.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 07:03:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A4 AFB 98r.] Wielka prośba o ocene logów
PostNapisane: 27.kwi.2008 15:18:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Witam

Mam do Was prośbę, zerknijcie na moje logi , robiłem je zaraz po wymianie kompletnego rozrządu oraz hydrauliki....
Z góry dziękuję.

zaznaczam auto nie jedzie, tak jak pisałem wcześniej, 20sek do setki, trzęsie budą, V max 165km/h . :(

oto linki do nich :

Dynamiczne:

000 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/17e ... ea33e.html
001 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b58 ... 2b7f3.html
003 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6a ... 1bb9d.html
004 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ba ... c12c7.html
008 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/994 ... 8344e.html
010 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/047 ... a9589.html
011 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ce ... 1738c.html

statyczne:

000 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/798 ... dc072.html
001 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23f ... 3961b.html
003 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5d ... 3f741.html
004 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1dc ... 5ee14.html
007 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/418 ... fe29a.html
013 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3bd ... 8270a.html
014 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef2 ... 7059b.html
018 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6e ... e13fc.html


BS :

000 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/555 ... 46457.html
003 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a1 ... 81d9c.html
004 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58e ... e3992.html
011 : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/126 ... 3bea7.html


Ostatnio edytowano 28.kwi.2008 19:05:33 przez Baphomet, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 15:50:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Przyczyną braku uzyskania predkosci powyzej 165 km/h i przyczyna wolnego rozpedzania autka jest nie prawidłowow mierzący lmm (przepływomierz).

ps. nie masz zadnych błędów w ECU (Engine Control Unit)?

dodam ze masz spore przeładowanie ciśnienia , ciekawe czy ci Vag nie wyplul błędu 00575.. Intake manifod pressue

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 15:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Witam

nie , co do błędów nic vag jak narazie nie "wypluł"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 15:57:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Wymien albo przeczysc przepływomierz (chociaz ta druga opcja starczy Ci na krotko) , i zaloguj proby dynamiczne jeszcze raz :)

ps. Cos z tym przeładowanie masz nie tak , obastwiam jeszcze zapieczone kierownice w Turbosprężarce , ewentualnie uszkodzony Regulator cisnienia doładowania

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 16:10:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Ok , dzięki za czas i diagnozę, co do Imm wymienię jutro, a jak z resztą logów?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 16:14:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Czekaj na opinie EXPERTOW w dziedzinie V6 TDI , Ja jestem początkujący w tych sprawach ,na tym forum sa bardzije doswiadczenie urzytkownicy V6 jak i sami diagnosci , poczekaj na opinie z ich strony (chodzi o Meszruma , Piotrusia, Stamleja,Basketa, Spanky'ego i innych ktorych pominąlem ) a co do reszty logow to przy zmiania lmm będa zupelnie inne wyniki ...

Edit : Zapomniałem o Carlu , odrazu przepraszam , jak mogłem pominąć Tą osobę przy takim wątku

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 19:35:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niestety, ale to nie jest problem lmm...
nie należy go wymieniać w chwili obecnej.

zauważcie jak spada nagle ciśnienie doładowania przy ok 2600 rpm.
źródła problemu mogą leżeć:
1. w układzie podciśnienia;
2. w wałkach/hydraulice i osprzęcie.

należy zacząć od kontroli samego podciśnienia, a jeżeli okaże się ono OK, to zdejmujemy pokrywy...
korekcje są fatalne uwzględniając fakt naprawy wałków [powinny być niemal wzorowe].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 19:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Meszrumie drogi, no to mnie nie pocieszyłeś....
jak najlepiej mam i poprawnie sprawdzić/doprowadzić do odpowiedniego podciśnienie?


pozdrawiam

mechanik który "naprawił" moje AFB twierdzi że wtryskiwacze które ściągnął by wymienić hydraulike po ponownym złożeniu się zapowietrzyły, co według mnie laika jest kompletną bzdurą, zważywszy na to że hydropopychacze były montowane dwa razy. Za pierwszym razem ponoć jakiś się "zawiesił".... i podejrzewam że to właśnie jest przyczyną takich korekcji i dawek .... dlatego pytam Was bo ja naprawdę się na tym nie znam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 21:07:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
No fakt , ale mierzona dawka przez lmm tez spada w tych obrotach i to znacznie , co jak co ale lmm tez kwalifikuje sie do wymiany

Edit : zreszta to V6 TDI i moge sie mylic , zawsze patrze na V6 przez pryzmat R4 :/

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 21:12:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mozesz sie mylic....

003 jest powiazane z 011 a wszystko wychodzi w 010 :):

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 23:09:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Dla mnie jako laika w sprawie V6 korekcje na poziomie -1,1 czy nawet -0,7 w silniku który jest "po wymianie kompletnego rozrządu oraz hydrauliki" są czymś niezrozumiałym? jak można tak zepsuć robotę? A ja boję się o swoją hydraulikę mając poziom -0,8 .. -0,5
Po co robić hydraulikę skoro po robocie może być gorzej :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 18:50:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Możesz wierzyć lub nie ale dla mnie to niepojęte... ale jak powiedział ktoś na forum mam nauczkę, dając V6 do druciarzy, ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 10:44:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Sprawdziłem wszystkie połączenia od podciśnienia i jest jak w schemacie z ETKI, "trole" którzy robili mi wszystko twierdzą, że to zapowietrzone wtryskiwacze. Czy to ma jakiś sens? Istnieje coś takiego jak zapowietrzone na stałe wtryskiwacze?
Dodali mi jeszcze taki płyn "Anti freeze" który wlewa się do układu paliwowego by czyścić wtryski, ale oczywiście tego nie wlewam, jak sama nazwa wskazuje preparat jest zupełnie do czegoś innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 12:31:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Baphomet napisał(a):
Sprawdziłem wszystkie połączenia od podciśnienia i jest jak w schemacie z ETKI, "trole" którzy robili mi wszystko twierdzą, że to zapowietrzone wtryskiwacze. Czy to ma jakiś sens? Istnieje coś takiego jak zapowietrzone na stałe wtryskiwacze?
Dodali mi jeszcze taki płyn "Anti freeze" który wlewa się do układu paliwowego by czyścić wtryski, ale oczywiście tego nie wlewam, jak sama nazwa wskazuje preparat jest zupełnie do czegoś innego.


nie, Twój układ paliwowy nie jest zapowietrzony, co można zaobserwować w 004dN.
zwróć uwagę na grupę 010dN - następuje nagły spadek dynamiki gazów [doładowanie / masa zasysana] przy 2600 rpm. silnik traci w tym momencie oddech - coś go przytyka.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 12:55:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
gustav200 napisał(a):
No fakt , ale mierzona dawka przez lmm tez spada w tych obrotach i to znacznie , co jak co ale lmm tez kwalifikuje sie do wymiany

Edit : zreszta to V6 TDI i moge sie mylic , zawsze patrze na V6 przez pryzmat R4 :/


nic sie nie kwalifikuje do wymiany :!:

musi spadac ..... brak tlenu [spadek doladowania] w wyniku czego lmm obcina gnoj [po co ma lac jak i tak sie nie spali :) ]

p.s taka sama zasada jest w kazdym TDI [czy to V6 czy R4] :):

a wracajac do tematu to problemu szukałbym w sterowaniu doladowaniem ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 17:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Witam

czyli mogę mieć przytkany układ dolotowy? n75 mam nowy więc to odpada, naprawdę już nie wiem co robić, dziś na światłach myknęło mnie punto 1.1 ... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 17:35:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
nie mowie ze mam teraz racje... ale moze przeoczyliscie taką mozliwosc... ja jestem laik i nie wiem czy jest to powiązane ale moze akurat pomoge :diabel:
mianowicie jest jeszcze jakis czujnik cisnienia w dolocie... tam gdzies za zderzakiem...prawda? moze on jest zapchany i nie pokazuje prawidlowo i wtedy lmm wariuje...? (zaznaczam ze jestem LAIK :): )

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 12:48:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
A nie wiecie jak on wygląda w A4? czy jest w tym samym miejscu co w A6?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 13:48:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Chłopy - dajcie se już na luz z tą zgadywanką, bo (z tego co wiem) - auto przed naprawą było sprawne, a po "naprawie" już nie jest i o jakiejkolwiek przypadkowości nie ma raczej mowy ... .

Ponadto, o ile dobrze zapamietałem pewne fakty z rozmowy telefonicznej - Kolega Baphomet zbyt wielką nadzieję pokłada w kawałku druta i laptopie, a "zapomniał" (??) nam napisać, że był obecny podczas pomiaru ciśnienia sprężania i osobiście trzymał w ręce manometr, który wskazał na poszczególnych cylindrach od 5 do 25 jednostek.

Jak widać ani jeden cylinder nie cechuje się wymaganą fabrycznie wartością (29-30), a maksymalny (moim zdaniem i tak zbyt zachowawczo określony przez producenta) rozrzut (do 5 jednostek) również wykracza poza wszelkie dopuszczalne granice.

Nawet gdyby hipotetycznie podejrzewać, że druciarze nie zachowali warunków pomiaru (silnik rozgrzany do > 30*C) i że akku nie było w pełni naładowane, to odstępstwo od minimalnych "granic" i tak jest stanowczo zbyt wielkie aby uznać pomiar za niewarygodny ... .

Gdyby nie to, że niedostatki kompresji tak bardzo różnią się pomiędzy cylindrami, zaproponowałbym Baphometowi sprawdzenie drożności całego układu dolotowego, podejrzewając na przykład jakąś szmatę pozostawioną w jednym z kolektorów, lecz taka teoria nie bardzo mi pasuje do niektórych "logów".

Gdyby coś hamowało lub zatkało sprężarę (obojetnie po jakiej stronie - ssącej lub wydechowej), to różnice pomiędzy cylindrami również nie powinny być tak drastycznie wielkie ... .

Zależnie od generacji AFB - zwróciłbym uwagę na działanie klapy gaszącej (o ile w tym silniku wogóle występuje) .... lecz unieruchomiona w pozycji zamkniętej - tak samo jak w powyższych przykładach - nie generowałaby różnic pomiędzy cylindrami (tak myslę, ale też nigdy nie prowadziłem tak druciarskich eksperymentów :): ) .

Innych koncepcji na odległość nie posiadam, bowiem cała ta sprawa śmierdzi od pierwszej chwili, kiedy to serwis wymieniający hydaulikę zawyrokował niesprawność nowych (czy aby na pewno???) i (ło matko) oryginalnych hydropopychaczy.
Jak długo grzebię się w tych motorach - nigdy jeszcze się nie zdarzyło żeby nowy popychacz szwankował.
Na marginesie - moim zdaniem - śmiesznie niska cena za "naprawe" - raczej wyklucza zastosowanie cześci oryginalnych, nawet gdyby były kupione w DE ... .

Kończąć nie przychodzi mi do głowy żaden inny konstruktywny pomysł od tego, żeby odwieźć samochód do innego warsztatu. Tam - szczerze i bez pomijania najistotniejszych faktów - należy przedstawić całą sytuację i poprosić o - tym razem rzetelną - naprawę.
Osobiście wygląda mi to na pomylone fazy rozrządu (oby tylko to), lub "jakieś inne zdarzenie", przy którym Baphomet nie był obecny (np. kolizja w silniku podczas pierwszego rozruchu po "naprawie") .

Wypowiedziałem się na podstawie takich faktów, jakie do mnie dotarły z lektury forum i podczas rozmowy telefonicznej. Jeżeli istnieją inne okoliczności tej dziwnej sprawy - o których nic mi nie wiadomo - proszę moją wypowiedź traktować jako niebyłą ... .

Mówiąc najkrócej - silnik nie ma luftu albo otrzymuje go w innym czasie niż tego potrzebuje. Problem leży w układzie ssąco-dolotowym (mało prawdopodobne) lub w układzie rozrządu (bardziej prawdopodobne).

Naturalnie nie neguję wypowiedzi, które pojawiły się przed moim postem - były takie jakie mogły być na podstawie dostarczonego "materiału diagnostycznego".

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: