.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 07:00:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ABH szarpanie i bardzo wysokie spalanie... POMOCY!
PostNapisane: 21.kwi.2008 12:33:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 22:41:50
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Witam, mam problem jak w temacie. Opiszę co i jak:

W piątek jadąc do kumpla S4 C4 4.2V8 ABH wszystko było w najlepszym porządku, turlałem się jakieś 100 km/h komputer wskazywał chwilowe spalanie w wysokości 8-9 litrów, idealnie równa praca silnika, dojechałem do kumpla gdzieś tam się jeszcze przejechaliśmy po mieście (wciąż idealnie równa praca silnika, harmonijne rozwijanie mocy, igła). No i miałem już wracać i nagle po odpaleniu na pierwszym biegu auto mi kilka razy szarpnęło... taka czkwawka. No, ale przeszła... i jadę tą samą trasą co jadąc do kumpla znów koło 100 km/h i co widzę - chwilowe spalanie nie oscyluje już wokół 8-9 litrów a raczej koło 20... a auto szarpie przy utrzymywaniu stałej prędkości - przy przyśpieszaniu trochę mniej, ale nie rozwija mocy idealnie harmonijnie. Pomyślałem, że wyłączę gaz i sprawdzę co się dzieje na benzynie - no i na benzynie dzieje się to samo tyle, że nieco mniej szarpie, ale spalania chwilowe są wciąż bardzo wysokie.

Co to może być? Przed zgaszeniem silnika wszystko było ok, a po jego ponownym włączeniu coś się spieprzyło...

Kable zapłonowe (oryginalne) i świece (NGK dedykowane do tego silnika) były wymienione niecałe 20 tysięcy km temu (niecałe pół roku temu). Silniczek krokowy był czyszczony w myjce ultradźwiękowej w specjalnym płynie do mycia gadżetów elektronicznych (wolne obroty auto ma bardzo ładne po awarii i przed awarią też). Wina raczej nie leży po stronie instalki sekwencyjnej (STAG 300), bo to samo dzieje się również na benzynie, tyle że w odrobinę mniejszym stopniu...

Sonda lambda była wymieniona jakieś 2 tysięcy kilometrów temu NGK/NTK uniwersalna, po wymianie sondy labda samochód zachowywał się super, spalanie zarówno paliwa jak i gazu spadło...

Co to może być?

Czy znacie jakiś warsztat w Warszawie (okolicach), który potrafiłby zdiagnozować ustarkę i ewentualnie ją wyeliminować? Przypuszczam, że bez podpięcia auta pod VAG'a będzie ciężko... a może któryś z forumowiczów byłby w stanie mi pomóc? Oczywiście zapłacę za ewentualną pomoc.

Aha jeszcze sobie przypomniałem dwie ważne rzeczy. Tydzień temu myłem silnik - no ale to nie powinno mieć wpływu bo gdyby coś się działo to od razu po umyciu silnika, a nie po prawie tygodniu, przynajmniej ja tak rozumuję. I po umyciu silnika trochę poszarpał sobie i po jakichś 40 kilometrach przestał i wszystko wróciło do porządku - pewnie woda gdzieś się dostała i musiałą odparować.

I druga rzecz w aucie była zmieniona jedna kopułka, a druga nie... ale czy to możliwe żeby z chwili na chwilę padła kopułka? Wydaje mi się, że raczej nie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2008 22:39:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kłopoty z WN świece, przewody itp.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 00:14:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 22:41:50
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Mauzer napisał(a):
kłopoty z WN świece, przewody itp.


Świece i kable są praktycznie nowe... jakim cudem padłyby z chwili na chwilę świeżutkie świece, lub kable? Może jednak kopułka, lub cewka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 07:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
wykrec swiece i zobacz co sie na nich dzieje moze byc jedna zasyfiona olejem i juz bedziesz mial takie reakcje. nie wazne ile km zrobiles na nich!!!

a jezeli nie pomoze to odezwij sie na priv. dam ci namiar na mojego mechaniura w wawie, serwisuje mojego ABH i nie mam zadnych klopotow z autem.


ps. aha a czy silnik pracuje na wszystkich garach??
poznasz to po tym jak go odpalisz to go tak fajnie telepie na boki i nie ma charakterystycznego dziwieku v8

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 12:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 22:41:50
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
Już jest ok. Jednak sonda była wadliwa, albo coś zostało sknocone przy montażu. Założona została nowa i jest miodzio :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 13:20:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Ile dałeś za kable WN?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 17:28:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 22:41:50
Posty: 24
Lokalizacja: Białystok
1060zł za oryginał, ale NGK można kupić za 800zł z groszami (i gdybym kupował teraz brałbym tańsze NGK) tyle, że jak kupowałem to nie wiedziałem, że są po tyle:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: