LMM?
Da się gdzieś kupić filtry knecht przez neta?
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 16:24:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1) 000 BS poz 2 - 51 jednostek
2) 850 mg/R - 1000 mg/R do 3600-3800 rpm, później będzie spadać.
Pomiar zgodnie ze sztuką: 90 stC i but w podłodze od 1500-4500 rpm.
Logowanie każdej grupy niezależnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 16:31:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dzięki Basket :peace:
A ustawianie kąta zrobić zgodnie z http://www.a4-klub.pl/smf/a4_b5_19_tdi_ ... 913.0.html ?
Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 17:32:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tak jest.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 17:42:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
THX :diabel:

PS. Kupiłem filtry Mann i Motul Turbolight 4100 - może wreszcie zacznie jej działać auto jak należy po moich gmyrankach w nim :peace:
pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 18:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 07:54:14
Posty: 64
Lokalizacja: Jantar
Kolego jak nie masz takiego klucza, to idzie sobie poradzić starym paskiem wielorowkowym. Musisz wziąć ten pasek na tzw "zaciąg"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 18:54:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Spokojnie :peace: Klucz już kupiłem :D

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 07:57:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
2) 850 mg/R - 1000 mg/R do 3600-3800 rpm, później będzie spadać.



nie ma szans ;) .... na serii nie pokaze wiecej jak 847.9 mg/R ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 09:08:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
spanky napisał(a):
Baskecior napisał(a):
2) 850 mg/R - 1000 mg/R do 3600-3800 rpm, później będzie spadać.



nie ma szans ;) .... na serii nie pokaze wiecej jak 847.9 mg/R ....


Przyjacielu czepiasz sie :peace:
Basket chyba podał w zaokrągleniu... :):

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 09:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
spanky napisał(a):
Baskecior napisał(a):
2) 850 mg/R - 1000 mg/R do 3600-3800 rpm, później będzie spadać.



nie ma szans ;) .... na serii nie pokaze wiecej jak 847.9 mg/R ....


Przyjacielu czepiasz sie :peace:
Basket chyba podał w zaokrągleniu... :):


wcale ze nie ... mowie o aktualnych ... a nie o zadanych ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 19:53:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jest taka sprawa.

Dzisiaj wymieniłem jej olej i filtry.

Zero błędów w sterowniku ale...

Obrazek

Pierwszy log to 004 w BS, drugi 011 dyna - ale tylko tyle bo "boje się więcej jechać - tu jest 50km/h!!" - masakra.

Więcej logów nie robiłem bo nie miała ona ani chęci, ani ochoty... Trochę podglądnąłem na żywo.

Teraz moje obserwacje i spostrzeżenia:
- egr zacięty na amen - po wysterowaniu metodą usta-wężyk i daniu na prawdę dużego podciśnienia nic, ani drgnie. Czyszczenie może pomóc? Czy tylko wymiana?

- co jest z tym ciśnieniem doładowania?? Cały czas w miejscu! Czyjnik zwalony? Gdzie on się znajduje w AHU? AHU nie ma zmiennej geometri - dobrze mówię? Ale co to jest taka gruszka przy turbo? Wygląda jak N75 :)

- LMM mierzy jakieś 750

- korekcje piękne

- kąt wtrysku w BS (grupa 000 poz. 2 około 22 jednostki) czyli do poprawy

Powiedzcie cosik :)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 01:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy ta Ibiza nie została niedawno kupiona w Łodzi ?
Pytam, bo jakichś czas temu logowałem czarną Ibizę, która jeździła na ciśnieniu atmosferycznym ...
Mi to wyglada albo na dizurę w dolocie wielkości stodoły, albo uwalone sterowanie turbiną.
Potrzebne będą pełne logi oraz błedy ze sterownika silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 09:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Basket - błędów nie ma żadnych.
Ibiza kupiona rok temu w krakowie - srebrna więc to na pewno nie to ;)

Z logami jest problem - bo jest to dziecko strachu i np... lekki łuk (ja bym tam pocisnął 140 bez problemu) a ona matko, my jedziemy 70!! Mówię pedał w glebe a ona że nie i koniec dyskusji...

Może zrobie te logi ale nie wiem co z tego wyjdzie...

Basket no właśnie albo dzuira w dolocie jak stodoła, albo co? Dodam że nigdzie nie słychać syku spieprzającego powietrza. Ale sprawdzę. Może IC dziurawe bo był dzwon i to dość ostry. Może być to czujnik ciśnienia doładowania? Mógłby ktoś powiedzieć jaki ma numer z etki? Nie mogę go znaleźć... :/

EGR do wymiany jak wnoiskuję? Bo nie wiem czy wykręcać i czyścić, czy od razu zmienić na nowy. Ani drgnie jak zasysam ppowietrze weżykiem.

W jaki sposób jest sterowane turbo w AHU? Przecież tam nie ma VTG. Jest jakaś grucha, ale nie mam pojęcia jak to działa.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 21:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Stamlej napisał(a):
Jest taka sprawa.


Teraz moje obserwacje i spostrzeżenia:
- egr zacięty na amen - po wysterowaniu metodą usta-wężyk i daniu na prawdę dużego podciśnienia nic, ani drgnie. Czyszczenie może pomóc? Czy tylko wymiana?

a co na to
- co jest z tym ciśnieniem doładowania?? Cały czas w miejscu! Czyjnik zwalony? Gdzie on się znajduje w AHU? AHU nie ma zmiennej geometri - dobrze mówię? Ale co to jest taka gruszka przy turbo? Wygląda jak N75 :)



co do EGR to zrob 003 BS .. t to bedzie wiadomo co sie dzieje ...

co do doladowania ... czy na twoje odczucia autko jedzi czy ledwo daje rade sie toczyc .. albo jest ogromna dziura w dolocie albo strowanie turbo [N75] sie wysrało podz spadly wezyki cisnieniowe ..

-jezeli autko zapina jak glupie to sprawdz przewodzik [tak sam jak od N75] idacy od ukladu dolotowego do czujnika cisnienia ktory znajduje sie w ECU [moze poprostu nie jest wypiety stad czujnik nie czyta wartosci aktualnych.]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: