.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 05:05:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AAZ]krótka historia remontu silnika aaz
PostNapisane: 04.kwi.2008 14:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
w poprzednim temacie pisałem o końcówkach wtrysków.. zrobiona jest także wymiana tłoka, pierścienie, uszczekniacze zaworowe itp,itd. silnik złożony wszystko gra.odpalamy ładnie chodzi nie kopci całkiem inna praca silnika.jest super.az tu nagle płyn chłodniczy wywaliło :!: :| i co mogło pójśc nie tak.????
przed remontem nie było problemów z układem chłodzenia nic a nic. uszczelka pod głowice nowa, identyczna jaka była przedtem. głowica dokręcona dynanometrem według kolejności odpowiedniej. głowica nie była szlifowana gdyż nie było takiej potrzeby...

podpowiedzcie co mogło sie zepsuc??

dzieki pozdrawiam

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 14:43:09 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
moim skromnym zdaniem ZAWSZE po zdjęciu głowicy trzeba ją splanować.... Obym się mylił...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 14:50:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
nie planowałem niestety bo nie miałem kłopotów z głowica ani układem chłodzenia.

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 14:56:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
najbardziej prawdopodobne ze glowica nie spalowana :/ i teraz sa przedmochy przy uszczelce, nie ma co sie lamac ;) zdjac spalowac i zalozyc na tej samej uszczlce ;)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:11:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
http://www.imagehosting.com/show.php/16 ... 0.jpg.html

tutaj na zdjęciu na czerwono zaznaczyłem otworek którego niema na nowej uszczelce pod głowica...i czy to czasami nie przez to??

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:17:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Zawsze sie planuje głowice od kazdego auto po kazdym zdjeciu. Po prostu ona sie odkształca od uszczelki i trzeba ją wyrównac. To ze nie było problemów wczesniej to nic nie znaczy. Nie wiem kto to robił ale to podstawowa zasada że trzeba i koniec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ciekawe czy odkrecana byla i dokrecana w odpowiedniej kolejnosci, Uszczelki tez sa chyba roznej grubosci dla 4 cylindrow i jezeli juz pojdzie do planowania to trzeba to sprawdzic. Sruby glowicy cylindrow powinno sie dokrecac przy temperaturze oleju silnikowego okolo 50 stopni ale malo osob o tym pamieta.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:33:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
widzisz miałem przypadki ze bez planowania robiłem i chodza silniki do dnia dzisiejszego. ale widocznie w tym chodzic nie bedzie.odkrecana i zakrecana była w odpowiedniej kolejności. grubość uszczelki jest ta sama co starej są według literatury podane 3 rodzaje grubości uszczelek oznaczone liczbą otworków na krawędzi uszczelki. 1 otworek to najcieńsza a 3 otworki to najgrubsza.ja mam założona z 3 otworkami. ale nic splanuje głowice bo widocznie bez tego sie nie obejdzie....a juz miało byc dobrze trudno...moja głupota (chyba) ;)

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:45:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Uszczelki pod glowice sa raczej jednorazowego uzytku i ( nie wiem czy sie koledzy ze mna zgodza ) dobrze by bylo nowa kupic.
Jack napisał(a):
Ciekawe czy odkrecana byla i dokrecana w odpowiedniej kolejnosci, Uszczelki tez sa chyba roznej grubosci dla 4 cylindrow i jezeli juz pojdzie do planowania to trzeba to sprawdzic. Sruby glowicy cylindrow powinno sie dokrecac przy temperaturze oleju silnikowego okolo 50 stopni ale malo osob o tym pamieta.

Z tym to jest troche inaczej, bo w tym silniku autodata napisala:
Obrazek

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 20:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
99 % silników 4cyl w Audi dokręca się momentem
30Nm
60Nm
2x90 stopni.
Przy czym należy pamiętać żeplanowanie głowicy JEST OBOWIĄZKIEM po każdo razowym demontażu głowicy.
Oprócz tego jeśli nie wymieniłeś śrub na nowe to tylko sam sobie zaszkodziłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 20:31:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
sruby są nowe uszczelka nowa tyle ze nie planowałem głowicy. jutro ja ściągam i w poniedziałek idzie do splanowania.dokręcałem odpowiednimi momentami a nastepnie każda jeszcze o 90* według instrukcji



ok a co z tym otworkiem (który zaznaczyłem na zdjęciu) w uszczelce, który w starej uszczelce był a w nowej niema??

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 20:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
W takim razie zanim zaczniesz zwalać głowicę sprawdź czy dobrze odpowietrzyłeś ukłąd wodny,sprawność termostatu oraz czy korek na zbiorniczku ma sprawny zaworek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 21:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
wszystko sprawdzone. głowica sciągnięta rozbrojona.w poniedziałek idzie do splanowania plus nowa uszczelka...

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2008 09:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Zwracam się z prośbą, żebyś po remoncie napisał czy pomogło planowanie głowicy, bo temat wyrzucania płynu pojawia się często na forum.
Dziękuję - pozdrawiam.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2008 09:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
oki temat dokończe.pomogliscie wiec i ja pomoge....

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 16:25:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
witam koledzy i koleżanki. głowica splanowana sprawdzona szczelność wszystko gra.sprawdzenie szczelności planowanie i mycie kosztowało mnie 150 zł. założyliśmy głowice plus nowa uszczelka i jest oki. płynu nie wywala temperatura ok silniczek chodzi jak ta lala. remont pochłonął troszkę kasy i czasu ale było warto. głowica była splanowana o 0.1 [mm].

dziękuje za pomoc wszystkim.
pozdrawiam

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 18:07:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A z tym planowaniem się nie zgadzam. Szczególnie w dizlach. Głowicę planuje się tylko jeżeli zachodzi taka potrzeba i to wychodzi po pomiarach głowicy. Obowiązkowo to idzie nowa uszczelka i nowe śruby. Dla głowic sa przewidziane tolerancje odkształceń i tego trzeba się trzymać. A nie hasła, że każde zdjęcie, to planowanie. A hasła takie to wytwór nieuczciwych warsztatów i firm obrabiających głowice. Co innego, że spotkałem tylko cztery głowice nie wymagające takiej operacji na około trzydzieści rozebranych silników. Najważniejsza sprawa to pomiar.

Tak samo jest z wymianą panewek. Każdy warsztat namawia na wymianę i niby będzie lepiej. A co z owalizacją czopów. Ile razy po wymianie panewek nie ma poprawy i zaczyna się powtarzanie kosztów.

POMIARY!!

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 19:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
zgadzam sie z przedmówca. w kilku remontowanych przeze mnie silnikach nie planowałem głowicy zakładałem nową uszczelkę szpilki i było ok. a w tym przypadku niestety bez planowania wywalało płyn wiec splanowałem i jest poprawa czyli postąpiłem słusznie. co do wymiany panewek zgodzę sie z tobą lecz jeszcze nie spotkałem sie by po wymianie panewek i szlifie wału nie było poprawy. tak to już jest niema ścisłych reguł w kwestii remontów silników ani czystej teorii czego możemy doświadczyć na przykładzie nas wszystkich....każdy silnik i nie tylko wymaga indywidualnego podejścia...niestety musimy poprawiać błędy (robione celowo lub nie) laików a często i oszustów którzy z chęci szybkiego zysku wciskają ludziom kit, tandetę i ściemę.
pozdro... all

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 19:39:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Z tymi panewkami, to pisałem o przypadkach gdy się je zmienia bez szlifu wału. Często są zmieniane bez pomiarów wału, a to czasami przynosi mizerne efekty. Wiem, bo już sam miałem okazję wydać kasę podwójnie. Ale tak jak piszesz...po szlifie efekty zawsze są.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 06:13:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 19:30:49
Posty: 45
Lokalizacja: dolnośląskie
a no to tak ja raczej robie pomiary wału i potem szlif....ja właśnie teraz wydałem kase podwójnie na uszczelkę pod głowice..ale cóż człowiek uczy sie na błędach

_________________
Bóg stworzył świat a potem już było tylko Audi & VW


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: