.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 10:41:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] strasznie telepie silnikiem na wolnych obrotach
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:15:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Strasznie telepie silnikiem na biegu jalowym, poduchy napewno do wymiany, ale nie mam pojecia czy w tym silniku jest kolo 2 masowe, bo jezeli tak to takze moze byc przyczyna. Prosze powiedzcie mi czy w tym silniku jest 2-masa, czy nie i ewentualnie jakie moga byc inne przyczyny telepawki silnika. Dodam jeszcze ze jak silnik jest nie zagrzany, to telapanie jest mniejsze.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:46:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
a czy zauwazyles efekt w momencie kiedy dojezdzasz np. do swiatel wyrzucasz bieg i toczysz sie do zatrzymania. czy wtedy tez telepie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Nie, nie telepie przy dojezdzaniu na biegu, natomiast przy ruszaniu bez gazu i powolnym puszczaniu sprzegla autko robi kangurki. takze troche szarpie ( bradzej telepawki, ale przy takich obrotach to chyba nic dziwnego) jezeli jade na 5 bigu z predkosicia okolo 50 km/h i probuje przyspieszyc, przy jezdzie ze stala predkoscia lub bardzo delikatnym przyspieszaniu nie szarpie.

Powiedzcie mi czy w B4 z 92r byly 2-masy? Przegladalem allegro i sa 2masy do 1z, ale z A4.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 18:17:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W 1Z nie ma dwumasowego koła zamachowego...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 18:25:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Twoje autko nie ma dwumasa, a problem falujących obrotów to niestety kłopot z zanieczyszczonym lub uszkodzonym nastawnikiem dawki paliwa w pompie wtryskowej.
Temat wielokrotnie poruszany, poszukaj w archiwum forum. Wpisz "nastawnik 1Z" lub "nastawnik"

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 18:39:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Basket, ale zobacz co kolega napisal

dimmus napisał(a):
...jade na 5 bigu z predkosicia okolo 50 km/h i probuje przyspieszyc, przy jezdzie ze stala predkoscia lub bardzo delikatnym przyspieszaniu nie szarpie.


myslisz ze to wina nastawnika, a nie konczącego sie sprzegla..??

@dimmus czy wystepuje objaw pływania/falowania obrotow na biegu jałowym??

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 19:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Basket, ale zobacz co kolega napisal

dimmus napisał(a):
...jade na 5 bigu z predkosicia okolo 50 km/h i probuje przyspieszyc, przy jezdzie ze stala predkoscia lub bardzo delikatnym przyspieszaniu nie szarpie.


myslisz ze to wina nastawnika, a nie konczącego sie sprzegla..??

@dimmus czy wystepuje objaw pływania/falowania obrotow na biegu jałowym??

Pozdr

Nie upieram sie, ale dla mnie motor dostaje za mało paliwa. Zauważ że nawet na jałowym telepie, choć nie dopytałem o falowanie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 21:11:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Obroty nie faluja, sa na poziomie 800-850 ( mniej-wiecej patrzac na obrotomierz ) i trzymaja sie jednej wartosci. A telepie przez wybite poduchy i nie wiedzialem czy mam kolo 2masowe bo za allegro znalazlem kolo do 1z. Szczeze to sie ciesze ze nie mam tego bajeru, bo zaoszczedzilem troche grosza i wkoncu nareperuje pare spsutych rzeczy ;p

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 11:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Bylem u mechaniora, posluchal, popatrzyl i powiedzial ze nastawnik do czyszczenia, ale mam potencjometryczny i chyba ciezko bedzie to wyczyscic. Jezeli bede zmuszony kupic nowy, to chcialbym zamontowac indukcyjny. Co jeszcze trzeba w takiej przekladce wymienic?

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 23:09:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Taki "swap" nastawnikow nie jest mozliwy.... albo ja czegos nie wiem....

Trzeba by zmienic:
- przeplywke
- wiazke
- pompe(?)
- ECU (?)
- cos jeszcze czego nie wiem ....???

Calosc chyba przekroczy koszty ewentualnej wymiany nastawnika potencjometrycznego (ok.1600 PLN nowy)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 22:04:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 08:18:14
Posty: 38
bkm napisał(a):
a czy zauwazyles efekt w momencie kiedy dojezdzasz np. do swiatel wyrzucasz bieg i toczysz sie do zatrzymania. czy wtedy tez telepie?
a jesli sa takie objawy tomoze byc to dwumas bo mój kolega ma taki probblem przy dojezdzaniu do swiatel trzepie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 06:51:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
przemik napisał(a):
Taki "swap" nastawnikow nie jest mozliwy.... albo ja czegos nie wiem....

Trzeba by zmienic:
- przeplywke
- wiazke
- pompe(?)
- ECU (?)
- cos jeszcze czego nie wiem ....???

Calosc chyba przekroczy koszty ewentualnej wymiany nastawnika potencjometrycznego (ok.1600 PLN nowy)

Pozdrawiam


Pompy nie trzeba zmieniac, tylko nastawnik, wiazka raczej zostaje ta sama, tylko kwestia ECU i przeplywki. ECU widzialem za 400, przeplywke za 200 nastawnik za 800 ( niby po regeneracji, czyli pewnie czyszczony ) czyli jakies 1400 do tego trzeba by to ustawic wiec kolejne 200 trzeba liczyc.

Kazdy swap jest mozliwy. wszystko to tylko kwestia rzezbienia, kasy i checi.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: