Krystki dzięki.
Ja proponuje tak:
Zmień nazwę tematu na: Olej Tiptronic - ESSO ATF EGL 71141
Wyedytuj pierwszego posta i podaj w nim numery oleju w aso (podałem je w którymś poście)
Daj numer uszczelek, filtra, korka.
Uszczelka - 01V321371
Korek z uszczelką - 01V321377
Filtr ATF - 01V325429
Uszczelka pod duży korek - 01V321379
Wrzuć też te linki (pdfy - jeden od Ciebie a resztę dorzuciłem - przydadzą się)
Opis wymiany statycznej:
Nie plagiat - napisałem go na inne forum (a4-klub.pl - zanim tu się zagnieździłem to tam siedziałem)
Masz wszelkie prawa do napisania go na nowo żeby był czytelny w kontekscie Twojego posta:
Kod:
Jak chcesz sam zmieniać to musisz kupić filtr ATF Olej ATF i uszczelkę pod miskę olejową w skrzyni - Wszystko ORI!!! . Odkręcasz korek w misce, czekasz aż scieknie i odkręcasz miskę. Czyścisz ją (w misce mogą być magnesy które zbierają opiłki to je też wyczyść i przyłóż w tym samym miejscu) Jeżeli w jednym miejscu w misce będzie więcej opiłków to nie przejmój się strasznie bo prawdopodobnie są one z zapadki hamulca postojowego (który jak włączysz bez ręcznego to później ciężko się go wyłącza)
Po wyczyszczeniu wszystkiego (możesz odessać olej z niedostępnych miejsc wysysarką do oleju silnikowego) wkładasz nowy filtr, zakładasz uszczelkę (bez żadnych mas uszczelniających i silikonów) i skręcasz wszystko. Momenty - Śruby miski 25nm, korek 25nm (najlepiej załóż nowy) i taki wielki korek do napełniania 80nm
Skrzynię napełniasz przez największą dzuirę w misce (około 3-4 cm średnicy) olejarką najpierw na wyłączonym silniku. Przewód od olejarki wpychasz dość głęboko - musi wejść za taki jakby kołnież tamujący sypływ oleju do dobrego poziomu a powyżej którego olej będzie się wylewał. Gdy napełnisz skrzynię zapalasz silnik i dajesz D. Czekasz aż olej zagrzeje się do 38-48 stopni C i lejesz dalej olejarką aż będzie ze skrzyni znowu się wylewało. Gdy olej osiągnie dobry poziom czyścisz miskę i zakręcasz ten duży korek. Po sprawie.
Dodam tylko że w ten sposób wymienisz około 60-70% oleju w skrzyni ponieważ reszta zostanie w przewodach do chłodnicy, w chłodnicy i w samej skrzyni ale w miejsach z których olej nie wypłynie.
Jak chcesz zrobić wymianę dynamiczną to dam Ci ogólny schemat ale do Twojej skrzyni nie wiem gdzie się wpinać (czy przy chłodnicy czy jeszcze gdzieś indziej)
IHMO jeżeli olej jest zmieniany regularnie to nie ma sensu robić płukanki za każdym razem (pewnie mnie dużo osób za to zmiesza z błotem )
Pozdrawiam serdecznie!
Także do dzieła!!
Będziesz miał swój pierwszy tutorial, a skoro jesteś chory to nie będzie Ci się nudziło
Pozdr
Wiesz co muszę lecieć teraz - dokończę tego posta później - będę miał czas później
Jak chcesz się za to zabrać to Ci podeślę materiały - ale nie toleruję tandety więc się zastanów
Zejdzie Ci na to z 1-2 dni
Jak nie to ja się za to zabiorę i w niedzielę będzie gotowy
Pozdr
EDIT:
Wszystko Ci na maila posłałem.
Trzymaj się!