.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 03:37:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] 2.5TDI JAk sprawdzic dzialanie EGR
PostNapisane: 03.kwi.2008 00:16:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Witam , mam niesprawna vacum pompe, juz zakupilem nowa ale przed wymiana chce przetestowac EGR czy dziala i zobaczyc co bedzie po wymianie.
Wiem ze na starej Vacum Egr nie dzialal poprawnie, prosze o wskazowki jak sprawdzic EGR w A6 C4 2.5TDI AAT, AEL.
Podobno w Basic settings > kanal 03 ??

Moze Vagiem da sie tez w jakis sposob sprawdzic dzialanie i wydajnosc Vacum Pompy ??

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 13:56:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
EGR sprawdzamy w grupach : 003 i 003 BS w probie statycznej.. zaloguj przed wymiana i po..

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 22:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Nie mam jeszcze laptopa (może na sobotę pożyczę), ale samo mechaniczne działanie sprawdzałem ozywając prymitywnej pompy ssącej. (zamieszczę gdzieś foto, ale muszę znaleźć trochę więcej czasu) Muszę opisać: tuba po silikonie lub jakimś kleju z końcówka; stara rączka od pompki rowerowej lub kawałek pręta średnicy 6-8 nagwintowanego przynajmniej z jednej strony by zamocować tłoczek z tuby; z pół metra wężyka średnicy 6-7 trzeba dobrać; kawałki gumy z dętki do uszczelnień. wężyk podłączasz do sterowania zaworu, zasysasz. Zawór wyraźnie słychać, po prostu stuka ci. Takim samym wynalazkiem sprawdzałem kierownice turbiny i były zapieczone. Vacum pompę też jeszcze muszę sprawdzić bo nie podoba mi się. Jak wiesz jak bez komputera podrzuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 11:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Czy nie prościej i lepiej dla silnika go zaślepić blaszkmi?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 11:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
makaon napisał(a):
Czy nie prościej i lepiej dla silnika go zaślepić blaszkmi?


temat slusznosci/badz nie zaslepiania EGR byl poruszany w osobny watku ...

prosze nie wprowadzac zametu .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 20:23:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
wiec tak jak powiedzial mi kolega, grupa 03 statyczne czyli na postoju, wolne obroty rozumie, po za tym bede slyszal jak zawor cyklicznie otwiera sie i zamyka, jesli pompa vacum sprawna a zawor EGR nie jest zapieczony.

EGR nie planuje zaslepiac bo czytalem o nim watek a jesli przy silniku montuja go fabrycznie to chyba slusznie, wiem ze dopala raz jeszcze spaliny a u mnie sie to przyda po chipie bo lekko przydymia, moze jak wymienie Vacum i EGR zacznie chodzic to bedzie mniej kopcilo, choc strasznie nie jest.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 00:02:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Vacum wymieniona :-)
Hamulce jakby lepsze ale okarze sie na dluzszej probie jutro, choc tragedi nie bylo. Operacja wymiany zajela mniej niz 15 minut.
EGR nie cykal i dalej nie cyka, pewnie jest zapieczony wiec czeka mnie rozbiorka i czyszczenie, VAG owalem przed wymiana VAC POMP i reculkulacja stoi na 75% wiec chyba zawieszony...
Ja dawalem w BASIC SETTINGS kanal 03 to grzal swiece zarowe i podwyzszal obroty do ok 1200, czy to normalne ? ile powinno to trwac, wylaczalem bo balem sie zeby swiec zarowych nie popalilo :-)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 08:35:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
grzal swiece zarowe
nie jest to grzanie świec, a coś w rodzaju kontrolki oznaczającej komunikację z ecu.
Cytuj:
a jesli przy silniku montuja go fabrycznie to chyba slusznie

owszem, ale tylko ze względu na ekologię, a nie żywotnoiść silnika i inne dla kierowcy korzystne rzeczy ( ale ekologia jest przecież dla niego korzystna? więc niech i tak będzie ).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 12:46:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zaslep ten EGR i odlacz w adaptacji grupa 3 wpisz najmniejsza wartosc. Nie cyka bo sterujacy jest w srodku zanieczyszczony. Taki czarny przy filtrze powietrza.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2008 11:57:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Kolego marco_wroc napisałeś, że wymieniłeś vacum pompę. Czym ja sprawdzałeś, jakie podciśnienie powinna dawać na wolnych obrotach.? Po czyszczeniu turbiny moja sztanga ani drgnie w zakresie do ok 2000 obr/min, EGR po przeglądzie też ani drgnie. Ręcznie moją pompką (opisaną wcześniej) można wysterować i turbinę i EGR-a. Przy podłączeniu podciśnienia z vacum, z pominięciem zaworów sterujących i sztangę turbiny, i EGR można wysterować. Proszę o informację odnośnie vacum, jak sprawdzić czy wystarczająco ssie, jak również sprawdzić domowym sposobem zaworki sterujące. Nie zdobyłem laptopa na niedzielę, blaszaka nie wyniosę na podwórko by povagować choć statycznie, bo za oknem leje deszcz. Jeszcze raz więc proszę o harcerskie sposoby na sprawdzenie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 23:01:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Jak byłem na wakacje w PL to sprawdzili mi w warsztacie VW/AUDI zwykłym wskażnikiem podciśnienia, zegar wygladał identycznie jak przy butli do spawania gazowego :-)

Nie pamietam dokładnie bo było to dawno ale chyba powinna zasysac 5,5 a moja miała podciśnienie 3.0 jednostek nie znam.

Teraz juz mam nowa Vacum i hamulce sie troche poprawiły, da sie odczuc ale EGR chyba dalej nie chodzi, przynajmiej na VAgu tak wyglada ...

Na dniach wyjme EGR i wyczyszcze.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 10:57:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Moja Vacum daje podciśnienie 690 mm Hg, czyli 0,92 bar. Tak sobie zmierzyłem manometrem podciśnienia. Może ktoś z Formowiczów zweryfikuje zmierzoną wartość - poda prawidłowy zakres. Te wartości zamieściłem również w innym poście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 13:02:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Jak bede mial czym to zmierze, pewnie te dane co podałem sa bledne bo jak pisalem było to dawno, chyba z rok temu mi mierzyli, teraz mam nowa Vacum ale podciśnienia nie ma jak zmierzyc, chyba ze bede u jakiegos mechanika to zrobie to, wydaje mi sie tez ze prawidłową wartość można znaleźć w Elsie ...
Pozdrawiam.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 21:49:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Dzięki, jak wróci mi wolny czas to trochę pogrzebię po necie. Na razie muszę zająć sie osłonami przegubów - jedna mi pękła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: