.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:04:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 10:22:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bardzo fajnie, że EGR działa - przez co ciśnienia w 003 wróciły do prawidłowych wartości.

No a skoro na Forum "wisi" już komplet logów sprzed naprawy, to teraz przydałoby się podsumować wątek "kontrolnym" zVagowaniem rozkładu ciśnień w 000stat. i 001stat + dyn. (dla pełnego obrazu również "standartowo", czyli: 003, 008, 010 i 011 - wszystko dynamicznie).

Prawdopodobnie byłby to doskonały materiał porównawczy, obrazujący wpływ EGRa na:
- rozkład ciśnienia w "pozostałych" częściach układu dolotowego BDH (a przy okazji i BDG)
- (ewentualne ?) "uwolnienie" dawki paliwa do prawidłowych wartości (o ile i w tym obszarze sytuacja została unormowana ?)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 10:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Jutro po pracy jadę kupić N18 (i przy okazji odciągnąć nadmiar oleju, ehh te serwisy :banghead: )

Zostanie tylko zrobienie logów.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 10:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Piotruś napisał(a):
Bardzo fajnie, że EGR działa - przez co ciśnienia w 003 wróciły do prawidłowych wartości.

No a skoro na Forum "wisi" już komplet logów sprzed naprawy, to teraz przydałoby się podsumować wątek "kontrolnym" zVagowaniem rozkładu ciśnień w 000stat. i 001stat + dyn. (dla pełnego obrazu również "standartowo", czyli: 003, 008, 010 i 011 - wszystko dynamicznie).

Prawdopodobnie byłby to doskonały materiał porównawczy, obrazujący wpływ EGRa na:
- rozkład ciśnienia w "pozostałych" częściach układu dolotowego BDH (a przy okazji i BDG)
- (ewentualne ?) "uwolnienie" dawki paliwa do prawidłowych wartości (o ile i w tym obszarze sytuacja została unormowana ?)


Jak już będzie N18 zamontowany to Andrzej podjedzie do mnie i zalogujemy co trzeba i wrzucę tutaj.

Będzie jakiś punkt odniesienia :D

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 10:40:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndyN napisał(a):
Jutro po pracy jadę kupić N18


Zanim wydasz kasę na nowy zawór N18 - rozepnij instalację podciśnienia (tak żeby niczego nie uszkodzić (np N75) i dmuuuuuchnijjj w niego "z każdej strony" kompresorem) - być może N18 "tylko" się przytkał jakimś paprochem (a jeśli nie pomoże to i tak dużo do stracenia nie masz).
Ja bym tak zrobił chociażby "dla spokojności", że nie wywalam kasy w błoto ... .
Szanse powodzenia trochę podnosi fakt, że ECU nie zapisuje błędu N18 w pamięci J248 ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 20:22:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Kupiłem N18, wymieniłem go sobie sam. W ASO Szewczyk cena elektrozaworu 350 zł, wymiana by kosztowała 150 zł :rofl:

Podjechałem do znajomego mechanika by skasował błąd EGR i pokazał mi odczyt BS 003. W obu kolumnach wartości oscylowały wokół 180.

Kompletne logi przy najbliższej okazji :)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 21:52:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AndyN napisał(a):
Kupiłem N18, wymieniłem go sobie sam. W ASO Szewczyk cena elektrozaworu 350 zł, wymiana by kosztowała 150 zł :rofl:

Podjechałem do znajomego mechanika by skasował błąd EGR i pokazał mi odczyt BS 003. W obu kolumnach wartości oscylowały wokół 180.

Kompletne logi przy najbliższej okazji :)



pokazał Ci odczyt 003sN skoro było 180/180 ;) .
najważniejsze, że wyleczyłeś EGR.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 15:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Trochę to trwało ... Na plus można zaliczyć, że EGR i N18 przez ten czas został chyba wystarczająco dokładnie przetestowany ;)

Logi statyczne: http://www.sendspace.com/file/0oo2zg

Logi dynamiczne: http://www.sendspace.com/file/smf56q

Zapraszam do komentowania ;)

======================


W formie obrazków:


STATYCZNE

000 001 003
Obrazek

004 007 014
Obrazek

014 018
Obrazek


DYNAMICZNE

000 001 003
Obrazek

004 008 010
Obrazek

011
Obrazek

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Ostatnio edytowano 20.maja.2008 11:33:15 przez AndyN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 10:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
AndyN napisał(a):
Trochę to trwało ... Na plus można zaliczyć, że EGR i N18 przez ten czas został chyba wystarczająco dokładnie przetestowany ;)

Logi statyczne: http://www.sendspace.com/file/0oo2zg

Logi dynamiczne: http://www.sendspace.com/file/smf56q

Zapraszam do komentowania ;)


Brak odzewu na moją prośbę mam interpretować w ten sposób, że logi są idealne i nie ma o czym pisać? :(

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 10:16:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, logi postujemy jako linki do stron hostingowych.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 11:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
meszrum napisał(a):
nie, logi postujemy jako linki do stron hostingowych.


Poprawiłem, sorry :607:

Jakie są Wasze opinie na temat vp44, turbo, przepływki, wałków? :)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 12:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wyglada niezle .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 12:52:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Jedno pytanie: czy w silnikach BDH warto/trzeba wymieniać odmę?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 13:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Andy zdania na ten temat są podzielone.

Tu masz odpowiedź myśle zę wyczerpującą :peace:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... or&start=8

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 16:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Jeszcze raz moje logi (sprezentowałem sobie kabel - wyniki jego testowania). Za każdym logowana była tylko jedna grupa, logi dynamiczne robione były na 4-tym biegu :kosci: Znalazłem taką miejscówkę, zobaczcie z resztą na godzinę logów dynamicznych :diabel:


Na razie w plikach, wieczorem umieszczę zrzuty ekranu.

Basic: http://www.sendspace.com/file/28tt26

Static: http://www.sendspace.com/file/c6u6xf

Dynamic: http://www.sendspace.com/file/kh807v

================

Te w plikach xls są o tyle lepsze, że były dłuższe niż jeden ekran, na screenach musiałem trochę przyciąć

BS - 000
Obrazek

BS - 003
Obrazek

BS - 004
Obrazek

BS - 011
Obrazek


Static - 000
Obrazek

Static - 001
Obrazek

Static - 003
Obrazek

Static - 004
Obrazek

Static - 007
Obrazek

Static - 011
Obrazek

Static - 013
Obrazek

Static - 14
Obrazek

Static - 018
Obrazek


Dynamic - 000
Obrazek

Dynamic - 001
Obrazek

Dynamic - 003
Obrazek

Dynamic - 004
Obrazek

Dynamic - 008
Obrazek

Dynamic - 010
Obrazek

Dynamic - 011
Obrazek

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 21:51:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
zainteresowal bym sie termostatem chociaz nie wiem czy BAU albo BDH tak ma , 94 st to troche za duzo

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 11:20:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Kąt wtrysku trochę do poprawy - chociaż w normie.
Zastanawia mnie przepływka...
Temperatura ihmo jest ok. W jakiej kolejności robiłeś logi dynamiczne? Taka temperatura chłodziwa przy wysokiej temperaturze otoczenia nie jest niczym szczególnym. Zwłaszcza przy katowaniu jakim jest logowanie. Zerknij jaka jest temp. podczas normalnej jazdy.

Co do przepływki niech się ktoś mądry wypowie, mi nie pasuje że ilość powietrza spada wraz ze wzrostem obrotów - i to dość mocno leci w dół.

Tak na bardzo szybko zerknąłem... nie mam teraz niestety czasu na dogłębną analizę.


Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 11:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Stamlej napisał(a):
(...) Temperatura ihmo jest ok. W jakiej kolejności robiłeś logi dynamiczne? Taka temperatura chłodziwa przy wysokiej temperaturze otoczenia nie jest niczym szczególnym. Zwłaszcza przy katowaniu jakim jest logowanie. Zerknij jaka jest temp. podczas normalnej jazdy.


Dziękuję za komentarz!

Logi dynamiczne były robione w takiej kolejności w jakiej są zamieszczone. Jeden przejazd = jeden log. Plus przejazd kontrolny przed rozpoczęciem logowania (dużo wolniejszy i ostrożniejszy) - to była nowa ale bardzo wąska droga ;)

Logi były robione na 4-ce, właściwie każdy aż do powyżej 4,5 tys. obrotów ...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 12:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Czy patrząc BS011 mozna powiedzieć, że taka bezwładność turbiny jest w normie? Czy może kierownice się zapiekły?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 12:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
spoko 1,5 sekundy to ma prawo się zmieniać ciśnienie, tym bardziej że to 1,5 sekundy to nie jest czas działania kierownic tylko zmiana ciśnienia

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 14:11:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Stamlej napisał(a):
Zastanawia mnie przepływka...

Co do przepływki niech się ktoś mądry wypowie, mi nie pasuje że ilość powietrza spada wraz ze wzrostem obrotów - i to dość mocno leci w dół.
Pozdr!


im wyzej tym nizej mierzy ..... ale jeszcze nie obcina gnoju wiec nie jest zle ....
kiedy byl wymieniany filtr powietrza ... ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: