.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.gru.2024 20:48:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szumy w głośnikach
PostNapisane: 25.maja.2008 20:02:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Witam....
Mam prośbę aby wyszczególnić wszystkie możliwe przyczyny szumu alternatora w głośnikach, im wyższe obroty tym mocniejszy szum...
Ja walczę już tydzień, przeszperałem forum, ale przyczyny nadal znaleźć nie mogę.....
Radio Pioneer P77MP
Wzmak Alpine V12 MRV-F300 (4kanały)
kable sygnałowe Sinuslive 5m (niebieskie z remote, 50zł/szt) X 2
kable zasilające Lexton 16mm2 + prosto z aku, - ze śruby szóstki spod tylnej kanapy
kable głośnikowe Lexton 2.5mm
głośniki podszybie Sinuslive SL100 (odeparowane) podpięte po dwa kanały przednie
głośniki w taschkach Sinuslive SLW 165 podpięte pod dwa kanały tylnie
Kable sygnałowe puszczone razem z głośnikowymi.
Zasilające oddzielnie, nie przecinają się nawet z sygnałowymi..

Co jest kurcze źle, bo mi już weny brakuje :?: :?:
Może są jakieś filtry przeciwzakłuceniowe, może zapodanie kondensatora pomoże :?: :?:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Ostatnio edytowano 25.maja.2008 21:51:00 przez myszon90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 21:25:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Podłanczam sie pod temat, bo walcze z podobnym zjawiskiem, tyle że u mnie słychac jakby świst turba. Odgłos jest cichutki, ale jak jade w nocy z wyciszonym radiem, to jednak wkurza.

p.s. Kondensator mam i to nic nie zmienia :)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 21:36:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
1. Czy kabel zasilający z akku jest zarówno do radia jak i wzmaka?
2. Czy kable zasilające biegną obok kabli sygnałowych?
3. (może głupie) ale czy macie gdzieś zmasowaną instalację poza akku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 21:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
GrzesB napisał(a):
1. Czy kabel zasilający z akku jest zarówno do radia jak i wzmaka?
2. Czy kable zasilające biegną obok kabli sygnałowych?
3. (może głupie) ale czy macie gdzieś zmasowaną instalację poza akku?

Ad 1 Kabel plusowy z aku, kabel minusowy z ramy
Ad2 kable zasialjące biegną ok. 30 cm od sygnałowych, nawet się z nimi nie przecinają
Ad3 :?: :?: (nie rozumiem)

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 21:58:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Podłącz na testy również kabel minusowy radia i wzmaka do akku! Ja tylko tak robiłem instalacje i nigdy nie miałem problemów, ani w PB ani w Dielsach...
Jak to nie pomoże czekaj już tylko na Heveliusza ;-) - Filtry które kiedyś testowałem nic nie dawały...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 22:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
No i jestem :D

Generalnie sprawdźcie to, o czym mówi Grzesiu..
Jest duże prawdopodobieństwo, że to wystarczy. Jeśli nie, to podłączcie do innego aku wyłącznie te urządzenia, które są w torze audio. Powinno być ciuchutko jak makiem zasiał. Jeśli nie, to znaczy, że macie gdzieś problem w urządzeniach audio i trzeba dalej eliminować poszczególne urządzenia, aż się znajdzie to właściwe :)

Delikatny świst zależny od prędkości obrotowej (tzw. Turbo sound :D) może być spowodowany problemami z alternatorem. Albo coś w środku uwalone, albo same kable słabo łączą i jest gdzieś przebicie.

Wyszukiwanie zakłóceń w torze audio to trudna i niewdzięczna robota. Trzeba lecieć systematycznie i eliminować poszczególne urządzenia. Powodować je może każde urządzenie, które korzysta z prądu w aucie. Teoretycznie kable powinny iść bezpośrednio z aku, ale przy sprawnej w 100% instalacji elektrycznej można brać i z budy i nie może być problemów...

Stawiam, że u was to alternatory :P

ps. odpuśćcie sobie filtry i pierdoły. Problemy się diagnozuje i usuwa, a nie zwalcza doraźnie... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 23:05:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
oj to normalne w starszych autach - w zasadzie spotykam się z tym w każdym moim aucie :D

Problem polega na sprzęganiu masy (długo by tłumaczyć ) można zaradzić na dwa sposoby (oba sprawdzałem i oba działają) można pociągnąć kable do radia i wzmaka (+ i -) prosto z akumulatora - z tym że to jest trudniejsze do wykonania albo zastosować tak zwany izolator mas na kablach chinch (do kupienia na allegro)
Ot i wszystko

W jednym aucie miałem zasilanie pociągnięte progiem chinch drugim progiem a masę ze śruby zamka klapy a i tak problem był :D - to było w oplu i izolator mas na chinch problem wyeliminował, w b3 CB mi nawalało w ten sam sposób - zasilanie prosto z aku i minus też rozwiązały problem w 50% (czyt. było ciszej) dorzuciłem filtr masy i się uspokoiło

PS hehe nie ma to jak dwa różne zdania :D

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 09:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 14:12:31
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Podepnę się pod temat, choć problem nieco inny.
Przy wyłączonym radiu słychać szumienie w tylnych głośnikach. Szum jest na wolnych obrotach i przy dodaniu gazu, znika przy hamowaniu silnikiem. Po włączeniu radia szum znika... Nie wiem gdzie zacząć szukać problemu. Z góry dzięki za sugestie

_________________
Audi A6 Avant 2.5 tdi AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 04:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 04:11:24
Posty: 75
Lokalizacja: Skidziń
Przerabiałem ten temat. Pierwsze mialem odlutowana mase RCA na radiu, a poźniej wzmacniacz padł i szumiało, wymienił gość kondensatorki i hula do dzisiaj.

_________________
było: Seat ibiza 1.9 D
jest: Audi A6 sedan 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 19:30:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 16:53:31
Posty: 2
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Problem polega na sprzęganiu masy (długo by tłumaczyć ) można zaradzić na dwa sposoby (oba sprawdzałem i oba działają) można pociągnąć kable do radia i wzmaka (+ i -) prosto z akumulatora - z tym że to jest trudniejsze do wykonania albo zastosować tak zwany izolator mas na kablach chinch (do kupienia na allegro)
Ot i wszystko


Witam

Dokladnie nazywa sie to petla masy jak kolega pisal wszytkie kable do zwmaka i radia ciagniemy z akumulatora lacznie z minusowymi oczywiscie do radia min 2,5mm2. Izolator mas to nic innego jak kabel RCA przeciagniety przez rdzen ferrytowy dajemy go zaraz przed wzmacniacz wielu popelnia blad i daje go odrazu za radio, co sie mija z celem.

Sprawa druga to zle odfiltrowane napiecie tzn we wzmacniaczy siedza kondensatory filtrujace o zbyt malej pojemnosci, wtedy trzeba dokupic kondensator jeden farad zupelnie wystarczy innych sposobow na pozbycie sie zaklucen poprostu nie ma.

Pozdrawiam

P.S

Zaczynamy zabawe oczywiscie od kabli i izolatora mas jezeli szumy nie ustapia to wtedy juz tylko kondensator i mozna zapomniec o szumach

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 19:35:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Hej, przyszedł dziś kabel, jutro postaram się go położyć, mam nadzieję że pomoże.....
Mam jeszcze pytanie: czy kable 16mm2 są OK :?: :?: , firma to polski Lexton (chyba polski), wygląda solidnie......

Jak nie pomoże, znaczy próbować jeszcze z tymi filtrami a jak i to nic nie da, to kondzio :?: :?:
Jakieś propozycje co do filtrów, są jakieś sprawdzone :?: :?:
A jeśli dojdzie do zakupu kondzia, to który wybrać :?: :?:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 20:06:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
ja mam sinusline GL-205 (izolator mas) i chwalę go sobie

Co do kondensatora to rozwiązanie jest proste im lepsza firma tym lepszy sprzęt. Nie kupuj nic noname lub nieznanych firm bo szybko może się okazać iż usłyszysz bum i z kondensatora będą wystawiać wióry :D

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 13:50:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Nowy kabel 16mm2 dałem prosto z aku i ........big qpa... :/ :/
Jest jeszcze gorzej, znaczy jeszcze głośniej te szumy słychać......

Hevi, pisałeś że obstawiasz alternator, co dokładnie masz na myśli :?: :?:
Szczotki na regulatorze, czy coś powazniejszego :?: :?:
Zegar dodatkowy pokazuje mi 14V ładowanie, teraz zwróciłem uwagę, że przy zapalonych światłach jakby nieco gośniej szumi....
Oczywiście wróciłem do wcześniejszego rozwiązania i masa do wzmaka jest spod siedzenia, a obok przykręciłem kabel prosto z aku....(ten który miał iść bezpośrednio do wzmaka)
Spróbuję jeszcze z tymi izolatorami, ale coś mi mówi, że nie pomogą a kolejna kasa pójdzie psu w dupę....

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2008 15:26:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
na szczęście nie są drogie :)

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 00:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2006 18:22:03
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław
Auto: jest kilka :)
Ja miałem szumy jak mialem wzmaka firmy soling :) i mase z bagażnika. Zmienilem na wzmaka magnata Gladiator-a i kabel masowy prosto z aku tak jak zasilanie i nastala cisza w glosnikach.

Genelalnie wg mnie to zasilanie + i - musi isc z aku i musi byc wzmak w miare dobrej klasy zeby to jakos hulalo.

Filtra nawet nie zakladam bo teraz nie musze ale wczesniej mialem filtr i nic nie dawal, kondensator tez mialem i tez nic nie dawal.

kable zasilajace mam puszczone prawym progiem a chinche i glosnikowe lewym.

teraz moim jedynym problemem jest automatyczna antena, jak sie wysuwa to w glosnikach jest gwizd, jak sie chowa podobnie. Prawdopodobnie przez podlaczenie do radia. Moze moglbym kabel od uruchamiania anteny podlaczyc pod przycisk osobny ale jeszcze tego nie probowalem.

pzdr

_________________
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI quattro :D
Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI AEL 6-gang -35 mm VOGTLAND (do sprzedania)
VW Caravelle T4 LONG 2,5 TDI WORKWOOD by "Qpeciarz" :)
Fiat Ducato MAXI 2,8 JTD 2004 WORKWOOD
Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI quattro AEL 6-gang (szwagra) SPRZEDANE
Audi A4 B5 Avant 1,9 TDI quattro AFN (nowy nabytek taty)
Audi 80 GTE [B2] '84 1.8 DZ 112ps [g-tech 7,99s / 100km/h] SPRZEDANE :-(
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 07:42:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
no niestety w tej kwestii każdy samochód jest jak człowiek - każdy inny i każdemu inaczej wzmacniacze służą. Nigdy nie da się jednoznacznie stwierdzić co jest nie tak. Jednemu wystarczy kabel z aku inny musi przejść całą procedurę a jeszcze inny nawet nie wie na czym ten problem polega bo go nie ma :)

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 09:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
ja zawsze robilem tak ze z jenej strony auta lecial + i - a z drogiej strony kable sygnalowe

podstawa metalowy oplot na kablach w razie wypadku ;/

oczywiscie minus od aku wszystko porzadnie wyczyszczone itd ...

zadnych filtrow bo to nic nie daje tylko moze pogorszyc :)
osobna instalacja do radia

nigdy nie mialem problemu z "muchami' w glosnikach itd

tylko ze ja robilem zabudowy pod 1kw mocy :)

a nie pod 100wat :)

instalacji do audio nie da sie puscic w 3 godz :)
zajmuje to pare ładnych godzin

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 20:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Kupiłem i podpiąłem kabel minusowy pod aku -> efekt: szum jeszcze głośniejszy :/ :/ więc go wywaliłem.....
Kupiłem ten filtr przeciwzakłóceniowy -> efekt: brak efektu :/ :/
Pisaliście Panowie o alternatorze, że to może on powodować..
Co w tym alternatorze trzeba zrobić :?: :?: Regulator nowy ze szczotkami, czy coś poważniejszego, ładowanie pokazuje mi 14V....

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 16:13:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2007 20:46:54
Posty: 224
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Pyrzowice
a ja mam taki problem ze jak włacze radio to najpierw szumiało mi w tylnych lewych drzwiach przez ok 5s i potem juz ok. teraz sie uspokoiło i szum pojawia sie lub na chwile przestaje grac głośnik obok klamki, tez lewe ale przednie drzwi. Co sprawdzic lub co moze byc przyczyna?

_________________
A4 B8 Avant '14 1.8 CJEB
Było:
Audi A4 B8 '10
BMW E90 '07
A4 B7 Avant '06 1.9 TDI BRB
A6 Avant '03 1.9 TDI - AWX
VW GOLF IV 1.9 TDI '99
VW GOLF II 1.6 '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2008 17:01:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Peszko napisał(a):
a ja mam taki problem ze jak włacze radio to najpierw szumiało mi w tylnych lewych drzwiach przez ok 5s i potem juz ok. teraz sie uspokoiło i szum pojawia sie lub na chwile przestaje grac głośnik obok klamki, tez lewe ale przednie drzwi. Co sprawdzic lub co moze byc przyczyna?
Wszystkie łączenia kabelków, począwszy od radia do głośników które szwankują ......

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: