.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 07:02:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI AKE Tiptr] szarpnie przy schodzeniu z obrotów
PostNapisane: 02.maja.2008 23:55:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Witam, mam dziwną przypadłość pojawiającą się po puszczeniu gazu. Najbardziej zauważalne na postoju. Dodaję gazu do np 2000 obr/min i puszczam gaz. Silnik zwalnia stopniowo i przy 1600 obr/min nastepuje bardzo odczuwalne szarpnięcie, potem zwalnia dalej bez sensacji.
W czasie jazdy trudniej zauważyć bo po puszczeniu gazu Tiptronic tez przerzuca biegi co zaciemnia obraz.

Prawdopodobnie to było przyczyną, że oderwała mi się rura wydechowa przy turbinie. Została przykręcona flansza, a rura odpadła.

Obecnie wszystko pospawane ale obawiam się, że to od tych szarpnięć, czy ktoś może ma jakieś podejrzenia co do tych szarpnięć. Sprawdzałem wielokrotnie i zawsze przy 1600 obr/min podczas zwalniania biegu silnika.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Ostatnio edytowano 18.maja.2008 22:04:01 przez RomanS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 00:45:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Kolego ja tobie tylko powiem jak to u mnie wygląda. Akurat w moim przypadku szarpnięcie występuje dokładnie przy tych obrotach lub w przybliżonym przedziale (najszęściej 1600 lub 1600-1800 obr. min). Moja pierwsza diegnoza wskazywała na skrzynię. Nawet w serwisie ASB potwierdzili to. Tylko, że po naprawie skrzyni (w zupełnie innym zakładzie) nadal to występuje, a wskazanie padło na EGR-a. Szarpnięcie poprzedza buczenie (wyraźnie z okolic silnika a nie skrzyni). Oczywiście to jest tylko i wyłącznie opis tego co występuje u mnie natomiast u ciebie może to być zupełnie co innego. Pozdr. Paw :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 10:10:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
[quote="Paw1972"] Akurat w moim przypadku szarpnięcie występuje dokładnie przy tych obrotach lub w przybliżonym przedziale (najszęściej 1600 lub 1600-1800 obr. min). Moja pierwsza diegnoza wskazywała na skrzynię. Nawet w serwisie ASB potwierdzili to. Tylko, że po naprawie skrzyni (w zupełnie innym zakładzie) nadal to występuje, a wskazanie padło na EGR-a. Szarpnięcie poprzedza buczenie (wyraźnie z okolic silnika a nie skrzyni).

Ja buczenia nie zauważyłem, byc może w czasie jazdy, ale wtedy trudno coś wyłowic z ogólnego hałasu. Na postoju natomiast gdy skrzynia jest na P to chyba biegów nie przerzuca ? Tak sądzę przynajmniej na logikę. I na postoju zaobserwowalem samo szarpnięcie.
Chcialem sprawdzać poduszki, ale dlaczego tylko przy jednej pdkości obrotowej to następuje ? Może jakaś częstotliwość rezonansowa ?

Troche to taka teoria, ale nie za bardzo wiem gdzie szukać konkretów :/

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 10:13:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zacznij od zrobienia pełnej diagnostyki.
źródeł zjawiska może kilka [od układu wtryskowego (choćby zapowietrzenie) po hydraulikę].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 10:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
meszrum napisał(a):
zacznij od zrobienia pełnej diagnostyki.
źródeł zjawiska może kilka [od układu wtryskowego (choćby zapowietrzenie) po hydraulikę].


Jeżeli masz na myśli odczyt błędów, to tak własnie zaczałem, przed zakupem (miesiąc temu). Wizyta w ASO, odczyt, te które byly dały się skasować (prócz jednego - samoregulacja ksenonów, ale to inna zagadka).

Jak teraz sobie przypominam, to owo szarpniecie juz wtedy było ale je zbagatelizowałem, niestety. A teraz nie ma co plakać tylko stopniowo przywracam autu wlasności jezdne :D

Wygląda więc na to, że to szarpnięcie nie wychodzi w postaci błędu (no chyba, że jakiś błąd pojawił się znowu i faktycznie trzeba by to sprawdzić :/ )

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 11:28:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
RomanS napisał(a):

Jeżeli masz na myśli odczyt błędów, to tak własnie zaczałem, przed zakupem (miesiąc temu). Wizyta w ASO, odczyt, te które byly dały się skasować (prócz jednego - samoregulacja ksenonów, ale to inna zagadka).



nie, nie mam na myśli odczytu błędów.
mam na myśli diagnostykę: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

na marginesie dodam, że poziom wiedzy ASO stanowi mn.w. 2% tego, co możesz przeczytać na tym forum. stanowczo powinieneś unikać ASO.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 14:47:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
meszrum napisał:
nie, nie mam na myśli odczytu błędów.
mam na myśli diagnostykę: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

na marginesie dodam, że poziom wiedzy ASO stanowi mn.w. 2% tego, co możesz przeczytać na tym forum. stanowczo powinieneś unikać ASO.[/quote]

No faktycznie nie był to w zadnym przypadku ten poziom diagnozowania. Blędy zostały wyswietlone i skasowane. I tyle.

Co do ASo to racja oczywista. Byłem przy sprawdzaniu mojego auta i widziałem dokładnie co było robione.
A teraz wiem, co mogłoby być :diabel:

Niestety w Poznaniu mamy pewien niedosyt jeśli chodzi o serwisy, firmy tuningowe itp. :/

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 15:13:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kup interface, wykonaj diagnostykę i zamieść logi.
dostaniesz w ten sposób najpełniejszą i najbardziej rzetelną informację o stanie silnika jaką można dostać w PL.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: