.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 06:50:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A3 8l AGR] brak mocy zagadka dla znawców diesla i VAG`a;
PostNapisane: 29.kwi.2008 13:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 18:14:19
Posty: 49
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie wiem czy uda mi sie dobrze ujac problem..jestem kompletnym laikiem ,ale postaram sie,wiec tak auto jezdzi normalnie poza tym,ze bywa,ze ma objawy jakby nie dzialala przeplywka...co jest jednak wybitnie denerwujace kiedy raz da rade bez problemu 170 a raz 130/140 i padaczka:(wiecej nie idzie..ii takie robi niespodzianki bez względu czy chodzi juz dlugo bo np 200km przejechane,czy np dopiero co sie wsiadlo i zaczelo jezdzic..raz idzie normalnie,a raz :(
kolega podlaczyl VAG (ma VAG`a od dwoch dni i zerowe doswiadczenie w mechanice,wiec w ogole sie nie zna-numery bledow przez mnie spisane,ale ich opisy dal mi on,wg zasady ograniczonego zaufania mogl sie tez pomylic..)no i tak to wyglada :
VAG pokazal nastepuje bledy:
:1237 - Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109
575 - Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
741 - Kontrola pedału hamulca
17878 - P1470 EVAP Emission Contr.LDP Circ Electrical Malfunction (czyli ze to usterka elektryczna, ale nie zwarty anie nie ma przerwy... usterka funkcjonalna..?o co tu chodzi, czy skrot ldp to Leak Detection Pump?to jest zagadkowe..w kazdy razie korek od paliwla mam;)czy tez to moze pompa wykrywania wycieków?)

jednak bledow bylo wiecej ,ale ten kolega stwierdzil,zeby sprobowac je pokasowac,nie wiem czy to dobrze czy zle,bo sie nie znam,w kazdym razie te powyzej sie nie daly skasowac.

dodatkowe info :
jest zalozone odciecie przeciwko kradziezy - przez co moze wyskakiwac n109...
ale sa spekulacje ,ze jednak cos z zaworikiem to moze byc problem i od niego wyskakuja tamte inne?
czasami miga kluczyk
czasem nie chciala odpalic ale to sie zdarzylo moze razem z 10 razy..czyli,ze niby imobilisser ,ale po przeczytaniu tego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76518 wszystko wydaje sie nie byc tym na co wyglada bo czasami tez podczas jazdy
migają zwoje czyli,ze stopy czyli to 741 bedzie....ale w powyzszy linku mozna przeczytac,ze to wcale nie musi chodzic o stopy...ni ogolnie po tym czytaniu zaznaczajac ,ze JESTEM LAIKIEM ,wiec moge palnac jakas bzdurelub zasugerowac sie czyms przeczytanym w necie co niekoniecznie musi byc prawdą, oto co mi sie nasunęło:
741 - czy dobrze rozumiem,ze to chyba ma zwiazek z miganiem kontrolki zwojów raz poraz podczas jazdy..(???)miganie tej kontrolki moze oznaczac brak stopow,a blad jest opisany jak cos z pedalem hamulcow-nie wiem czy dobrze to skladam do jednego czyli wychodzi,ze 741 = miganie i dzialam według teorii,ze to wszystko wlasciciwe moze byc objawem jednego)
w kazdym razie odnosząc sie do problemu opisanego w linku - miganie kontrolki od świec,bylo zwiazane ze spadkiem mocy, i tam wyskakiwal Właśnie 1237 - zawór odcięcia dopływu paliwa.

Czyli dobrze kminie?,ze 741 + miganie kontrolki swiec,wiec = 1237,wiec 741 moze nie oznaczac jedynie kontroli hamulca,ale tez z ejest problem z mocą?
i tu taka mała dygresja...bo jesli tak jest to sie wkurzam - zmienialam niedawno stopy dlatego,ze to migalo i mechanik kazal,ale migac nie przestalo!czyli wychodzi ze automat stopu nie byl potrzebny bo to nie on byl problemem !
czyli wtapianie przez bezsensowne diagnozy mechanikow,a teraz druga dygresja dotyczaca na szczescie wtopy ktora chyba nie bedzie miala miejsca (ale tak to jest ze zawsze za brak wiedzy sie placi)a tez zwiazana z problemem - inna kontrolka co miga raz po raz to kluczyk - oraz objaw raz na sto ze niechce odpalic - uslyszalam,ze mam do zrobienia immobiliser...
A teraz czytam ze zepsuty zawór n109 objawia się poza spadkiem mocy tez brakiem możliwości odpalenia motoru .

Tzn,ze migajaca kontrolka swiec to nie zepsute hamulce czy stopy ,migajaca kontrolka kluczyka to nie zepsuty immobiliser ,to,ze czasem niechce odpalac to tez nie zepsuty immobiliser+bledy 741 i 1237 wszystko to oznacza popsuty zaworek..nie wiem czy dochodze to dobrych wnioskow ,ale jesli tak to szok ze auto pokazuje az tyle objawow popsucia sie jednej rzeczy,a mechanicy ktorzy pol zycia spedzili w scianach serwisu audi Bydgoszcz zamiast zebrac do kupy wszystko i pomyslec mysla,ze ja caly czas cos wymyslam(!)ze blad zaworka pokazuje sie wedlug nich dlatego,ze mam tam zalozone odciecie,ze kontrolka kluczyka to rozwalony immobiliser,a kontrolka swiec to awaria automatu stopu.. a jak mam racje-to teraz hehe ja mam tam wpasc i im powiedziec ze we wszystkim sie pomylili ?

jest ktos z Bydgoszczy co sie zna?
...dzieki za przeczytanie i zainteresowanie
silnik to agr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 10:02:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Madlady, co za epopeję tu napisałaś... :d
Nie za bardzo mam teraz czas, żeby wnikać w szczegóły i się rozpisywać, ale moje pierwsze wrażenie jest takie, że mechanicy się nie mylą...
Pomogłabyś nam i otrzymała szczegółowe wypowiedzi, gdybyś zamiast tylko błędów przedstawiła nam komplet logów zrobionych przez Twojego dopiero co uczącego się kolegę według topiku z diagnostyką....
A więc... pomożesz ? :peace:

PS i OT. Proszę bezpodstawnie nie kasować moich postów - każdemu z nas zdarzyło się delikatne OT - ważniejsze było przesłanie...*
Co się k***a dzieje z tym forum ? :(:

* dotyczy innego tematu...

EOT

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 10:17:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przeczytalem i nie zabardzo zrozumialem o co chodzi ... ;)

ale :

1237 -podejrzewam ze wywala ten blad z powodu podpiecia niestandardowego alramu [nie wiem dlaczego tam to podpinaja :/ -bardzo łatwo to obejsc :/]

741-bład czujnika hamulca : wyciągnij czujnik spod pedału hamulca, otwórz, oczyść

575 - przydały by sie logi dynamiczne [choc z opisu podejrzewam ze N75 sie zawiesza ] ;)

to tyle :):

p.s umow sie z kims na porzadna,pełna diagnoze ... !!!

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 30.kwi.2008 10:20:51 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 10:17:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z tego potoku słów i na podstawie mojej szklanej kuli wnioskuje ze w tym motorku swiruje zawór N75 albo zawór upustowy jest zapieczony stad przeładowanie.
Stawiam 10 : 1. :peace:

Pozdrawiam

PS

Zrob pełną diagnostyke zgodnie z tematem na gorze strony.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: