.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 10:59:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 20V 7A] ciepły nie pali
PostNapisane: 31.mar.2008 21:28:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Mam pewien problem (tak jak w temacie), który nasila się coraz bardziej.
Jest to o tyle irytujące, bo np. po tankowaniu muszę stać kilka minut pod dystrybutorem aż jaśnie pan zagada. Można kręcić i kręcić, raz załapie szybciej a raz później. Zimny pali od kopa.
Obroty na jałowym są w normie, żadnych fal. Świece nowe (NGK - BKUR7ET wymienione 6tkm temu). Starych nie wyrzuciłem no i dobrze, bo myślałem, że może nowe świece po nagrzaniu nie palą jak potrzeba, ale po zmianie na stare żadnych zmian na lepsze nie ma. VAG nie wykazał żadnych błędów.
Macie może jakiś pomysł?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 22:44:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Może rozrusznik niedomaga, w NG miałem takie objawy i to była jego wina właśnie

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 23:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
A moze, tradycyjnie, :D czujnik temperatury? I go zwyczajnie zalewa?

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 23:27:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
albo czujnik temperatury (obojętnie który) albo sprawdzić sprężanie na ciepłym.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 09:59:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Rozrusznik jest po kapitalce, tak samo jak i alternator.
Ciśnienie na każdym jest po 13 tylko ostatni (licząc od łańcuszka) ma 12,5.
Termostat też dobry, silnik szybko nabiera temperatury, tylko że od jakiegoś czasu zauważyłem, ze wskazanie temperatury wody w ogóle się nie podnosi, albo zaledwie troszeczkę. Na samym początku było lepiej ale temp nigdy nie wskazywała 90st.
Tak więc to chyba czujnik.
I teraz który czujnik i jak go mam sprawdzić.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Ostatnio edytowano 01.kwi.2008 10:15:16 przez zserty, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 10:03:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Bardzo czesto w takich okolicznosciach bywa to poczatek konca impulsatora HALLa w aparacie zaplonowym...
Sprawdz czy jest iskra odpinajac jeden kabel i zapodajac na niego jakas swiece, dotnik jej obudowe do kolektora (masy), niech ktos sprobuje odpalic auto - obserwuj czy pojawia sie iskra.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 12:47:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Co do czujnika i impulsatora to czy nie powinien błąd wyskoczyć przy vagowaniu?
19 marca sprawdzałem błędy to wyskoczył tylko czujnik położenia krzywki, po skasowaniu nie wyskoczył już więcej. Było to moje pierwsze sprawdzanie błędów od momentu jego kupna a i przy kupnie tego nie robiłem.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 17:09:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
W momencie kupna na 100% nie było zadnych błędów i nic nie wyskakiwało. Sprawdzałem kilka dni wcześniej po wymianie czujników spalania stukowego.
Co do wskazań temperatury to miałem tak samo od początku. Wymieniłem czujniki temperatury, termostat i nic sie nie zmieniło. Diagnoza padła na lipne wskazania samych zegarów, dość typowe dla liczników B3/B4. W większości trzeba popoprawiac zimne luty i jest OK.
Za mojej kadencji też obserowałem kłopoty z zapalaniem na ciepło, ale zdecydowanie nie w takim nasileniu. Wymiana kabli, świec. kopułki i palca nic nie pomogły

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 18:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ja, Marcinie nie wywołuję Cię wcale do tablicy. :peace:
Opisuję tylko stan faktyczny jaki zaobserwowałem, a problemy z odpalaniem na ciepło nasiliły sie od około miesiąca (ok. 2tkm). Dzięki za udział w wątku. Twój post może pomóc w diagnozie.
Zdrówka.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 21:11:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
zserty napisał(a):
Ja, Marcinie nie wywołuję Cię wcale do tablicy. :peace:


Toteż wcale nie czuje sie wywołany ;) Pisze co pamietam i jeśli będę jescze cos mógł pomóc to chętnie to zrobie :)
Powodzenie :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 21:54:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
może to być czujnik halla w aparacie, albo czujnik położenia wału - na tym czujniku przywierają opiłki metalu i jak motor się rozgrzeje to zwiększają swoją oporność i blokują sygnał z koła zamachowego. spróbuj wykręcić i przeczyścić czujnik, może to coś da...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 22:06:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ja znowu powiem, że mam podobnie i u mnie zepsuty jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa. Na ciepło zalewa silnik i klops. Dodam, że sprawa się pogłębia, ale na szczęście nowy już zamówiony (zamienników brak).
Ps. tu np. takie cuś: http://moto.allegro.pl/item339731025_na ... di_vw.html

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 09:09:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Świece mam suchutkie. Sprawdzę wtryski, czujnik wału i Hall'a.
Dzięki za uwagę.
Jak coś się wyklaruje to się odezwę.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 12:34:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
emge napisał(a):
Ja znowu powiem, że mam podobnie i u mnie zepsuty jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa. Na ciepło zalewa silnik i klops. Dodam, że sprawa się pogłębia, ale na szczęście nowy już zamówiony (zamienników brak).
Ps. tu np. takie cuś: http://moto.allegro.pl/item339731025_na ... di_vw.html


mój regulator cisnienia paliwa przeciekał do układu z węglem aktywnym. Musiałem go wymienić (w 7A).

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 21:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Sprawdziłem ponownie błędy i nic nie wykazało.
Wyczyściłem czujniki na kole zamachowym. Były brudne, bo mam walnięty wąż odmy i czujniki były zafajdane. Po wyczyszczeniu nic się nie zmieniło.
ObrazekObrazekObrazek
Psiknąłem również odrdzewiaczem na koło zamachowe i kręciłem rozrusznikiem. Potem przedmuchałem sprężarką. Nic to jednak nie pomogło.
Teraz pytanie: Jak sprawdzić czy czujniki są sprawne?
Objawy są dalej takie same: na zimno pali, po rozgrzaniu już nie.

Jakieś podpowiedzi?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 21:27:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
równie dobrze mogłeś wyczyścić wydech i też by nic niedało nie słuchasz co do ciebie piszą ludzie i nie znasz zasady działania tych czujników. Nie napisałes nawet czy sprawdziłes możliwy przeciek membrany w regulatorze cisnienia paliwa oraz wiązke i sam czujnik temp. do sterownika (biały za głowicą ;)) ze stanem wtyczki łącznie.
Posprawdzaj masy na silniku oraz cała wiązke osprzętu ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 21:43:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Moja wina, bo nie opisałem dokładnie co i jak.
A więc: przy okazji sprawdzania błędów sprawdziłem iskrę. I na ciepłym iskry nie ma. Auto można odpalić jedynie na pych.
Co do regulatora to żadnych przecieków nie ma.

A co do zasady działania tych czujników to jest mi ona znana Mauzer, z tym że jest samoukiem i uczę się na tym autko z Waszą pomocą.
Nie wiem jakie ma objawy niesprawny czujnik.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 21:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ok. oba czujniki po ok. 900-1200ohm, podmieniałeś może aparat zapłonowy?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 22:08:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Niestety nie mam takiej możliwości. Nie znam tu nikogo kto by miał takie autko.
Mam tylko jedną esę. Aparat od 3b chyba jednak nie będzie pasował na podmiankę?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 23:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie, od 3b nie będzie pasować.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: