.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 06:58:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 coupe 2.3 NG] brak cisnienia oleju
PostNapisane: 29.mar.2008 10:53:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
witam tak jak w temacie zniklo cisnieie oleju dokladniej bardzo zmalalo. rano odpalilem autko przejechalem ok 8 kilometrow bylo ok po poludniu zapalimem i po doslownie 3 kilometrach zapalila sie kotrolka i wlaczyl sygnal dzwiekowy zatrzymalem sie sprawdzilem olej, byl w normie (jak zawsze bo raczej nie ubywalo go nigdy) wskaznik cisienia pokazuje obecie okolo 1 bara bez wzgledu a obroty normalnie na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku pokazywal okolo 3 barow. slychac jak zaworki lekko stukaja wczesiej bylo cichutko. auto scholowalem i teraz czeka na jakas diagnoze.
co moze byc przyczyna ???

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 19:53:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
nikt nic nie poradzi??

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 20:05:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A co ci mam poradzić. Drzyj pompę oleju.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 20:39:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
ie jestem zbyt biegly w naprawach a czy od dolu do niej sie dostane jaki ewentualny koszt takiej pompy???

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 01:15:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy sam to naprawisz. Szukaj zaufanego mcehanika. Pompa olejowa daje cisnienie oleju...skoro go NIE MASZ to PRAWDOPODOBNIE sie wysypała pompa. A to juz grubsza robota bo dół silnika trzeba wymieśc. Jak klekocze to standard na małym cisnieniu. Pompy nie ma zamiennikow: albo nowa w ASO (koszt auta) albo uzywka allegro.pl albo silnik np z wypaloną głowica...Tak czy inaczej, jak pada dół silnika to tylko "do Ciebie Panie"

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 20:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
MOZE KTOS MNIE NAKIEROWAC JAK DOSTAC SI DO POMPY I JAK JEST NAPEDZANA JAKIE NAJCZESCIEJ USTERKI WYSTEPUJA BO RACZEJ SAM WEZME SIE ZA NAPRAWE.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 20:44:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Jak ty sie sie chcesz sam brac za robote jak ne wiesz gdzie siedzi pompa..
Ja NIE WIEM czy to pompa..ja przypuszczam na odległość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 21:50:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
od czegos trzeba zaczac. dziwne ze tak od razu cisnienie zniklo wczesniej bylo niby bardzo dobre.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 07:44:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Nie "robiłem" pompy oleju, ale czy tam przypadkiem nie ma zaworu ze sprężyną, który ustala maksymalne ciśnienie? Czy ten zawór może się "zawiesić"?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 17:23:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
cos slyszalem wlasnie o takim zaworku w tyle ze nie wiem nawet gdzie ta pompa jest czy z dolu od miski olejowej tam dojde??

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 22:18:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
gibon_81 napisał(a):
cos slyszalem wlasnie o takim zaworku w tyle ze nie wiem nawet gdzie ta pompa jest czy z dolu od miski olejowej tam dojde??
po tym co piszesz jedź lepiej do mechanika bo jeszcze wykrecisz pompe paliwa zamiast oleju :/ co myślisz że jak ją zobaczysz to stwierdzisz co i jak :/ a jeśli to nie pompa :?: w razie czego silnik 2.3 Ng i cześci do niego lezą jak coś wal na Priv

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 18:10:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Krótki opis, nie żebym namawiał do rozkręcania:)
Pompa oleju jest w pokrywie, za kołem pasowym. Żeby ją zdjąć trzeba ściągnąć koło pasowe (przyrząd do blokowania wału i dość potężny klucz nasadowy do odkręcenia - bieg i hamulec ręczny to za mało i może zaszkodzić), wyjąć miernik poziomu oleju, spuścić olej, podnieść przód samochodu, wykręcić przednie śruby belki zawieszenia, odkręcić miskę olejową, odkręcić przewód ssący oleju, odkręcić pokrywę pompy (pompa "otacza" wał główny).
Śruba od zaworu, to śruba z dużym łbem (czasem z konektorem czujnika), wkręcona w pokrywę pompy od dołu ("stycznie" do pokrywy pompy). Pod śrubą jest sprężyna. Jak się to sprawdza/reguluje - nie wiem. Czy może się on zawiesić, ktoś się z czymś takim spotkał?

W trakcie prac można sobie przestawić rozrząd, dlatego lepiej wcześniej zaznaczyć np. kredą położenia paska zębatego względem kół zębatych i nie obracać wałem głównym.
Pompa działa na zasadzie współpracujących "zębatek", wątpię żeby jej uszkodzenie mogło być gwałtowne, bo tam się nie ma co "gwałtownie" popsuć, Chyba, że jakiś kawałek metalu wejdzie między zęby, przed czym na chronić filtr siatkowy w misce olejowej

Koniecznie napisz, co wykrył mechanik!

PS. Najlepiej, żeby mechanik na początek sprawdził ciśnienie manometrem wkręconym zamiast czujnika ciśnienia oleju, bo może padł Ci czujnik, a stukanie to odczucie subiektywne?

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 18:36:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
wielkie dzieki LAKE. powiem tak pojawilo sie stukanie (wczesniej bylo cichutko), cisnienie na wskazniku wyraznie zmalalo i wlacza sie kontrolka od oleju do tego sygnal dzwiekowy. auto przejechalo tak okolo 2 kilometrow czy moglo cos sie uszkodzić.
dziwne ze tak nagle odrazu ucieklo i nie ma :/

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 18:38:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
yooo25 mam nadzieje ze silnik sie nie przyda o ewentualne czesci bede pisla jak co dzieki.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 21:30:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no cóż, wygląda na panewki... tak naprawdę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 05:45:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Sugerowałeś stukanie zaworów - ale jeśli to panewka, to szykuje się dużo roboty.
Jeśli na chwilę przed spadkiem ciśnienia, kręciłeś silnik powyżej 5000-6000 obr/min to jest możliwość, że panewka siadła i olej nie trzyma ciśnienia bo ucieka w tym miejscu.

Stara metoda sprawdzania czy bije panewka.
Stojąc w miejscu włączasz trzeci bieg i puszczasz powoli sprzęgło obciążając silnik przy obrotach ok. 2000 - nie musisz ruszyć:
- pojawi się (pod obciążeniem) wyraźny klekot dla panewki korbowód/tłok - ale ten luz nie ma wpływu na ciśnienie oleju,
- niskie, dudniące stukanie, dla panewki korbowód/wał.

Stukanie popychaczy zaworów określa sie jako dźwięk "wysoki" - "cykanie".

Jeśli nie zależy Ci na tym silniku możesz jeździć, aż coś się urwie i będzie to dość nagłe zdarzenie poprzedzone narastającym stukiem.

Oczywiście, jest to zgadywanie na odległość - doświadczony mechanik powinien panewkę rozpoznać od razu. Pamiętaj też, że jeśli nie jest to "zaufany mechanik", to jego diagnozy są przeważnie "katastroficzne".

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 20:26:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
auto juz jest u mechanika szczerze to nie mam czasu i nerwow. na silniku mi zalezy bo byl ok nie palil oleju, cicho i rowno pracowal, moc tez raczej w normie bo wyrywa niezle. mechanik zaufany ale drogi no coz pozaty audica juz jest na sprzedaz a tu taki numer. chce ja zrobic dobrze zeby ktos cieszyl sie z niej tak jak ja dotychczas.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 08:02:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesli koszty naprawy wysokie, to proponuje rozwazyc mozliwosc kupienia drugiego silnika (kilkaset zl.).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 21:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
mechanik podejrzewa pompe podobno reszta jest ok a co do pompy mowi ze pewnosci nie ma. jutro bede zalatwial inna.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 21:27:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Leo napisał(a):
no cóż, wygląda na panewki... tak naprawdę.


Kurcze...a ja wyrzuciłem na złom piekny blok kompletny i dół z NF (chyba by pasowało?) bo mi głowice wypaliło tylko, dół i tuleje były super.

Nic...czekamy na opinię speca :peace: Oby tylko pompa umarła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: