.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 09:04:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: chce kupic audi
PostNapisane: 13.kwi.2008 11:20:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2008 10:56:35
Posty: 9
Lokalizacja: września
sprawa jest prosta (chyba :P)
jestem studentem wiec kasy za duzo nie mam
musze zmienic stare auto (opel astra 1.7TD 3d 95r) na kombi
mysle nad :
audi 80 2.0 avant b4
audi 100 2.0 avant c4
vw passat 1.8 b3

ostatnio raczej jezdze mniej tylko 2 razy w tyg mam trase wieksza niz 100km
a tak to krotkie trasy
chodzi mi o samochod solidny i raczej nie awaryjny
(do astry sa tanie czesci ale nasilenie awarii jest takie ze checi juz na tego opla nie mam)
mialbym nowa instalacje gazowa do takiego wozu wiec szukam w benzynie chociaz dieselami jezdzi mi sie dobrze
prosze o konkretne porady
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 11:29:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
1. Przeczytaj regulamin -> idź do działu NEWBIE i przywitaj się.
2. Audi - bardzo dobra decyzja.
3. B4/C4 - jeszcze lepsza decyzja.
4. Avant - myślisz idealnie.
5. 2,0 benzyna - WTOPA!

Jeżeli nie wchodzi w grę różnica modelowa to w 80 B4 szukaj silnika 1,9 TDI 90km a w 100 C4 szukaj 2,5tdi 115km. Wybierz ten, który będzie w lepszym stanie. To wszystko co można powiedzieć w temacie, bo silniki benzynowe zaczynają się od 2,3 ponieważ 2,0 nie jedzie

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Ostatnio edytowano 13.kwi.2008 11:51:24 przez Monster, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 11:37:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
B4 1.9 TDI Avant - kult, auto nie do zabicia - ciezko znalezc dobry egzemplarz ale wysilek oplaci Ci sie
A6 C4 2,5 TDI Avant - j.w oraz troche drozsze w utrzymaniu

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 11:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2008 10:56:35
Posty: 9
Lokalizacja: września
ale dlaczego 2.0 nie jezdzi??
mi nie jest potrzebny samochod do sciagania tylko tani w utrzymaniu

znalazlem cuś takiego
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4891532


Ostatnio edytowano 13.kwi.2008 11:53:29 przez shitol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 11:53:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
A jeżeli chodzi o instalację gazową (bo wnioskuję, że masz możliwość łatwo załatwić prostą instalkę) to tym bardziej polecam silniki diesla, ponieważ 2,3 gazuje się ciężko i trzeba umieć, a inne silniki benzynowe czyli 2,6 oraz 2,8 to silniki V6 i dla nich najlepszym rozwiązaniem jest sekwencyjna instalacja.

Tak więc - powodzenia w poszukiwaniu ładnych 1Z oraz AAT :peace:

edit do Twojego posta: Każdy silnik po latach jeździ nieco gorzej, a 2,0 (mówię o zwykłym, nie 140-konnym 16v) jest z definicji słaby. Zagazowany tym bardziej. Generalnie większość posiadaczy tego silnika szybko myśli o większej mocy i elastyczności, czyli jednak komforcie jazdy w trasie.

Ten co podałeś teoretycznie ładnie wygląda, chociaż też zdarzają się przeboje z gazowaniem tego silnika. Oczywiście sprawa nieważna, jeżeli człowiek instalujący gaz naprawdę zna się na robocie.

Generalnie - po auta trzeba jeździć i oglądać. Inaczej się nie da :):

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 12:13:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
2.0 w C4 to sie bedzie toczyc a nie jezdzic...
IMO - 240 tys to ten samochod mial 10 lat temu :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 12:22:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No i dodam, że 2.0 są trzy! 90koni 115koni i 16V 140koni. Myśle, że jak nie zależy Ci na mocy, ze 115koni w B4 będziesz zadowolony! Jest jeszcze 1.8, który też ma 90koni (ale zdarzają się 75 na gaźniku więc uważaj), silnik mniejszy, mniejsze nieco spalanie i opłaty, a gazy znosi przerewelacyjnie głosi opinia! W wersjach 1.8 częściej montowali obrotomierze, a w 2.0 to większość ma big beny, ale to nie jest reguła.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 12:27:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Kolega szuka Avanta czyli B4, a w B4 silnika 1,8 nie było.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 12:31:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
oops teraz już wiem ;)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 12:37:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 15:47:22
Posty: 31
Lokalizacja: ryki
Najgorszym silnikiem w audi jest właśnie 2.0 16v!

Nie nadaje sie do gazu i ciągle są problemy z wolnymi obrotami.

Polecam od 1.8 przez 2.0 na jednopunkcie(idealne do gazu a instalacja bardzo prosta)

W c4 musi być 2.3 też idealny do gazu,pracuje na najprostrzej instalacji i wcale nie ma strasznego spalania(od 10 w trasie do 14 przy mieszanej warjacji)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 12:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
miliradar napisał(a):
Najgorszym silnikiem w audi jest właśnie 2.0 16v!
Nie nadaje sie do gazu i ciągle są problemy z wolnymi obrotami.

Słyszałem taką opinię już kilka razy, ostatnio od usera Newman.

Cytuj:
W c4 musi być 2.3 też idealny do gazu,pracuje na najprostrzej instalacji i wcale nie ma strasznego spalania(od 10 w trasie do 14 przy mieszanej warjacji)

Pozwolę sobie nie zgodzić się z opinią o najprostszej instalacji, bo gaziarze nie mają pojęcia co to za silnik, a na słowo K-jetronik czy też mechaniczny wtrysk uciekają gdzie pieprz rośnie. Ostatnio gdy pytałem o 2,3 w Audi to gość zapytał czy to silnik czterocylindrowy :>

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Ostatnio edytowano 13.kwi.2008 13:16:16 przez Monster, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 12:47:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 15:47:22
Posty: 31
Lokalizacja: ryki
Problemem jest tylko ten wtrysk!

Wystarczy wstawić silniczek podnoszący klapke w przepustnicy lub wyjąć ją całkiem i poruszać sie tylko na gazie jeżeli rozdzielacz już szwankuje!

Wtedy nie ma żadnych problemów!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 15:13:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2008 10:56:35
Posty: 9
Lokalizacja: września
wlasnie wrocilem z wycieczki
bylem po drodze w jednym komisie
stala audi 80 avant 2.0 piekny ciemny srebrny chyba sie zakochalem :D
1994r w stanie bdb
z tylu chyba byla kiedys przetarta bo zderzak lekko pekniety i jakies 2 rdzawe kropeczki naliczylem
ale ogolnie piekna i zarejestrowana u mnie w miescie

cena byla 9500zl

jak ktos ma chwile wolnego czasu to niech napisze jakie sa koszty eksploatacyjne takiego wozu
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 18:37:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
shitol napisał(a):

jak ktos ma chwile wolnego czasu to niech napisze jakie sa koszty eksploatacyjne takiego wozu
pozdr

W przypadku Audi największą bolączką jest cena zakupu, pozniej koszty eksploatacji kształtowac się będą na poziomie VW Passata czyli b. tanio, bo do 1996r VW i Audi, to techniczne prawie to samo.
Jesli chodzi o modele C-4 avant vs. B-4 avant, to z silnikiem 2.0L polecam B-4 - bagaznik niewiele mniejszy, osiągi lepsze i silniki na jednopunktowym ( 90 KM ) lub na elektronicznym ( 115 KM ) wtrysku, bardzo dobrze znoszące LPG

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 10:35:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2008 10:56:35
Posty: 9
Lokalizacja: września
ZiPi napisał(a):
shitol napisał(a):

jak ktos ma chwile wolnego czasu to niech napisze jakie sa koszty eksploatacyjne takiego wozu
pozdr

W przypadku Audi największą bolączką jest cena zakupu, pozniej koszty eksploatacji kształtowac się będą na poziomie VW Passata czyli b. tanio, bo do 1996r VW i Audi, to techniczne prawie to samo.
Jesli chodzi o modele C-4 avant vs. B-4 avant, to z silnikiem 2.0L polecam B-4 - bagaznik niewiele mniejszy, osiągi lepsze i silniki na jednopunktowym ( 90 KM ) lub na elektronicznym ( 115 KM ) wtrysku, bardzo dobrze znoszące LPG


a czy wersja 115Km (chyba abk) poleci na zwyklej instalacji czy wymagana jest sekwencja??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 14:37:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 15:47:22
Posty: 31
Lokalizacja: ryki
Bez problemu można zainstalować tam najprostrzą instalacje.

Trzeba pilnować świec,przewodów itp,żeby nie strzelało na gazie bo łatwo jest uszkodzić przepływke i potem nie chce pracować na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 18:40:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Zgadzam sie,
ale dzisiaj ceny sekwencji spadły, więc jesli nie planujesz zbyt szybko pozbywac się auta, to warto zastanowic się nad sekwencją.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 08:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2008 10:56:35
Posty: 9
Lokalizacja: września
wracajac do tego modelu o którym wczesniej wspomniealem
to jest wersja 115 KM
jedna tylko rzecz o którą chciałem zapytac
jak to jest z zwalczaniem rdzy na ocynku
bo oglądałem wczoraj troche dokladniej i na drzwiach przy listwie bocznej znalazlem dosyc nieciekawie wygladajace zgrubienie pod lakierem

sprawa nr dwa czy to prawda ze audi 80 avant 1.9TDI to taki rewelacyjny samochód??
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 08:58:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
shitol napisał(a):
... i na drzwiach przy listwie bocznej znalazlem dosyc nieciekawie wygladajace zgrubienie pod lakierem


Nawet w tak wiekowych autach nie ma prawa byc sladow rdzy - to co zobaczyles swiadczy o ingerencji w powłoke

shitol napisał(a):
...sprawa nr dwa czy to prawda ze audi 80 avant 1.9TDI to taki rewelacyjny samochód??


To prawda stara jak swiat :peace: :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 09:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2008 10:56:35
Posty: 9
Lokalizacja: września
ok ale da sie to jakoś zwalczyć??
bo poza tym malutkim wypryskiem jakiś 2cm2
nie ma sie do czego przyczepic
poza tym ze gosciu mowi ze tym wozem lekaz w niemczech jezdzil :D


Ostatnio edytowano 17.kwi.2008 07:59:47 przez shitol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: