.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 04:53:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [KE-jetronic] Modyfikacja genetyczna gazowni
PostNapisane: 09.kwi.2008 11:36:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
W związku z pytaniami jakie otrzymuję na gg, poniżej zamieszczam link do krótkiego opisu dokonanych przeze mnie modyfikacji instalacji LPG II gen. w Audi 100 2,3E.

www.gciklodawa.ovh.org/audi/index.html

Dyskusja oczywiście mile widziana :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 18:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2006 12:34:04
Posty: 82
Lokalizacja: Malbork
ciekawy temat ale link nie dziala ...tylko u mnie ??

_________________
Audi 80 B3 (SD) 1.9E+LPG_113PS_ VIII.1987r. - było
VW Bora (AJM) 1.9TDI_116PS_ XII.1999r. - bylo
Audi A6 C5 (BDV) 2.4_170_ 2003r. - było
Audi Allroad 2.7 bT quattro 250 KM. Bylo
Audi A6 C5 2.7 bT ARE 250 Km byo
Audi Allroad 2.5tdi AKE chip 205 PS jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 18:58:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
działał, ale przestał...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 19:33:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
dziala dziala ;)

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 19:50:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
chyba tak ten post będzie wyglądał - działa, nie działa :D


A ja mam pytanie do autora - czy to podciśnienie z kolektora to nie odpowiednik albo wręcz inne rozwiązanie kompensacji? Róznica jest ta, że u Ciebie jest wpięte za przepustnicami, u mnie przed...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 23:16:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jak wywalisz te niepotrzebne badziewia typu attuator, autronic, kompensacje to spokojnie po regulacjach osiągi wzrosną o ok. 1 sekunde ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 08:23:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
rodzynek napisał(a):
A ja mam pytanie do autora - czy to podciśnienie z kolektora to nie odpowiednik albo wręcz inne rozwiązanie kompensacji? Róznica jest ta, że u Ciebie jest wpięte za przepustnicami, u mnie przed...


To nie jest kompensacja. Podciśnienie z kolektora steruje inną membraną niż kompensacja. W tym zestawie kompensacja jest całkowicie odłączona.

Mauzer napisał(a):
jak wywalisz te niepotrzebne badziewia typu attuator, autronic, kompensacje to spokojnie po regulacjach osiągi wzrosną o ok. 1 sekunde ;)


Testowałem ten układ bez elektroniki, nie ma zauważalnej różnicy w osiągach, a spalanie było wyższe o 1-1,5 litra.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 20:54:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nie masz szans na podobne osiągi na attuatorze uwierz wjedź na hamownie to napewno się przekonasz jak testowałes na dupohamowni :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 07:49:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
przy blosie nie powinno sie nic wstawiac w przewod gazowy reduktor-blos. zakloca sie wtedy ch-ke, a dokladnie kladzie ja (im wiekszy porzeplyw tym wieksze tlumienie) i przy wysokich obrotach okaze sie, ze brakuje gazu. blos ma "idealna" ch-ke i jesli nic jej nie zakluca (reduktor, zwezki) to nie ma co dostawiac elektroniki.
na upartego mozna wstawic blosa z elektronicznie przesuwanym gwizdkiem, ale sam nie mam pomyslu po co to robic.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 08:32:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Mauzer napisał(a):
nie masz szans na podobne osiągi na attuatorze uwierz wjedź na hamownie to napewno się przekonasz jak testowałes na dupohamowni :)


Jeszcze raz - to były pomiary typu stoper/licznik. Nie piszę, żeby się chwalić, tylko dlatego, że komuś może się to przydać. Może kiedyś wreszcie dotrę na zlot i przetestujemy organoleptycznie... Zresztą nie traktuję samochodu jak wyścigówki albo punktu uwielbienia, po prostu jest to wół roboczy, a moje wymagania są proste: ma być szybki, cichy, bezpieczny, oszczędny i niezawodny. Poza tym "błogosławieni, którzy nie widzieli a uwierzyli" :peace:


Lukasik napisał(a):
przy blosie nie powinno sie nic wstawiac w przewod gazowy reduktor-blos. zakloca sie wtedy ch-ke, a dokladnie kladzie ja (im wiekszy porzeplyw tym wieksze tlumienie) i przy wysokich obrotach okaze sie, ze brakuje gazu. blos ma "idealna" ch-ke i jesli nic jej nie zakluca (reduktor, zwezki) to nie ma co dostawiac elektroniki.
na upartego mozna wstawic blosa z elektronicznie przesuwanym gwizdkiem, ale sam nie mam pomyslu po co to robic.


No właśnie... Niby racja a jednak diabeł tkwi w szczegółach. W sumie chodzi o to, że blos idealnie dostosowuje dawkę do masy powietrza, tylko nie zawsze się to ma wprost do potrzeb silnika. Są zakresy, kiedy nie potrzeba bogatej mieszanki, zwłaszcza przy średnich obciążeniach. Wszyscy chwalą blosa, ale niewielu osiąga spalanie poniżej 15 litrów.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Ostatnio edytowano 11.kwi.2008 12:05:57 przez wordeck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 09:23:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Niezly artykul. Ciekawy pomysl. Troche trudno mi uwierzyc, ale skoro piszesz ze to dziala to moze sie skusze i sprobuje jak to bedzie dzialac w moim MC-ku - 2,2 turbo. To co zrobiles to instrukcja blosa postawiona na glowie :D Dokladnie na odwrot niz tam podaja:
W instrukcji pisza, zeby miedzy blosa polaczyc z reduktorem jednym kawalkiem weza - Ty zamontowales attuator
W instrukcji pisza, ze wezyk podcisnieniowy ma isc przed blosa, Ty go dales za
W instrukcji pisza, zeby rozkrecic reduktor na maksa - Ty piszesz, ze nie
Wg instrukcji sruby regulacyjne maja byc wkrecone mniej wiecej do polowy (do doregulowania na analizatorze) - Ty piszesz ze do konca

Napisz jeszcze czy jest duza roznica w mocy auta na benzynie i na gazie?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 10:07:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
photokom napisał(a):
W instrukcji pisza, ze wezyk podcisnieniowy ma isc przed blosa, Ty go dales za


Pamiętaj, że ten wężyk to nie kompensacja. Tutaj widać wyjście na ten wężyk - między króćcami do obiegu płynu:
http://arbiter.pl/files/g/2_3020_184_8494.jpg

Rożnica w mocy? Może na hamowni by była, ale na drodze nie czuję...
Nie próbowałem tego w turbo, wiem że działa w wolnossących.


Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 10:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No fakt. Ja mam inny reduktor - LandiRenzo SE 81Turbo. W nim chyba nie ma tego wezyka podcisnieniowego, za to jest kompensacja. Chyba ze zle mi sie wydaje? nigdzie nie moge dorwac instrukcji do niego. W kazdym razie u mnie jest on wpiety przed blosem. W turbo jest ten problem, ze w kolektorze jest zarowno podcisnienie jak i nadcisnienie. Chociaz dla reduktora liczy sie chyba tylko roznica cisnien miedzy ta wlasnie rurka kompensacyjna a szczelina w blosie

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: