.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 08:16:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 2,5TDI] orginalny olej audi najlepszy? proszę o opinie
PostNapisane: 25.kwi.2008 09:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 08:27:12
Posty: 5
Witam wszystkich klubowiczów!

Ostanio nabyłem audi a8 2,5tdi z 99 roku po liftingu. Spotkałem się z taką opinią,że jeśli się używa orginalnego oleju audi to praktycznie te wałki w tych motorach nie wycierają się bo ten olej smaruje systemem "pyłkowym" czy coś takiego. Po prostu jest ten olej lepiej przystosowany do tych silników, ma lepsze smarowanie, dokładniej wypełnia wycierające się przestrzenie. Na tym oleju te motory chodzą po 600 000tys. Jaka jest Wasza opinia na ten temat?

Druga sprawa, zauważyłem, że czasami samochód nie ma przspieszenia, tak jakby turbina nie działałą. Podobno przyczyną może być zbiornik wyrównawczy czy jakaś pompka od turbiny do której dostała się woda. Ta pompka w a6 jest w lewym nadkole. A gdzie jest w a8? Czy to może być to czy coś innego?

pozdrawiam i proszę o odpowiedź

_________________
bragi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 17:42:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
olej 5W30 (firmę wybierz sam) - może byc valvoline czy jakiś mobil ...
zapnij VAG'a niech ktoś ogarniety w temacie potestuje auto - poogląda bloki i wszystko będzie jasne

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 18:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Leo co on Ci zrobił że polecasz mu longlife'a ? ;) :P

Do tego silnika można lać tylko i wyłącznie olej 5W40/0W50... Tylko syntetyk spełniający normę VW505.00
A jak chcesz dokłądnie olej to masz dwa polecane:

- MOTUL X-CESS 8100 5W40
- CASTROL EDGE / CASTROL MAGNATEC

Ktoś Ci napopowiadał bajek to tych magicznych przebiegach - jak będziesz lał porządny olej i dbał o hydraulikę zaworową to silnik jak najbardziej dojeżdzi tych km a nawet więcej - ale trzeba pamiętać o popychaczach i profesjonalnym serwisie.
Na oleju ORI LL - to auto cierpi i płacze :/ ;)

Nawiasem mówiąc jeżeli uparłeś się na ori olej LL to jest to CASTROL TXT 0W30 Ale ja go stanowczo odradzam.

Pozdr! :)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2008 00:28:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.gru.2006 15:44:56
Posty: 66
Lokalizacja: Szczecin
to że to jest LL nie oznacza że musi go wymienić po 50 kkm ... jeśli wymieni po 15 kkm - wszystko będzie OK

_________________
leopard

Audi A6 - Leichtpanzer

znajdziesz mnie przez www.g-lab.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dzieki
PostNapisane: 28.kwi.2008 06:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 08:27:12
Posty: 5
Dziekuje za zainteresowanie.

A Panowie powiedzcie co to może być, że mi sie podswietliły na czerwono wskaźniki biegów i tip tronic nie działa i jednoczesnie abs i esp też świecą. Gasze auto, zapalam i wszystko ok, a za chwile znowu to samo..

_________________
bragi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 07:41:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Przyczyn może być wiele.

Podepnij auto i odczytaj błędy to Ci pomożemy.

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Olej do A6
PostNapisane: 11.maja.2008 10:49:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2008 10:26:09
Posty: 17
Lokalizacja: Łomianki
Auto: A6
Stamlej napisał(a):
Leo co on Ci zrobił że polecasz mu longlife'a ? ;) :P

Do tego silnika można lać tylko i wyłącznie olej 5W40/0W50... Tylko syntetyk spełniający normę VW505.00
A jak chcesz dokłądnie olej to masz dwa polecane:

- MOTUL X-CESS 8100 5W40
- CASTROL EDGE / CASTROL MAGNATEC

Ktoś Ci napopowiadał bajek to tych magicznych przebiegach - jak będziesz lał porządny olej i dbał o hydraulikę zaworową to silnik jak najbardziej dojeżdzi tych km a nawet więcej - ale trzeba pamiętać o popychaczach i profesjonalnym serwisie.
Na oleju ORI LL - to auto cierpi i płacze :/ ;)

Nawiasem mówiąc jeżeli uparłeś się na ori olej LL to jest to CASTROL TXT 0W30 Ale ja go stanowczo odradzam.

Pozdr! :)


Temat oelj to jak wiadomo temat :d śliski ale i :< powazny.
Jestem z konieczności właścicielem A6 bo mój samochód rozjechała śmieciarka a czymś musiałem jeździć. Było do kupienia znane mi A6 2.5 TDi x-2003 od pierwszego właściciela to je wziąłem.

Ponieważ informacje o oleju do tego silnika były zróźnicowane sięgnąłem do źródła, czyli w tym przypadku do firmy Castrol, któa odpowiedziała mi tak :

Jakie oleje Castrol powinienem stosować do samochodu AUDI A6 2.5 tdi 163 KM ze skrzynią Multitronic.

Audi, A6, S6, A6 2.5 TDi V6 (120 kW), 2000-2005
Manufacturer: Audi AG, Ingolstadt, Germany
Drive type: f.w.d.
Cilinder capacity: 2496 cc
Power output: 163 HP / 120 kW at 4000 RPM

Engine
Diesel, 4-stroke, 6 cilinder, V, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooled
Cilinder capacity: 2496 cc
Power output: 163 HP/120 kW at 4000 RPM
Capacity 6 liter

Use: Normal
Change 15000 km/12 months

OEM recommendation
year-round VW 505.00 SAE 5W-50
year-round VW 505.00 SAE 10W-50
year-round VW 505.00 SAE 10W-60
Above -15 VW 505.00 SAE 15W-40
Above -15 VW 505.00 SAE 15W-50
Above -15 VW 505.00 SAE 20W-40
Above -15 VW 505.00 SAE 20W-50
Below 15 VW 505.00 SAE 5W-30
Below 15 VW 505.00 SAE 5W-40
From -15 to 15 VW 505.00 SAE 10W-30
From -15 to 15 VW 505.00 SAE 10W-40
year-round VW 505.01 SAE 5W-40
year-round VW 507.00 SAE 5W-30

Najlepszym produktem będzie EDGE 5W30 ewentualnie EDGE Turbo Diesel 5W40 , wymiana co 15 tys km

Pozdrawiam



Grzegorz Chejdys
Castrol Lubricants
Technical Support&Training Specialist
Tel.0 48 22 582 65 33

Pozdrawiam

_________________
Po się męczyć ! Niech to zrobi automat ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2008 19:00:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Typowa odpowiedź przedstawiciela handlowego, który nie ma pojęcia o czym mówi ... .

163 PSy - to może być BFC lub BCZ/BDG. O ile dla BCZ/BDG/BAU/BDH olej 5W30 (Edge) rzeczywiście jest bardzo dobrym wyborem (pod warunkiem wymiany < 10 tkm), to dla BFC jest zwyczajnym zabójstwem, wynikającym z zupełnie innej generacji rozrządu (opisane na AKP miliony razy). Szkoda, że Pan Chejdys nie wziął pod uwagę tej prostej zależności ale na niewątpliwy plus trzeba przyznać Castrol-owi jedno - głośno przyznaje, że wymiany 5W30 (teretycznie olej LL) należy przeprowadzać nie rzadziej niż co 15 tkm.

Wieeeelki plus za postawienie rozsądku nad bełkotem marketingowym !!!!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2008 20:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2008 10:26:09
Posty: 17
Lokalizacja: Łomianki
Auto: A6
Witam
i dziękuję za odpowiedź kolegi o jak mniemam znacznie większym doświadczeniu w silnikach 2.5 TDI. Rzeczywiście silnik jest BCZ. Odwiedziny w serwisie po zakupie samochodu pozwoliły mi ustalić, że ;
  • silnik do tej pory miał zalewany olej Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30
  • wymiany robione były między 12 a 15 tys. km


Pozostaje więć pytanie nadal aktualne:
jaki olej dla silnika BCZ przy wymianach co 15 tys ?
A przy okazji na czym polega tak ogromna różnica między silnikami BCZ/BDG/BAU/BDH a BFC (może jakiś link do wątku ?).

Z góry dziękuję bo uczyć się trzeba ciągle ...

_________________
Po się męczyć ! Niech to zrobi automat ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2008 22:18:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ketiw napisał(a):
Rzeczywiście silnik jest BCZ. Odwiedziny w serwisie po zakupie samochodu pozwoliły mi ustalić, że ;
  • silnik do tej pory miał zalewany olej Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30
  • wymiany robione były między 12 a 15 tys. km


Niebywały przypadek. Naprawdę ... . Praktycznie 100% samochodów z DE jest serwisowane w trybie LL, z wymianami oleju (takiego jak u Ciebie lub gorzej - 0W30) przeważnie co 30 tkm, a nierzadko i co 50 tkm ... . Jak dla mnie - kupiłeś rewelacyjnie serwisowany samochód, co wróży długą i bezstresową eksploatację.
Jednym słowem - gratki ;) :!:

Ketiw napisał(a):
Pozostaje więć pytanie nadal aktualne:
jaki olej dla silnika BCZ przy wymianach co 15 tys ?


Na Twoim miejscu - niczego bym nie zmieniał i pozostał przy tym co zalewał serwis (przy czym Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 jest dostępny jedynie poprzez sieć warsztatów i niedostępny w detalu), lub bez żadnej straty/strachu (praktycznie jest to ten sam olej co wwym.) - zastosowałbym EDGE 5W30 z normą 504.00/507.00 (tak jak doradzono Ci "w Castrolu") .
Zaleznie od charakteru eksploatacji - wymiany w przedziale pomiędzy 10 a 15 tkm (im więcej dłuższych tras, tym większe odstępy między wymianami) .

Ketiw napisał(a):
A przy okazji na czym polega tak ogromna różnica między silnikami BCZ/BDG/BAU/BDH a BFC (może jakiś link do wątku ?).


Proszę bardzo : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ic#1098888

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 21:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2008 10:26:09
Posty: 17
Lokalizacja: Łomianki
Auto: A6
Witam i dziękuję za odpowiedź.

W celu wyjaśnienia :
  • samochód kupiony w kraju x.2003 (znaczy naszej kochanej Polsce)
  • serwisowany w jednym warsztacie - dealer AUDI
  • po 90 tys zmodyfikowana skrzynia multitronic na 7 tarczek i coś tam jeszcze ale nie pamietam - jazda z tą skrzynią to bajka.
  • rozrząd wymieniony po 100 tys - bedę jeszcze starał się dowiedzieć co zostało zafakturowane w poszczególnych usługach
  • wypełniona książka przeglądów
  • był tylko jeden właściciel i jeden kierowca (zresztą go dobrze znam) - łącznie przejechał 130 kkm przez 4 lata
  • mój styl jazdy chyba spokojny (w Omedze - naprawiałem silnik Y25DT - kapitalka (z automatem) - po jakimś czasie ok. 30 kkm - coś mi się zaczeło nie podobać czasem nie wchodził 5 bieg - pojechałem do speca od skrzyń automatycznych do Nadarzyna - okazało się, że w skrzyni było 2l oleju zamiast 5.5 - stwierdził, że to jakiś cud, że wogóle ta skrzynia żyje a, że jest jeszcze w tak dobrym stanie to drugi - zawdzięcza to chyba mojemu stylowi jazdy - olej został wymieniony + filtr, skrzynia wymyta - tak na marginesie samochody, którymi tylko ja jeżdzę przejeżdzają po 300-400 tys a potem jeszcze jeżdzą inni), z resztą mam już ponad 2 000 kkm na karku.
  • czytając o okropnym spustoszeniu spowodowanym stanem odmy pomierzyłem ciśnienie (przez przewód bagnetu) ciśnienia wynosiły max 3.5 - 4.0 mbar przy 3500 obr/min oczywiście na postoju.
  • i oczywiscie jeszcze pytanie - czy "dając w rurę" ma prawo pojawić się diabeł z rury wydechowej ? Zrobiliśmy taką próbę z moim pracownikiem jadącym za mną, bo oko nie ma takiego kąta patrzenia ...


Tak na koniec, moja niunia wprowadziła mnie swoim stanem w okropne nerwy .... wracając z Lublina, trochę po słońce, zaczęło mi coś brzęczeć w okolicach 1200-1500 obr/min. Po prawie 20 minutach wsłuchiwania moje Kochanie odkryło okropną usterkę :P ..... brzęczały osłony przeciwsłoneczne kiedy są opuszczone. Jaka była ulga gdy je podnieśliśmy ...

Pozdrawiam, miłego wieczoru.

_________________
Po się męczyć ! Niech to zrobi automat ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: