.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 09:43:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A100 C3 Cygaro 2.0 D 89r ] Poważny spadek mocy silnika
PostNapisane: 12.maja.2008 18:54:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Witam.
Problem polega na tym, że silnik stracił na mocy jakieś 50%, jakby mi kucyki ktoś wytruł. Podczas gdy samochód jedzie na 1 biegu bez gazu i nagle gaz do dechy, (jak kupiłem) czasem był pisk, czasem nie, ale auto rwało się do przodu, teraz najpierw go poważnie zdusi a później pomału pomału do przodu, ale strasznie ciężko mu to idzie. Wygląda to tak jak bym ciągnął niezłego Stara za sobą. Czasami nawet na 1/2 obrotów podczas ruszania potrafi go zdusić (nie zgaśnie) i dopiero sie rozpędza (strasznie wolno) Nie raz już było niebezpiecznie przez to... .

Ja rozumiem, że samochód duży, że bez turbiny, silnik nie największy, ale żeby aż tak ? To nie jest normalnie i pogorszyło się to w 1-2 tygodnie po wymianie oleju + filtra. (jedyne co było zmienione pod maską)

Szukajka opowiedziała mi na kilka pytań (.żeby nie było że nie szukałem) Filtr paliwa niedawno wymieniony, hamulce nie przeszkadzają, wtryski chyba są ok.

W innej sytuacji.
Podczas podjazdów na wzniesienia, nieraz przy sporej prędkości ratuje mnie 2-3 bieg, bo na wyższych samochód zbyt szybko zwalnia żeby był wstanie osiągnąć szczyt na tym samym biegu... .

Czy to może być wina pompy paliwa?

Podczas odpalania, nie ma najmniejszych problemów, chociaż zaraz po odpaleniu jest spory problem z wejściem na obroty, ale 10-15 sekund i można jechać.

Silnik jest po remoncie. (dawno temu).

Co może mu dolegać? Nie robi różnicy mu kiedy jset zimny, kiedy ciepły, stracił na mocy "od tak" bez szczególnego powodu z którym mógłbym skojarzyć (np jakaś wymiana, naprawa, stłuczka) nic takiego sie nie działo... .

Moim niewprawionym okiem autko ma około 400tys. zrobione lekko... .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 19:26:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
W jakim stanie masz paski zębate - rozrządu i napędu pompy?
Nie kopci Ci bardziej?
Czy na postoju jesteś w stanie go przegazować do max. obrotów? Czy coś tu się zmieniło?

Sprawdź też czy wszystkie dżwignie na pompie chodzą bez przeszkód, czy mają pełny skok i czy coś ich nie ogranicza.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 20:36:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
Gdy ja odczułem spadek mocy w moim 2.0 TD pomogła wymiana filtra paliwa. Może Tobie też pomoże. (widze że wymieniałeś ale miałem podobną sytuacje chyba 3 miesiące po wymianie filtra)

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2008 21:03:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Może być ten czy raczej szukać markowego ?

nr 1. -> http://allegro.pl/item360164081_filtr_p ... i_100.html


a ten ?
nr.2 -> http://allegro.pl/item353897977_bosch_f ... romeo.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 13:26:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
rodzynek napisał(a):
W jakim stanie masz paski zębate - rozrządu i napędu pompy?
Nie kopci Ci bardziej?
Czy na postoju jesteś w stanie go przegazować do max. obrotów? Czy coś tu się zmieniło?

Sprawdź też czy wszystkie dżwignie na pompie chodzą bez przeszkód, czy mają pełny skok i czy coś ich nie ogranicza.


Tak, wydaje się wszystko wporządku. Na postoju można go rozkręcić ale mu to opornie idzie, tym bardziej zaraz po odpaleniu... . Nie kopci. Po odpaleniu jak jest zimny + przegazówa wtedy dymek idzie, ale to tylko niebieskawo siwy dymek a nie czarna chmura.
Nie bierze oleju. Od wymiany (2-3 tygodnie) jego stan sie nie zmienił... .

A filtr paliwa nie wiem w jakim jest stanie ale zmienić chyba nie zaszkodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 13:38:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
ten i ten bedzie dobry ,najlepiej podjedz do dobrego motoryzacyjnego i niech ci gość da filtr do audika ,moze być też mann itp. wymień i zobacz czy mu się poprawiło

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 17:39:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Filter na przyszły tydzień, a póki co przesmarowałem WD-40 ten cały mechanizm który rusza się od linki gazu pod maską, te wszystkie przekładnie, blaszki, zaciski itd i .... poprawiło sie ! Nie wiem jakim cudem, ale silnik odzyskał z 10-15 koni :) A to dużo i jak dla mnie który dużo jeżdze czuć różnicę. Ale na jak długo? Może to zbieg okoliczności? Nie wiem... . Narazie korzystam z tego że jest ok, ale jednak nie uchronie się od mechanika i porządnego przeglądu w jakim faktycznym stanie jest cały samochód... .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 20:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
Rysiek88 napisał(a):
Filter na przyszły tydzień, [...]


Filtr moze byc filtona tak jak ja mam a wymiesisz sobie sam - jak ja wymieniłem to kazdy moze :) - 10 min roboty.

Rysiek88 napisał(a):
[...]a póki co przesmarowałem WD-40 ten cały mechanizm który rusza się od linki gazu pod maską, te wszystkie przekładnie, blaszki, zaciski itd i .... poprawiło sie ![...]


Moim zdaniem cos innego jeszcze 'ruszyles' przy tych zabiegach :)

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 07:33:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Po wymianie filtra oprócz naderwanych mięśni i lekkiego niedowładu, samochód sprawia się bardzo dobrze i widoczna jest poprawa. Silnik przyspiesza normalnie, nie dusi się, jest mocniejszy.

W starym filtrze była szklanka wody, pół szklanki pomarańczowo- brązowego syfu i kieliszeczek zasyfiałego paliwa. Więc chyba opłaciła się ta operacja. FIltr w sklepie kosztował 22,-

Teraz jedno pytanie:
Ze względu że ciągle jeżdze na rezerwie koniecznym jest chyba wypłukanie dna baku paliwa. Czy opłaca się taka operacja, jakie są możliwości wykonania tego?
Wiem, że może kombinuje troche, ale pytam z ciekawości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 07:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 143
Lokalizacja: Ruda Śląska
Rysiek88 napisał(a):
Po wymianie filtra oprócz naderwanych mięśni i lekkiego niedowładu, samochód sprawia się bardzo dobrze i widoczna jest poprawa. Silnik przyspiesza normalnie, nie dusi się, jest mocniejszy.

W starym filtrze była szklanka wody, pół szklanki pomarańczowo- brązowego syfu i kieliszeczek zasyfiałego paliwa. Więc chyba opłaciła się ta operacja. FIltr w sklepie kosztował 22,-

Teraz jedno pytanie:
Ze względu że ciągle jeżdze na rezerwie koniecznym jest chyba wypłukanie dna baku paliwa. Czy opłaca się taka operacja, jakie są możliwości wykonania tego?
Wiem, że może kombinuje troche, ale pytam z ciekawości.


Wiedziałem że to będzie to co u mnie. Jak masz czas to wyczyść. :) Ja nie czyściłem bo więcej nie miałem takich dolegliwości. Trochę roboty z tym jest.

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2008 08:03:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Dzięki za pomoc ! :) Najwyższy czas na zakup nowych zegarów :/ Bo wiem, że jezdze bez paliwa ale ile go jest trzeba wiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: