.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 00:04:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AYM] Rozrząd - szukam eksperta / Już po rozrządzie
PostNapisane: 16.kwi.2008 23:47:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Zbliża się dużymi krokami termin wymiany rozrządu. Bardzo zależy mi na kimś, kto jest ekspertem :peace: w tym temacie. Na dzień dzisiejszy mam 224 tys. km, natomiast będę mógł "robić" rozrząd za 3 miesiące. Wiem, że przy tym przebiegu będzie co robić. Moja prośba (gorąca) polega na tym, że na codzień mieszkam w UK (tu nie ma szans na zrobienie rozrządu tak, jak się czyta na forum), ale przyjeżdżam kilka razy w roku do domku w Kołobrzegu. Będę pod koniec lipca na dwa tygodnie i wtedy chciałbym oddać niunię w najlepsze ręce. Wiem, że jest niewiele osób, które mają prawdziwą wiedzę, ale i też nie każdy z nich może mieć ochotę grzebać się w moim aucie. Jestem gotowy udać się bez względu na odległość d zakładu (choć po drodze do Beskidu Śląskiego mijam Białogard/Koszalin, Łódź, Warszawę ... :peace: ).
Nie będę absolutnie wybrzydzał, przebierał czy marudził, ale zależy mi na kimś, kto jest z AKP i robi klubowe autka, a jak nie :( to proszę o wskazanie innego serwisu.
Pozdr. Paw(eł). :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 23.sie.2008 20:15:48 przez Paw1972, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 07:57:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
np. Diagtronik w Jankach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 09:30:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
warsztat z podpisu GrzesiaB - i wszystko jasne.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 10:17:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
zgadzam się - jesli chodzi o Wawę i okolice to tylko i wyłacznie MR Motors lub DIAGTRONIK- Oni wiedzą co robią. Choć gdybym tak jak ty załozył że nie zalezy mi na odległosci to jednak pochylił bym głowe przed mistrzami z Beskidu Ś :peace: serio i bez wazeliny :hmmm:
chociazby po to, aby spojrzeli fachowym okiem kompleksowo na moje auto :!!: co będe owijał w bawełnę - Piotruś lub www.sserwis.pl - jesli "kochasz" swoje auto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 12:36:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Nie rozumiem po co polecac komus serwisy z drugiego kranca Polski...

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 12:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Flyer napisał(a):
Nie rozumiem po co polecac komus serwisy z drugiego kranca Polski...


to miał być żart, prawda?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 13:31:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Flyer napisał(a):
Nie rozumiem po co polecac komus serwisy z drugiego kranca Polski...


z takiego samego powodu co polecanie Witka ludziom z nad morza badz gor ....

i odziwo [badz i nie] przyjezdzaja ... :):

koniec OT

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2008 21:29:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Dziękuję serdecznie Koledzy za rady i pomocną dłoń :peace:. Pozdrawiam. :)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2008 19:34:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2007 09:36:04
Posty: 23
Lokalizacja: Krotoszyńskie
KOLEGO,czynność tą wykonałem w serwisie AUDI w Kaliszu,
duży przegląd z rozrządem,mineło 5t/km po ijestem bardzo zadowolony.
Polecam. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 20:09:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
I.
Audiq napisał(a):
KOLEGO,czynność tą wykonałem w serwisie AUDI w Kaliszu,
duży przegląd z rozrządem,mineło 5t/km po ijestem bardzo zadowolony.
Polecam. :)


THX kolego, ale ASO od mojego skarbu niech trzyma się z daleka ;) (Baz obrazy :peace: )
Prośba moja była skierowana z pytaniem o EKSPERTA od w/w tematu i jak widać nie jest tak łatwo :( . Może jakby co niektórzy serwisanci zaglądali na forum AKP w celu pogłębienia wiedzy to można byłoby pogadać :D
Chodziło mi bardziej o to:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 55&start=0
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=afb
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=70292

Gdybym tylko mógł oddać w ręce kogoś, kto zająłby się CCCO w ten sposób (przewiń do tematu: problematyka rozrządu w silnikach 2.5TDI V6):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
oraz przeprowadzłby taką diagnostykę !
Może jak poświęcisz trochę czasu na przegląd w/w to zrozumiesz o co mi chodziło. Mimo tego dziękuję i pozdrawiam. :peace:

KRISOO napisał(a):
Choć gdybym tak jak ty załozył że nie zalezy mi na odległosci to jednak pochylił bym głowe przed mistrzami z Beskidu Ś :peace: serio i bez wazeliny :hmmm:
chociazby po to, aby spojrzeli fachowym okiem kompleksowo na moje auto :!!: co będe owijał w bawełnę - Piotruś lub www.sserwis.pl - jesli "kochasz" swoje auto

Dzięki, że Ty rozumiesz o co chodzi :peace:

EDIT
[+]

Po b. szczegółowym "przestudiowaniu" tematyki Wymiana Rozrządu +, odpowiedziałem sobie na swoje pytanie, bo właśnie tam jest odpowiedź. Teraz pozostaje mi "tylko" kontakt i błaganie na kolanach (na PW lub przez telefon idzie łatwiej :diabel: ) o audiencję.
Temat chyba zakończony, a wszystkich, którzy mają podobny "problem" (a dylematem nie jest dla nich odległość) zachęcam do uważnego wczytania się w powyżej zamieszczone linki.
pozdrawiam. Paw :peace:

II. EDIT:

A więc Audi jest już po rozrządzie oraz dużym serwisie. W związku z tym, że miałem problem z adaptacją w skrzyni biegów zdecydowałem się na Sserwis w Czernicy. Oczywiście nie był to jedyny powód, ale tam była naprawiana moja skrzynka i tam mam na nią 2-letnią gwarancję.
Chciałbym opisać mój serwis. Był wykonywany równe dwa dni. Auto miało przebieg 235 tys. km, a wpisy ASO były tylko do 120 tys. km. Ostatni rozrząd był wykonywany w zwykłym zakładzie. Po za rozrządem miałem prześwietlany cały silnik wraz z wałkami i klawiaturą, przewodami, uszczelkami itd. Silnik miał mieć serię. Dodam tylko, że w silniku występował od początku problem, z którym nikt sobie nie poradził, mimo tego, że auto przeszło przez "kilka rąk" w tym raz przez Sserwis (nie winię ich ponieważ skupiliśmy się na naprawie skrzyni a silnik był tylko przy okazji), VAG-a spotowego oraz ASO w UK . Zawsze po odczytaniu był komunikat " błędów brak", a buczenie, które występowało tylko w określonym zakresie obrotów miało pochodzić od EGR-a. Ale co z szarpaniem? Męczyłem się z tym od ponad roku.
Silnik poszedł na stół, a serwisantem był p. Paweł. Nadzór prowadził sam p. Sopa, który od razu poinformował mnie, że "rozrząd w w/w to b. poważna sprawa". Tym bardziej, że przegląd miał być duży. Po pierwsze dostałem informację, że była to już końcówka, bo napinacz już nie trzymał i był luźny a sam pasek był postrzępiony. Niestety, ale był zrobiony na zamiennikach i to tylko w minimalnym zakresie ! A więc generalnie po za dwoma paskami i trzema rolkami nie było nic w nim nigdy robione. Dziwne, że tyle wytrzymał.
Po drugie znaleziono jeden, ale za to poważny (kosztowny) problem. Był nim wadliwy G80 (00542). Okazało się, że wtryskiwacz kontrolny był wadliwy od dawien dawna i powodował wypadanie adaptacji skrzyni biegów. W związku z tym wtryski robiły co chciały, a więc czasami moc była, a czasami auto jechało tak, jak by doczepiono cysternę. Po za tym zużycie było różne, bo raz palił mało, a raz dużo i to przy takich samych warunkach pracy. No i oczywiście buczenie pomiędzy 1600-1800 obrotów oraz silne szarpnięcia również. Cena w Sserwis za sam wtryskiwacz kontrolny to 1400 zł. Po za tym wszystkie sześć świec było kompletnie wypalonych, stąd zaraz po odpaleniu przez chwilę widać było biały/szary dymek. 5 szt. udało się wymienić natomiast szóstej nie udało się ruszyć. Poszedł kompletny rozrząd zgodnie ze sztuką i wszystkie związane z nim elementy (długa lista formatu A4). Wałki w stanie idealnym, popychacze, zawory, gniazda itd. Wisko, EGR, odma, turbo, bez śladu zużycia. Silnik czysty. Pozostałe elementy silnika sprawdzone i brak uwag. Powymieniano mnóstwo uszczelek, posprawdzano uszczelnienia. Posprawdzane wszystkie przewody, silnik dokładnie umyty po całym serwisie. Przy okazji wymieniono gumy osi tylnej i zdezynfekowali klimatyzację bo było "ją czuć".
Całkowity koszt to około 4700 zł wraz z autem zastępczym na dwa dni. Gdyby nie wymiana wtryskiwacza kontrolnego koszt byłby sporo niższy. Ale radość i tak nie mała z powodu wałków i klawiatury. Gwarancja na piśmie na 24 miesiące lub 120 tys. km. Zalecane sprawdzenie naciągu po 15 tys. km. poziom obsługi i kultury b. wysoki, p. Sopa osobiście nadzorował całość i komunikował się ze mną. Zanim oddał mi kluczyki podał mi wiele ciekawych informacji na temat użytkowania i nie tylko. Zaoferował jak najbardziej dalszy kontakt telefoniczny (oraz e-mailem) w przypadku jakichkolwiek problemów.
Moje wrażenia po odebraniu auta - silnik po odpaleniu pracował b. cicho (jak na AYM), a na pewno dużo ciszej niż przed serwisem. Musiałem wysiąść z auta, bo uwierzyć nie mogłem :peace: .Zużycie zmniejszyło się co prawda nie znacznie, ale wynik przy szybkiej jeździe przy mocno załadowanym aucie na autostradzie to 7.4-8.0 l/100, czyli jakieś 0.5-0.6 l w dół. Wzrosła prędkość max, auto zbiera się ostrzej i nie ma już efektu "zmęczenia" (podczepiona cysterna ;) ). Mimo tego, że musiałem pokonać dystans 1880 km i to wprost z UK wiem na pewno, że dopóki będę użytkownikiem CCCO to będę stałym klientem p. Sopy bez względu na odległość.
pozdrawiam
Paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 22.sie.2008 15:40:51 przez Paw1972, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 15:27:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
i to się nazywa zadowolony klient :peace: ja będę się ustawiał na wymianę hydrauliki na dniach,więc odczuję to na własnej skórze :):
ps. wtryskiwacz chyba miał w maxymalnie wyszprycowanej cenie,ale waże ze zrobione ;)

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 00:09:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
krzycho0110 napisał(a):
... wtryskiwacz chyba miał w maxymalnie wyszprycowanej cenie,ale waże ze zrobione ;)

Na forum Audi A6 któryś z kolegów miał również serwis u Sopy i też wymieniali u niego G80 i ta sama cena (+ robocizna). Szczerze to nie wiem ile to cacko kosztuje w ASO. Ale niestety jak coś pada to czasami trzeba to zrobić bez względu na cenę.

ps. i wtedy ogarnia człowieka czarna rozpacz i tylko wtedy zaczyna się zastanawiać, czy dobrze zrobił, że kupił CCCO. Ja jeszcze nie żałuję, choć tylko w tym roku utrzymanie wraz z serwisem i naprawami osiągnęły jakieś 30-35 % wartości auta.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: