.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 03:38:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1z b4 tdi] Montaż zegaru doładowania, plus pare pytań
PostNapisane: 08.kwi.2008 11:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
od czasu remontu (wymiana pierścieni, regeneracja turbo, nowy komplet sprzęgła....) upłynęło już 10 tys wiec można spokojnie przeprowadzić testy na hamowni ;]. jednak mam zastrzeżenia do pracy turbo, podejrzewam zawór sterujący praca sprężarki bo raz mam kopa a raz jakbym miał sdi..... pyzatym cyka nie raz około minuty po zgaszeniu silnika. mam stare ECU wiec nie mogę vag'ować a nie chce wyrzucać kasy w błoto ;/

1)Dlatego postanowiłem zamontować zegar mierzący aktualne ciśnienie doładowania i mam pytanie czy go łatwo mogę samemu zamontować ? czy mogę się podpiąć pod ten wężyk wystający zaślepiony śrubą ?
Obrazek

2) jak sprawdzić czy nastawnik jest odpowiedzialny na falowanie obrotów, którąś wtyczkę trzeba odpiąć chyba ?

3) Deltascan chcę z czytać podstawowe informacje, jakie powinny być parametry, która wartością jest kąt wtrysku i ile powinien wynosić ?

ale głownie chodzi mi o ten wskaźnik doładowania :D

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 11:45:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ad. 1 Mozna

Ad.2 Trzeba odpiac predkosciomierz - ale jak jest bardzo zawalony nastawnik to i tak bedzie szarpał.

Ad.3 Lepiej odczytac VAG iem, a ponizej to co powinno byc w grupie 000

1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-cisnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka

Na biegu jałowym [powinno byc]

1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Według życzenia ciśnienie w dolocie
6. Ciśnienie atmosferyczne
7. Temp. cieczy chłodzącej
8. Temp. powietrza zewn.
9. Temp. paliwa
10. Do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99

dane dla testu dynamicznego [powinno byc]:

1. 130...190 (190 = 4000 rpm)
2. 190...245
3. 255 (pedał wciśnięty do oporu)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania)
6. ciśnienie atmosferyczne (zignorować)
7. temp. cieczy chłodzącej (zignorować, ale musi być testowane przy rozgrzanym silniku, min 85 st. C
8. temp. powietrza w dolocie (zignorować)
9. Temp. paliwa (zignorować)
10. do softu wer. D05 wskazanie rosnie razem ze wzrostem rpm do wartości około 190,
od wer. D06 190...255 zależnie od ciśnienia doładowania.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 11:57:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
1) tak porostu mogę się wpiąć w ten czarny magiczny wężyk i pomiar będzie miarodajny ? :):
Mogę na to przeznaczyć do 100pln, wiec może zwykły manometr renomowanej firmy wystarczy czy taki zestaw z allegro ( ze skala do 1.5 bara)? Jak taki zestaw z trójnikiem podłączyć ?

http://moto.allegro.pl/item340074857_wskaznik_indiglo_doladowanie_turbo_boost_52mm.html



3) mam możliwość jechania w ramach gwarancji na oryginalny vag-com jak bym nie mógł się połączyć i tam mi ustawią kąt wtrysku .

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 12:54:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Wskażnik minimum do 1.5 bara ( inaczej możesz nie zauważyć przeładowania ). Bez najmniejszego problemu podłącz tu gdzie chcesz, nie zapominając o zwężce bo inaczej na wolnych obrotach wskazówka będzie Ci latała jak szalona. Miałem podłączone tak u siebie do testów tyle ze bez zwężki. Zdaje to egzamin znakomicie i jest bardziej miarodajne niż sprawdzanie vag-comem doładowania.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 14:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
no to spoko :)
a ile powinno wynosić te ciśnienie doładowania, koło 0.8 bara?

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 14:49:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
W seryjnym 1z 860 mbar. Po chipie nie więcej niż 1 bar z uwagi na ograniczenia sterownika. A kąt wtrysku niech CI ustawiają, jeśli na ich sprzęcie się połączy i będzie podgląd innych grup to posprawdzaj wszystko chociaż statycznie, min korekty wtryskiwaczy blok 013. Co do nastawnika to odepnij wtyczkę od skrzyni biegów. Wtyczka 3 pinowa w czego dwa są używane. Jeśli to nastawnik przestanie szarpać przy przyśpieszaniu, lecz wolne obroty wciąż będą falować. Przynajmniej tak jest w przypadku nastawnika indukcyjnego. Sprawdzone z autopsji. Jak w przypadku potencjometrycznego nie jestem w 100% pewien.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: