.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 08:37:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 4.2 quattro szarpanie przy redukcji
PostNapisane: 07.maja.2008 23:21:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Witam!!!

Ostatnio nabyłem A8 z 96r 4.2 quattro nigdy wcześniej nie jeździłem automatem, mam pytanie czy jest normalne jadąc np.80km/h i wyprzedzam tira, daje gaz na maxa i bieg się redukuje i jest szarpnięcie takie dość mocne, czy to normalne? W innych sytuacjach biegi zmieniają się płynnie. Czy to szarpnięcie szkodzi skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 07:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak to tiptronic to się nie masz co dziwić :) kiedyś się skończy :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 08:31:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
masz sie czym martwic..! :(:

szarpniecie niekoniecznie jest powodowane problemem z skrzynia to również może być silnik.

Pierwszy krok to diagnostyka VAG. tu prawdy sie dowiesz.. czy masz jakieś błędy w skrzyni lub w silniku.

jeśli błędów brak to przejezdzka z monitorowaniem pracy skrzyni cie nie ominie i pomiarem momentów obrotowych przekazywanych przez silnik.

tu już powinni zdiagnozować problem i dalej to juz tylko drobna naprawa za kilka klocków i będzie znowu ślicznie śmigać.

jesli twoi fachowcy w okolicy nie poradzą sobie z diagnostyką proponuje udać sie do SOPY on wie co robi.

Dodam ze mamy identyczny kłopot z jedna A8 zaczęło sie od szarpnięć sporadycznych przy redukcji skonczylo na naprawie silnika.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2008 09:33:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2007 08:35:27
Posty: 18
Witam!

Mam podobną sytuację w mojej A8 z 96r. Byłem u kolesia co się zajmuje tylko automatami i powiedział że to luzy na przegubach, torsenie, przednim napędzie. Powiedział że można z tym jeździć.

U siebie zauważyłem pewną zależność między tymi szarpnięciami a mianowicie jeżeli jadę na 4 biegu np 100km/h i zacznę wciskać powoli gaz żeby zredukował to nie szarpnie a jeżeli np. przy prędkości 100km/h puszczę gaz jak dojeżdzam do kogoś i hamuje silnikiem a po chwili wcisnę gwałtownie gaz wtedy szarpnie po redukcji. Wydaje się to logiczne jeżeli jest luz na przekładniach w skrzyni i podczas hamowania silnikiem napęd się cofa a następnie zapina w drugą stronę gwałtownie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 08:16:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2008 09:02:12
Posty: 6
Lokalizacja: Mielec
Witam
Generalnie lepiej jest jeżeli automat szarpie niż ślizga. Rozpatrz się szybko za jakimś dobrym serwisem od skrzyń automatycznych. Dobrze Ci radzę bo ani się nie obejrzysz i przez to szarpanie uszkodzisz okładziny cierne tarczek i nawet nie dojedziesz do serwisu. Wtedy wydatek zwiększy się nawet o kilka tys.
W serwisie zaproponuj czyszczenie całego sterowania oraz wymianę zaworów modulujących na płycie + wymianę filtra i oleju.
Faktem jest, że nagłe wdepnięcie gazu w podłogę powoduje załączenie przycisku kick down (redukcja biegu na niższy) ale dalej szarpnięcie nie powinno być duże tylko odbywać się w miarę płynnie.
Pozdrawiam i życzę szybkiej naprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 13:23:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
opowiadanie o luzach na przegubach to czysty bajer. rany boskie jakby takie luzy miały mieć przeguby i torsem to powyżej 100km/h tłukło by sie to niemiłosiernie.

Szarpanie oznacza nieprawidłowości skrzyni bądź silnika i nie nalezy ich lekceważyć.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: