.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 09:38:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno AUDI A6 C5
PostNapisane: 19.maja.2008 23:09:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 11:26:21
Posty: 143
Przede wszystkim chciałem wszystkich powitać ;)

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem samochodu AUDI A6 C5. Rocznik jaki mnie interesuje to około '99. Kwota, która jestem w stanie przeznaczyć na autko to około 30tys. zł. Interesuje mnie wyłącznie diesel.

Mam jednak poważny problem z wyborem silnika.
Szczerze mówiąc skłaniałem się ku 2,5TDI jednak po rozmowie ze znajomym mechanikiem i kilkoma innymi osobami, które twierdzą, że to jeden z najgorszych silników, który został wypuszczony przez Audi, jego koszty eksploatacji i awaryjność są bardzo duże, zacząłem wątpić czy to najlepsze rozwiązanie... Miałem okazje jechać kilka razy a6 z takim silnikiem i kultura pracy, dynamika i moc tego auta są dla mnie wręcz idealne.

Z drugiej strony jest silnik 1.9 TDI, który powszechnie jest uznawany za znacznie mniej awaryjny, ekonomiczniejszy i praktycznie bezobsługowy. Jedyne co mi w nim przeszkadza to jego stosunkowo niewielka moc. Nie zależy mi aż tak bardzo na osiągach (jeżdzę raczej spokojnie), ale dobrze mieć czym przycisnąć lub czym się rozpędzić w długiej trasie.

Co byście mi polecili?

I czy w tych pieniądzach kupię w ogóle takie auto w dobrym stanie? Czy lepiej wygospodarować na nie trochę więcej pieniędzy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 19:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
jak kupisz dobry zadbany egzemplarz to super wybór

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 21:38:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
Za 30 tysi kupisz najwyżej 98-99r.Jeśli chodzi o 2.5 to trzeba trafić pewny egzemplarz bo inaczej robi sie skarbonka ( wałki rozrządu np.). Nie jest to silnik tani w eksploatacji. Ropska po mieście Ci zeżre 10 litrów jak nic. Ale jak kogoś stać? :D
Jeśli chodzi o 1.9 AFN spoko jednostka. Sprawdzona przez wielu na tym forum. Tylko w C5 te 110 koników to trochę mało,zwłaszcza, że ona trochę waży.Ale coś kosztem czegoś.Napewno będzie mniej łykac i tansza w eksploatacji.
Masz jeszcze 1,9 130 P-sów.310 NM momentu.To juz lata przyzwoicie. :585:

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 22:35:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 11:26:21
Posty: 143
Dzieki za odpowiedzi :)

Oczywiscie biore pod uwage, ze pierwsze co po zakupie auta z silnikiem 2.5 to wymiana rozrzadu - chociazby dla wlasnego komfortu i spokojnego snu ;) Spalanie nie jest jeszcze takie tragiczne (10l), jestem do takiego przyzwyczajony :D (moje aktualne auto pali podobnie, niestety nie jest to audi ;D)

Z tego co sie orientuje to 130 konne 1.9 zostaly wprowadzone do produkcji troche pozniej (jakos po 2000roku?). Jesli tak to ich cena jest z pewnoscia blizsza 40tys, a poki co to dla mnie za duzo :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 22:49:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 15:03:33
Posty: 203
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Witam !!!

Ja ma C5 z silnikiem 2,5 TDI tylko,ze jest to model po liftingu i z tego co wiem motor zostal poprawiony. Jesli chodzi o spalanie to bynajmnirj u mnie przy skrzyni manualnej 6 biegowej jest lepiej niz koledzy pisali. Po miescie srednie spalanie nie przekracza 9l. a przewaznie to blizej 8,5. w trasie tak ok 7,5 a dodam ze nie naleze do osob ktore jezdza wyjatkowo oszczednie. Ostatni boginalem kilkaset KM po autostradzie praktycznie caly czas z predkoscia ok 180 KM/H po przebyciu trasy ok 400 KM komputer pokazal mi 7,8L takze jest naprawde OK. :peace:

_________________
AUDI A6 C5 2002r. SEDAN 2,5 TDI 163KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 23:29:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 11:26:21
Posty: 143
Zauwazylem, ze sa 2 grupy osob jesli chodzi o silnik 2,5 TDI - jedni, ktorzy uwazaja, ze trzeba go omijac jak najwiekszym lukiem i drudzy, ktorzy zachwalaja i wynosza w niebiosa :)

A czy jest na forum osoba, ktora miala jakies nieprzyjemnosci z tym silnikiem? Co najczesciej sie psuje i jak czesto konieczne jest jego serwisowanie? Chcialbym oprzec sie na konkretnych przykladach.

Z gory dziekuje wszystkim za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 00:45:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Na tym forum jest całe mnóstwo osób które miały nieprzyjemności z tym silnikiem, poczytaj troche :)

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 07:55:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
mój szwagier w swoim C5 AKN z 98 r. przy przxebiegu 230tysi był zmuszony wymienić wałki rozrządu. Wytarły się. 4 tyś.PLN i śmigał dalej. Co nie znaczy,że Ciebie to czekaTeraz ma C5 2,4 benz.ALF i sobie chwali. Nie wiem jaki jest twój stosunek do benzyny, ale patrząc na ceny ON sam" łapię doła". Ale kupując 10 letnie auto zawsze ponosisz ryzyko.
Masz rację, że 1,9 130PS były dopiero po 2000 r. i 30 koła nie starczy napewno. :(

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 09:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
audioka napisał(a):
Dzieki za odpowiedzi :)

Oczywiscie biore pod uwage, ze pierwsze co po zakupie auta z silnikiem 2.5 to wymiana rozrzadu - chociazby dla wlasnego komfortu i spokojnego snu ;)


Tu nie chodzi o wymianę rozrządu typu paski rolki napinacze, a o padające wałki rozrządu :!!:

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 15:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
newman napisał(a):
audioka napisał(a):
Dzieki za odpowiedzi :)

Oczywiscie biore pod uwage, ze pierwsze co po zakupie auta z silnikiem 2.5 to wymiana rozrzadu - chociazby dla wlasnego komfortu i spokojnego snu ;)


Tu nie chodzi o wymianę rozrządu typu paski rolki napinacze, a o padające wałki rozrządu :!!:

ale tak zastanawiają sie na spokojnie jak uważacie co lepiej kupić 2.8 193 i zakładać gaz czy 2.5 180 (które podobno są bardziej wytrzymałe) i np wymienić te wałki z hydrauliką jakby padło ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 21:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
2.8 :D Pięknie mruczy i lata

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 22:37:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 11:26:21
Posty: 143
marcel89 napisał(a):
2.8 :D Pięknie mruczy i lata

I pali :) Znajomy ma a6 2.8T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 22:44:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
audioka napisał(a):
Znajomy ma a6 2.8T :)


to jakiś nowy chyba :peace: :peace: :): :):

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 22:54:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 11:26:21
Posty: 143
gustav200 napisał(a):
audioka napisał(a):
Znajomy ma a6 2.8T :)


to jakiś nowy chyba :peace: :peace: :): :):

Literowka, naturalnie chodzilo o 2.7T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 2.5 TDI V6 150 KM 99/00 PO LIFTINGU
PostNapisane: 24.maja.2008 12:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2007 21:03:15
Posty: 28
Lokalizacja: KRóLESTWO POLSKIE
posiadam taką jednostke zakupiłem sam w Niemczech ... poza normalnymi naprawami wynikających z samego użytkowania nie zamienię tego silnika na inny....ten model według mnie jest jak najbardziej OK.

http://www.fotka.pl/profil/mateuss4/

_________________
gaz do benzyny to jak opał do MOJEJ PSZCZółKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2008 13:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ja ze swojego punktu widzenia oceniam silnik 2.5 jako b.dobry. Mialem problemy po 200kkm z
pompa wspomagania - 600pln
pompa wtryskowa regeneracja - 2 tys (MTM + suche paliwko) tzn nie padla tylko dawala zly kat wtrysku.
uszczelniacz walu - 500 pln
uszczelki dekli zaworow - nie wiem (grosze)
popychacze jak to po 190kkm - 1,6 tys

suchy, nigdzie sie nie poci walki w niennagannym stanie, 0 bledow vag, miechy trzymaja i sprerzarka powietrz. sprezyn po diagnostyce temp w normie 79C',(po 3x podnoszeniu)

To wszystko, reszte lekkich przypadlosci jak uszczelka przy szybie od grubych szyb (poniewaz mam 10mm szyby z foila przeciw wlamaniowe) sie zawinęla i raz stanal podnosnik moja wina bo byla otwarta szyba i lekko napadalo jak byla otwarta wyschla i jest Ok.
2 czujniki cisnienia w kolach wymienilem poniewaz padly baterie.

Jak na ponad juz troche 200kkm moim zdaniem chodzi i trzyma sie znakomicie, mam dylemat bo jak bym go sprzedal to bym kupil BAU 2005 nie wiem czy warto z punktu znalezienia, czasu szukania godnego 2.5 po kims kompetentnym do tego co posiadam i jak sie sprawuje.

Czasem wychodzi mi slynny blad elekytro zaworu poduchy pod silnikiem ale nie ma drgan wiec czekam, az sie zaczna ,a moze wymienie za 7 dni, ;) wszystko jest mozliwe.

Co do elektryki i elektroniki, nie ma jak to mowia (windowsowej przypadlosci)
dziwne bezcelowe robienia na zegarach choinki, jak to bywa u mojego wujka w passacie 2000r. Co 3 tys sred mu kasuje bledy. Choc ma jej mniej o nie wyobrazalna ilosc.

2.5 jest dislowską jednostka najgorsza z mozliwych wypuszczona przez audi, kolega w/w tak stwierdzil. Ok
Mechanik jeden czy drugi moze miec taka opinie tylko oni robia przewaznie te niedbane zachetane V-ki, badz po dzwonach, maja prawo miec taka opinie, albo ssami ich nie znaja i zmieniaja prosty rozrzad bez pozniejszej kalibracji pompy, bo 3/4 specow tak robi niekompetentnie podchodza do pracy nad 2,5 ale czy maja 2.5 nienaggane, ktorych nie robia, NIE ;) widza jedna strone medalu.
Jak kolego chcesz kupic 2.5 to czeka Cie szukanie raczej z 99r.
pierwsze innowacyjne jednostki 2.5 w ukladzie V mialy poprostu wady i przypadlosci wieku dzieciecego. Nie jest to rzedowka nie stety a raczej cale szczescie, specyfika technologiczna V jest w ogole inna, koniec 2002r 2,5 nie sa juz tak dzieciece i jezdza, a jesli rozmowa o tym po kim sie kupi samochod mozna nawet jednostke z 2000r bedzie pielegnacja wiadomo nie tania to silnik z charakterem bedzie takze Ok.

Dalej nie bede pisal o tym ktore swieto wazniejsze czy wigilia czy wielkanoc. (czy ON czy PB) Sami sie przyjzyjcie jak ludzie jezdza na codzien TDI czy to 2.5 czy to 1,9 - 2,0 :):
To ze maja Turbo bezposred wtryski ect, nie sluza do pilowania od swiatel do swiatel. W ogole temat rzeka, a potem sa takie czy inne opinie.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: