.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 06:51:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czujnik temp.w AAH 2,8 automat ostatecznie
PostNapisane: 03.maja.2008 05:30:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2007 14:38:21
Posty: 4
Witam.
Szukałem lecz nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi .Mój problem polega na tym iż w samochodzie mam nie działający czujnik temp płynu ten który jest za głowicą silnika jest on 4-pinowy.W wielu postach mozna wyczytać że zamiennik ma 3-piny.Niestety założyłem taki i nie działa.
Proszę o wjasnienie ostateczne kogos kto naprawde przerabiał ten temat.
Czy mozna zamienić czujnik 4-pinowy na 3- pinowy?
Koszt 3 -pinowego czujnika to 80 zł a koszt 4-pinowego to 400 zł!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 09:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ten czwarty pin którego u ciebie brakuje jest do klimy. Wersje bez klimy miały czujnik 3- pinowy.

Lepiej było sprawdzić na początku czy ten stary czujnik który wymieniłeś jest rzeczywiście popsuty. A robi się to przez pomiar rezystancji przy określonych temperaturach i porównuje z wykresem. Poszukaj na forum było już o tym dużo razy.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 20:51:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2007 14:38:21
Posty: 4
Jestem laikiem ale moze mnie ktoś naprostuje.Skoro zwieram stary czujnik do masy i zegar się wychyla na maksa (mam jeszce jedna deskę z zegarami i ona też tak robi) to znaczy że świruje czujnik i powinienem go wymienić ale dostepny 3-pinowy nie działa.Na mój rozum musi być 4-pinowy przynajmniej tak twierdzi mechanik.Strasznie mnie boli ta cena 400 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 08:51:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
bzdura z ta klima. to jest dodatkowa masa ktora pozniej zostala pomineta. do 92 roku czujniki mialy 4 piny pozniej juz tylko 3. jezeli nie dziala Ci dalej wskaznik to najprawdopodobniej do naprawy masz zegary a konkretniej zimne luty na plycie glownej. jezeli poza wskaznikiem wszystko dziala bo jezeli nie dziala Ci jeszcze wskazanie paliwa to jest mozliwe ze trzeba wymienic 10Voltowy stabilizator napienia

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 12:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2007 14:38:21
Posty: 4
Dzieki za podpowiedz ale sytuacja jest taka że zegary są na 100% sprawne ,mam też zapasowe.Czujnika nie da się wpiać inaczej bo wtyczka ma wpust i czujnik tak samo.Jak sprawdzałem ten pin którego brakuje w 3 pinowym to u mnie on jest zasilajacy i może dlatego musi być wymnieniony na taki sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 17:18:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to masz czujnik od czegos innego. u mnie byl 4 pinowy , poszedlem do ASO i dostalem pod tym wlasciwym nmerem czujnik 3 pinowy i wszystko dziala wiec jezeli juz to albo masz czujnik zupelnie od czego innego albo masz cos namieszane w instalacji.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 17:30:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jak znajdziesz 4pinowy NOWY to zagraj w totka bo masz takie szczęście.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2008 18:45:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Jeśli Hans ma rację, że to dodatkowa masa - nie widzę nic prostszego, jak próba wyprowadzenia tej czwartej masy gdziekolwiek z silnika i połączenia z pinem wtyczki, który jest pominięty w związku z trzypinową budową nowego czujnika. To na bank wyeliminuje kilka niewiadomych.
Baj de łej - nowy czujnik nie oznacza - sprawny czujnik...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: