.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 19:31:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 3.0 TDI 2005r. nastawy podstawowe turbiny
PostNapisane: 30.kwi.2008 13:24:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2008 12:49:28
Posty: 3
Jak zrobić adaptację? tzw: grundeinstellung lader.
W VAS jest taka procedura, ale niestety takowym nie dysponuję. Mam VAG-HEX-CAN-a. Silnik to BKN. W basic settings nie ma kanału, w którym to mogę zrobić. Podejrzewam, że trzeba wcześniej podać login. Po włączeniu zapłonu servomechanizm przy turbinie wykonuje 2 skrajne ruchy i zatrzymuje się. Auto ma 30 tys. km i miało delikatny dzwon, przy którym doszło do uszkodzenia kilku kabli (spalił sie jeden bezpiecznik, który znajduje się obok ECU i zabezpiecza linie zasilania czujnika hamowania, sprzęgła i innych czujników na silniku) . Kabelki naprawione, bezpiecznik wymieniony.
Do sterownika turbiny idą tylko 4 kable: plus po zapłonie, masa i 2 sygnałowe (nie CAN). Wszystkie kabelki sprawdzone, 2 sygnałowe przedzwonione od wtyczki ecu do wtyczki sterownika turbiny - na 100% są ok. Zasilanie i masa nie giną, są cały czas.
Sterownik cały czas łapie błąd:

013128 - Sterownik turbosprężarki 1 (J724): usterka elektryczna obwodu sterującego
P3348 - 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100101
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 3
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 187.2 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 25.2°C
Cykl pracy: 80.9 %
Napięcie: 12.01 V
Cykl pracy: 88.8 %

Proszę pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2009 17:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2008 19:00:28
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk
od wczoraj mam identyczny problem, czy co sie rozjasnilo?

internet i google milacza na ten temat...
kto cos?

_________________
A4 Avant S-line 3.0TDI (asb) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 00:08:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2008 19:00:28
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk
naszukalem sie i znalazlem jak sie robi te nastawy .
w engine -> basic settings wybieramy grupe 33
to wszystko na odpalonym silniku
wciskamy hamulec i gaz do oporu i wciskamy ON/OFF zeby wlaczyc adaptacje...
obroty wzrastaja do okolo 1000 i autko robi sobie jakies pomiary i sie ustawia....


niestety u mnie to nie pomoglo. tyle ze blad zmienil sie na :
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 004 - No Signal/Communication

czyli calkowity brak komunikacji... wyglada tez ze jak robie test VAGiem to sterownik turbiny nie reaguje i nie zmienia nastawow.
najpierw spokojnie sprawdze okablowanie, potem wtyczki a jak nie znajde to rozbiore zobaczyc czy w srodku cos sie nie upalilo... jakbym mial skad to bym podmienil zeby sprawdzic czy sie nie rozwalilo samo z siebie.
ciekawe czy bardzo szybka jazda przez okolo 100 km (srednia ponad 200 km/h) mogla az tak rozgrzac turbine zeby cos sie upalilo w kontrolerze?
kurcze chyba te auta sa przygotowane na takie traktowanie...

_________________
A4 Avant S-line 3.0TDI (asb) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 07:52:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2008 19:00:28
Posty: 10
Lokalizacja: Gdańsk
jak ktos ma podobny problem to rozwiazanie opisalem tutaj :
http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob ... 525.0.html

pozdrawiam!

_________________
A4 Avant S-line 3.0TDI (asb) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 20:42:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
Odgrzałem kotleta, ale link podany do forum a4 nie działa.
A mam ten sam problem ze sterownikiem turbiny. Może ktoś napiszę jak przeprowadzić tę adaptację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 08:21:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Sprawdź kable lub bezpiecznik
na 99% gdzieś jest uszkodzony kabel

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 10:18:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
Nie to nie będzie kabel, bo podłączyliśmy inną turbinę która nie miała ruszanego ( odkręcanego steronika ) na próbę same kabelki gdyż błąd wyskakuje bez odpalania samochodu a od razu po właczeniu zapłonu. Przy drugiej turbince problem sie nie pojawił. Zatem z pewnoscią jest źle ustawiony sterownik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 11:26:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Jeżeli chodzi o adaptacje to ja robie to tylko Vasem

Prosze procedura;

033 Basic setting: Turbocharger

1) Coolant temperature at least 80 °C

2) Switch off ignition briefly, then start engine

3) Start basic setting

4) Follow driver instructions

(pedals must be pressed)

5) Wait for the engine speed rise to approx. 1000 rpm



KNote:

The turbocharger is now activated at intervals at different

duty cycles.

Specifications at "closed":

Engine speed: approx. 1000 rpm

Activation: closed

Actual charge pressure: 970 ... 1150 mbar

Charge pressure adjuster feedback: 98 ... 100 %

Specifications at "open":

Engine speed: approx. 1000 rpm

Activation: open

Actual charge pressure: 910 ... 1050 mbar

Charge pressure adjuster feedback: 0 ... 2 %

Charge pressure difference between "closed/open": 50 ... 135 mbar OK is OK

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 14:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
Dzięki a VCDS z tym sobie poradzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 19:42:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Nie wiem raczej nie

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2011 19:00:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
Z turbina temat załatwiony, wymieniłem na inną ( była w moim posiadaniu ), problem z głowy.

Pozostało kilka innych ale to na inny wątek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: