.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 15:55:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A200 MC] Remont wtrysku
PostNapisane: 23.kwi.2008 08:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Czy wtryskiwacz o symbolu 035133 551c z silnika NF pasuje do silnika MC? Wg ETKI do MC jest wtryskiwacz 035133 551f. Za to wtryskiwacza z C na koncu wogole w niej nie ma. Czym te wtryskiwacze sie roznia? Czy mozna je spokojnie zamienic?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Ostatnio edytowano 27.kwi.2008 11:33:56 przez photokom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 10:42:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
035133551 C został zastąpiony 15.11.1989 przez 035133551F


;)


Etka Twoim przyjacielem ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 10:54:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
W mojej ETCE niezaleznie od rocznika Audi 200 caly czas podaja ten z F na koncu. Tego z C nigdzie nie ma (prynajmniej nie znajduje po numerze czesci). Czyli rozumiem, ze to jest praktycznie ten sam wtryskiwacz i mozna je spokojnie zamieniac?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 13:03:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
To jest ten sam. A Etka podaje tylko F bo zastąpiło C, dlatego do każdego modelu (nawet z okresu stosowania C) podaje już tylko F.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 13:25:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
OK. Dzieki wielkie. Masz w swoim A200 silnik MC1 czy MC2? Kupilem rozdzielacz paliwa razem z obudowa filtra i tymi wszystkimi zaworkami. Niestety niektore rurki sa pociete, porozlaczane. Narazie wszystko czyszcze i zabezpieczam przed dalsza korozja (rurki paliwowe). Niedlugo bede to skladal do kupy i nie do konca wiem jak te rurki byly podlaczone. Rozdzielacz jest z MC2 a ja mam u siebie MC1 i sa pewne roznice. Rysunki w ETCE przegladnalem, ale nie wyjasnily wszystkiego. Np nie wiem gdzie ma byc podlaczony wezyk gumowy idacy od regulatora cisnienia paliwa (034 133 534L) zamontowanego z boku przeplywomierza. Domyslam sie ze ma wchodzic do obudowy filtra, ale gdzies z tylu. W dodatku wezyk (wydaje mi sie ze wlasnie on zostal odlaczony od tego zworu) ma rozgalezienie - jeden koniec do regulatora, drugi do obudowy filtra, a ten trzeci? Do czego ma byc podlaczony? O ile dobrze mysle. Masz moze jakies zdjecia jak to jest popodlaczane?
Dzieki wielkie

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 14:02:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Cóż, nigdy nie miałem MC... Zagadaj do Kefira, ten to siedzi w MC.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2008 23:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
photokom napisał(a):
OK. Dzieki wielkie. Masz w swoim A200 silnik MC1 czy MC2? Kupilem rozdzielacz paliwa razem z obudowa filtra i tymi wszystkimi zaworkami. Niestety niektore rurki sa pociete, porozlaczane. Narazie wszystko czyszcze i zabezpieczam przed dalsza korozja (rurki paliwowe). Niedlugo bede to skladal do kupy i nie do konca wiem jak te rurki byly podlaczone. Rozdzielacz jest z MC2 a ja mam u siebie MC1 i sa pewne roznice. Rysunki w ETCE przegladnalem, ale nie wyjasnily wszystkiego. Np nie wiem gdzie ma byc podlaczony wezyk gumowy idacy od regulatora cisnienia paliwa (034 133 534L) zamontowanego z boku przeplywomierza. Domyslam sie ze ma wchodzic do obudowy filtra, ale gdzies z tylu. W dodatku wezyk (wydaje mi sie ze wlasnie on zostal odlaczony od tego zworu) ma rozgalezienie - jeden koniec do regulatora, drugi do obudowy filtra, a ten trzeci? Do czego ma byc podlaczony? O ile dobrze mysle. Masz moze jakies zdjecia jak to jest popodlaczane?
Dzieki wielkie

Ni ma znaczenia jak podłączysz "rurki"
tj. w sensie która, na który cylinder - k-jet leje jednakowo.
Przewód z regulatora ciśnienia moze iść nawet w atmosfere - bez znaczenia.

Rozdzielacz od 2.2T to rozdzielacz od 2.2T także nie patrz na literki :!: Jedynie od KG róznił się trochę jeśli chodzi o przepływomierz...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 06:40:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wiem, ale chcialbym to zrobic jak w oryginale. Przewody idace do wtryskiwaczy podlacze tak jak mam u siebie. Ten nowy rozdzielacz rozni sie od starego wlasnie tym regulatorem cisnienia paliwa. W moim starym go nie ma (jest wkrecony w rozdzielacz). W nowym jest przykrecony do rurek.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 10:00:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jednak sie pomylilem. Regulator jest polaczony jednym odcinkiem wezyka z kroccem na obudowie filtra. Ten rozgaleziony wezyk idzie od zaworu odcinajacego doplyw paliwa przy jezdzie z gorki. Wedlug ETKI idzie bezposrednio do kolektora dolotowego. W moim rozdzielaczu sie rozgalezia. Jeden waz idzie do kolektora, a drugi gdzie?

Zaczalem robic mala stronke o mojej regeneracji. Narazie to taka wersja robocza, ale jest pare zdjec. Zapraszam:
http://www.audi200tq.republika.pl/
Jak macie jakies uwagi to piszcie

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 12:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Przewód z regulatora odprowadzonyjest bez żadnego trujnika do obudowy filtra.
Podciśnienie do zaworu N65 (odcinającego dopływ paliwa) brane jest bezpośrednio z kolektora.
Z kolektora wyprowadzone są także podciśnienia do: N75, sterownika silnika i sterowania napędami.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 19:22:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
mechitro napisał(a):
Przewód z regulatora odprowadzonyjest bez żadnego trujnika do obudowy filtra.
Podciśnienie do zaworu N65 (odcinającego dopływ paliwa) brane jest bezpośrednio z kolektora.
Z kolektora wyprowadzone są także podciśnienia do: N75, sterownika silnika i sterowania napędami.


Tak właśnie podłączyłem ten wężyk od regulatora do obudowy.
W tym moim przeplywomierzu wezyk od zaworu N65 ma rozgalezienie. Jedna odnoga idzie do kolektora, a drugi zostal odłączony (widać to na ostatnich zdjęciach). Tak było fabrycznie, bo są jeszcze oryginalne opaski zaciskowe.
Dodalem kolejne zdjecia na stronce. Widać jak to wyszło. Mam nadzieje że będzie działać :-)


Widze, ze inaczej sa rowniez podpiete weze paliwowe oraz weze do regulatora termicznego (tego na bloku silnika) niz w moim MC1. Podpowiedzcie co ma byc podlaczone do koncowek nr 1, 2 i 3 na ponizszych zdjeciach:

Obrazek

Obrazek

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 23:28:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
1 - regulator termiczny ciśnienia paliwa
2 - zasilanie paliwa
3 - powrót paliwa

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 17:36:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dzieki wielkie. O to mi chodzilo :-)

Kupilem komplet 5 szt uzywanych wtryskiwaczy:
Obrazek

Z tych i z tych z mojego silnika wybiore 5 najlepszych. Przy okazji chce wymienic te oringi. Czy jest jakis patent na ich zalozenie?

Obrazek
Widze ze ten gruby jest przytrzymywany na miejscu takim jakby zegerem. Ale i tak trzeba go jakos przecisnac przez to zgrubienie na koncu. Chyba ze ta koncowka jest zdejmowana? Jesli tak to jak? Szukajac wtryskiwaczy dostalem ciekawe zdjecie:
Obrazek
Pomijam juz stan gumek (musial byc niezle przegrzany :-) ). Ale na zdjeciu brakuje koncowek. A sa to dokladnie te same wtryskiwacze - ten sam symbol. Co ciekawe gosc sprzedaje je w takim stanie po 38zl za sztuke (ja kupilem te ze zdjec powyzej za 18zl sztuka). Rozbieral ktos te koncowki wtryskiwaczy? Da sie to potem poskladac?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 17:43:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Przeciągniesz te oringi bez zdejmowania czegokolwiek ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 17:47:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Te stare, grube bede musial ciac zeby je wyciagnac :-) Sa jak z plastiku :-)
Te oringi brac z ASO? CZy sa jakies dobre zamienniki? Jaka mniej wiecej cena za komplet (plastikowe obudowy wtryskiwaczy + gumki na wtryskiwacze + gumki na obudowy) ?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 18:22:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Za 10 oringów na wtryskiwacze (5 dużych i 5 małych) zapłaciłem w ASO w BB 61,50 zł. I polecam (za wszystkimi, którzy mi polecali) własnie ASO. Te plastikowe "doniczki" zostawiłem stare. Nawet się trzymały kupy ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 18:31:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
60zl to nie majatek. Wiec tez wezme z aso. Przynajmniej pozluza nastepne 20 lat :-) Zobacze jeszcze w jakim stanie sa te moje plastiki. Ale pewnie kilka bedzie popekanych, bo troche nierowno mi chodzi silnik na jalowych obrotach

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 22:18:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Pod doniczką jest też cieniutki oring, którego zapewne już nie masz bo się często redukują do zera. Polecam wkładanie na kropelkę oleju i ewentualnie użyj do tego obciętej końcówki po silikonie w tubie. Po stożku będzie łatwiej. Ogrzej te grube przed założeniem choćby w kieszeni :D

A te czapki czasami spadają i silnik je zeżre. A przyczyna to popękane doniczki, które normalnie by ta czapkę zatrzymały. Faciorek pewnie nie miał kilku i wywalił wszystkie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 06:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wiem o tym oringu pod doniczke. Tez oczywiscie kupie komplet nowych. Ciekawe jak wygladaja wtryskiwacze w moim silniku. Moze u mnie tez juz nie ma czesci tych koncowek :-)
Gumki zakladal bede tak jak mowisz - przez koncowke silikonu. Jeszcze sie zastanawiam czy jakos nie wyczyscic tych wtryskow z nagaru itp. Wymoczyc je w nafcie? A moze w wanience utradzwiekowej?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 23:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Odswierzam temat :-) Miedzy czasie kupilem nowy silnik z anim jeszcze jeden komplet wtryskiwaczy :-) Zakupiłem też wanienkę ultradźwiękowa (zresztą w innym celu) więc postanowiłem wyczyścić dokładnie moje wtryski. Najpierw umyłem je w benzynie, a następnie wsadziłem do wanienki ze specjalnym płynem. Każdy komplet na kilka cykli czyszczenia. Zdziwiłem się ile brudu jeszcze z nich się wydostało. Zdjęcia tu:
http://audi200tq.dzs.pl/osprzet-silnika/wtryskiwacze/

Teraz chcę kupić nowe oringi. Jak się domyslam najlepiej w ASO. Ale z tego co widze to ceny są bardzo rozbieżne w różnych miastach. Dzwoniłem dziś do ASO w wawie, ale powiedzieli ze nie maja takich i ze trzeba by zamawiać, a ceny mi nie mogli (albo nie chcialo im sie szukac) podać. Moze ktos z Was ma dostęp do tych uszczelek?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: