.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 07:45:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 80 B4 Quattro 2,0 16V ACE nie pali na ciepłym i przymula
PostNapisane: 09.maja.2008 11:00:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 09:14:24
Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
Witam.
Mam taki problem z autkiem:
Na zimnym silniku odpala, ale na samym początku(10sek) nie trzyma niskich obrotów, jak złapie temp to obroty trzyma ok 900 -1000.
Po lekkim dodaniu gazu (tak żeby otworzył się jeden przepust) czuć jakby obroty lekko spadały poczymk wzrastają (przymula), przy wyższych obrotach jest OK.
Jak zgasi się zagrzany silnik to są problemy z uruchomieniem tzn. nie pali bez wciśnięcia gazu ba... z żeby auto odpaliło trzeba wcisnąć pedał gazu w deske i kręcić ok 15 sekund .... zaczyna powoli "łapać" i odpala. Po odpaleniu czuć paliwem.
Dodam że auto kupiłem z takim defektem
Zauważyłem że ktoś wykręcił śrubke podpierającą przepustnice tak że nie dotyka "wajhy".
zmieniłem wężyk podciśnieniowy fi 8 idący od przepustnicy w okolice wtrysku (był dziurawy)
W planach do sprawdzenia mam:
Kody błyskowe
Czujnik temperatury
Przepływomierz

Przepływomierz zaczełem sprawdzać ale musze troszke poczytać na jego temat, tzn dziwnie sie zachowuje wypiełem kostke i podłączyłem omomierz przy "wyciąganiu " przesłony przepływomierza zmieniał się opór ale w dziwny sposób tzn na początku rósł po czym zaczoł spadać.
Prosze o jakieś sugestie co może być jeszcze nie tak.
Z góry wielkei dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

_________________
B4 Quattro 94r 2.0 16V ACE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 11:59:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ciężka sprawa mam podobnie na benzynie na gazie jesty miodzio więc wychodzi na to, że coś z wtryskiem, kumpel ma też to samo w silniku 2.3 i idzie do dobrego fachowca we wtorek, mają zrobić, prawdopodobnie to wina membrany w pompie, tak twierdzą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 12:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 09:14:24
Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
Jak możesz to daj znać co z tym "dobrym fachowcem" czy wybada dolegliwość.
Autko zostanie zagazowane ale chciałem żeby chodziło dobrze na benzynie przed założeniem gazu, gaziarze potem spie... robote i powiedzą że to nie ich wina.
Co do membrany to jeszcze nie miałem okazji rozbierać wtrysku ale wydaje mi sie że winna jest elektryka (czasami ciepłe auto zapali normalnie a czasami robią się takie cyrki) ewidentnie czuć że go zalewa i dopiero otwarta na max przepustnica jest w stanie dostarczyć tyle tlenu żeby mieszanka mogła się zapalić. Tak jak pisałem wyżej najpierw kody błyskowe potem badanie czujników sondy przepływki itp,
Jak tylko rozwiąże ten problem to napisze co było przyczyną na forum.
Dziękuje i czekam na dalsze sugestie :)
Pozdrawiam

_________________
B4 Quattro 94r 2.0 16V ACE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 13:05:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
generalnie jeśli chodzi o silniki z mechanicznym wtryskiem lepiej odpalają bez gazu, może być tak, że ma za mało powietrza przy rozruchu, te silniki mają dodatkowy wtryskiwacz rozruchowy i paliwo podaje ale nie ma wystarczającej ilości powetrza, jak jest zimny zawsze silniczek krokowy podnosi obroty, zwiększając ilość powietrza tu może być też przyczyna z tym, że nie wiadomo czy problem tkwi w samym silniczku czy w którymś czujniku co nim steruje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 22:47:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
U mnie raz pałił, raz nie, raz trzymał obroty,raz nie. W ciepłe dni po włączeniu klimy raczej wcale nie.
Może sie przyda... mi pomogło na wszystko co napisałem wyżej.
Silnik krokowy na noc do benzynki ekstrakcyjnej/nitro.
Pozdro

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 23:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 09:14:24
Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
Witam.
Krokowy jest OK.
Sprawdzałem tzn zapinałem 12V i otwierał OK, ale na zamkniętym jak dmuchnełem to coś puszczał, czy to normalne???Czy powinien zamykać na 100% szczelności???

_________________
B4 Quattro 94r 2.0 16V ACE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 23:18:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
na 100% szczelności to nie może chyba zamykać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2008 07:45:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:17:40
Posty: 94
Lokalizacja: NASIELSK
:peace: A ja bym proponował aby sprawdzić cisnienie paliwa na ciepłym silniku

_________________
................Robert i Agnieszka.........................
Audi 80 B4 quattro 2,0 16V 94" Competition 2483/2500
Audi A2 1,4 AMF 01''


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2008 10:06:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
może masz racje po od rana jak odpale to chodzi idealnie równo i trzyma obroty ładnie, później się zaczyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 22:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 09:14:24
Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
Panowie niestety nie da się zdiagnozować tego silnika(2,0 16V ACE audi 80 b4 94r.) na "diode", dioda po podłączeniu leko świeci, po odpaleniu auta jeszcze słabiej po naciśnięciu przycisku (zwory) dioda świeci pełnym światłem a p 5 sek (jak puści się przycisk) wraca do przedniego stanu, nic sie nie dzieje(nie wyświetla kodów) :(
Wszystko podłączałem zgodnie z opisem.
Proszę o info co dalej , czy składać kabel na max232 czy na opto....
Z góry wielkie dzięki Pozdrawiam.
virus_lx@o2.pl

_________________
B4 Quattro 94r 2.0 16V ACE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 22:41:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A ja bym zaczął od odłączenia czujnika temperatury, skoro mówisz że dzieje sie tak tylko na ciepłym silniku to prawdopodobnym jest, że go zalewa bo samochód myśli że jest niedogrzany i zwiększa dawkę paliwa.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 07:17:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wszystko na to wskazuje bo czuć mocno benzyną


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 08:28:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2008 09:14:24
Posty: 6
Lokalizacja: Olkusz
Na zimnym też nie jest do końca OK. Tak jak pisałem wcześniej po odpaleniu nie trzyma obrotów(przygasa) po przegazówce i kilku sekundach jest OK.
Cały czas (na zimnym i ciepłym) przy dodawaniu gazu jest takie "zmulenie"(na niskich obrotach).

Gdzie szukać czujnika temp, jak go szybko i prosto zdiagnozować?
Może ktoś jest z okolic Olkusza kto by poratował vagiem ???
Kto składał interfejs do vaga(prośba o 100% pewny schemat) ?
Z góry wieeeelkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

_________________
B4 Quattro 94r 2.0 16V ACE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2008 18:08:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2006 15:57:18
Posty: 12
no wlasnie gdzie jest ten czujnik temp.??
moze ktos poleci jakiegos specjaliste z lodzi :D:D chetnie bym podjechal do kogos kto zrobi to raz a dobrze ;) bo mam juz dosyc "specjalistow".

_________________
www.preludium.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: