.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 08:46:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6-Avant/1995 silnik 2.0 Problem z uruchomieniem
PostNapisane: 21.kwi.2008 23:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:39:55
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Witam. Od jakiegoś czasu w mojej niuni pojawił się problem z odpalaniem. Po zgaszeniu silnika próba odpalenia kończy się krótkotrwałym "warknięciem" silnika po czym gaśnie i nie daje się już normalnie odpalić. Dopiero bardzo długie kręcenie rozrusznikiem przy wciśniętym do końca akceleratorze uruchamia silnik ponownie. Ale po takim uruchomieniu przez jakiś czas silnik działa bardzo niestabilnie szarpie, dławi się tak jakby nie działał przynajmniej jeden "garnek". Po przegazowaniu problem mija i silnik już działa normalnie aczkolwiek wolne obroty podskakują mu do 2000 i po około 30 sek wracaja do normalnych 900. Przez jakiś czas z rury wydechowej czuć zapach wachy. Diagnoza VAG-iem nic nie daje. Odpowiedź jest zawsze taka sama - No errors found. Co to może być? Czyżby uszkodzenie wtryskiwaczy? Czy może jakaś wada układu dolotowego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 15:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Może już pompa paliwa siada . Nie pracuje czasem głośniej?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 15:51:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Z nieba wróżyć mamy ? Nie podałeś ani oznaczenia silnika. ani roku produkcji skąd ludzie mają wiedzieć o które 2.0 to chodzi. Masz gaz czy nie?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 20:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:39:55
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Sorki "bobaskgb". W zapędzie faktycznie nie napisałem oznaczeń silnika. Jest to silnik oznaczony jako ABK, gazu nie mam. Co do pompy paliwa - to faktycznie słychać jej pracę. Wewnątrz nie słychać ale jak sie stoi obok to słyszalny jest pisk pracującej pompy. Myślisz, że to problem z pompą?. Do opisu usterki mogę jeszcze dodać zauważony niedawno problem. W trakcie jazdy potrafi "gubić" wolne obroty. Tzn. przy zrzuceniu gazu w trakcie jazdy obroty pozostają na poziomie 2000-2500. Przegazowanie likwiduje problem i obroty wracają do normy. Może to układ regulacji wolnych obrotów nawalał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 23:21:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
" Wieszające " sie obroty to na bank silniczek krokowy , zdejmij go wrzuć do słoiczka z benzyną na noc potem, ładnie go wyczyść , przy użyciu szmatek wacików do uszu . Powinno rozwiązać problem z obrotami a i pewnie z zapalaniem. Jak nie będzie ci chciał odpalić spróbuj tak dla przekonania sie odpiąć wtyczkę z silnika krokowego powinien od razu zaskoczyć tylko nie będziesz miał normalnych wolnych obrotów i pamiętaj ze potem będziesz musiał wykasować błąd.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 10:54:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:39:55
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za radę "rookie". Spróbuję tak zrobić. Napiszę czy to dało jakiś efekt. I mam pytanko tak na przyszłość - czy w mojej niuni istnieje możliwość regulacji bogactwa mieszanki przy pomocy VAG-a. Bo mi ostatnio tak jakby coś za dużo palił. Jeżeli tak to który opisz pokrótce jak i gdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 11:51:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jak Ci za dużo pali, i silnik po uruchomieniu " powarkuje" to na 90% zalewa go i ma za bogatą mieszankę .

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 22:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:39:55
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Witam ponownie. Otóż z problemem który opisywałem wcześniej pojechałem do mechanika. Ten chwilę posłuchał pokumał i odłączył wtyczkę od czegoś co stoi wewnątrz pudła filtra powietrza. (na zewnątrz na przedniej części wystaje tylko gniazdo z kontaktami) Kazał mi z tym pojeździć i przekonać się czy problem minął. I faktycznie problem minął. Odpala się w zasadzie bez problemu, wolne obroty nie "zawieszają się" na gorącym silniku a z rury już nie śmierdzi tak mocno wachą (chociaż trochę jeszcze czuć i przy odpaleniu na zimnym trochę szarpie silnikiem przez chwilę) Na odchodne stwierdził abym za 3 dni przyjechał i jak okaże się, że problem minął to on wie co to jest ale może to mnie wiele kosztować. Powiedzcie mi co to jest i czy faktycznie może to być coś poważnego czy facet po prostu ściemnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: