.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lip.2025 15:16:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3] 2,3 benzyna
PostNapisane: 26.maja.2008 12:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 15:01:43
Posty: 16
Witajcie

To moj pierwszy post na forum wiec jak cos schrznie to prosze o merytoryczna rozmowe a poprawie a nei nagane na "dzien dobry"

Audi jak w temacie mam od niedawna, po wielu godzinach doprowadzania auta do jakiegokolwiek znosnego stanu (stalo 8 miesiecy niedotykane, a wczesniej nikt o niego nie dbal) nie udalo mi sie zlikwidowac kilku problemow, prosze o podpowiedzi co i jak:

- podswietlenie zegarow: kompletny brak, zanim rozbiore i zaczn emiernikiem sprawdzac prosz emi powiedziec jakie tam sa zarowki (takei male wciskane 1,2W)??

- wskaznik temperatury silnika, nie pokazuje nic, czy czujnik jest w glowicy czy w chlodnicy?? jakie powinien miec opornosci??

- klamka zewnetrzna: po otwarciu nie wraca do stanu "plaskiego" czy jest w niej wymienna sprezyna??

- wlacznik zespolony z akierownica: strasznie mi sie rusza, czy on powinien byc przykrecony do kolumny??

- nagrzewnica i sterowanie: nie mam nawiewu, w ogole, czy jest dospteny jakis opis kabli, ewentualnie schemat elektryczny systemu nawiewu??

Z gory dziekuej z apomocne odpowiedzi
:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] 2,3 benzyna
PostNapisane: 26.maja.2008 13:59:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kezorm napisał(a):
- podswietlenie zegarow: kompletny brak, zanim rozbiore i zaczn emiernikiem sprawdzac prosz emi powiedziec jakie tam sa zarowki (takei male wciskane 1,2W)??

żarówki miałes poprawne. Sprawdź bezpiecznik, opis bezpieczników masz na wewnątrznej stronie górnej pokrywy bezpieczników, na podszybiu, po lewej stronie. Albo może masz na maxa zciemnione podświetlenie? Reguluje się obracając "kołek" od ustawiania zegara (ten z lewej strony zegarów)
kezorm napisał(a):
- wskaznik temperatury silnika, nie pokazuje nic, czy czujnik jest w glowicy czy w chlodnicy??

jest on na króćcu wodnym prowadzącym wodę z głowicy do chłodnicy, w pobliżu 2. cylindra, Duży, 3 lub 4 piny. Brak wskazań może oznaczać również walnięty któryś bezpiecznik, sprawdź wszystkie ;)
kezorm napisał(a):
- klamka zewnetrzna: po otwarciu nie wraca do stanu "plaskiego" czy jest w niej wymienna sprezyna??

Na 90% uda Ci się to rozruszać, po obfitym spryskaniu WD40. Spryskaj po czym cierpliwie machaj klamką
kezorm napisał(a):
- wlacznik zespolony z akierownica: strasznie mi sie rusza, czy on powinien byc przykrecony do kolumny??

przełącznik mocowany jest obejmą, którą zaciska jedna śruba z łbem na śrubokręt "+". Dostęp ukośnie od dołu, przez jeden z otworów. Jeśli urwany masz szary cienki (0,5 mm2) przewód od wyłącznika świateł, to nie będzie podświetlania deski i oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej. Sprawdź to
kezorm napisał(a):
- nagrzewnica i sterowanie: nie mam nawiewu, w ogole, czy jest dospteny jakis opis kabli, ewentualnie schemat elektryczny systemu nawiewu??

nagrzewnica i kable? Albo masz ogrzewanie wentylacje (trzy pokrętła), albo klimę manualną (przycisk "A/C") albo masz klimatronic (czyli sterownik klimy a'la "radio") Co masz? Jesli wogóle nie wieje, to nie kręci silnik dmuchawy. Sprawdź bezpiecznik, oporniki silnika itp.

Pedałuj do newbie przedstawić się: Kto?, co?, skąd?, dlaczego? :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 14:11:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 15:01:43
Posty: 16
Bezpieczniki wszystkei sprawdzalem, byly sprawne, brakowalo tylko tego od popmy paliwa (chyba numer 13) ale to auto jezdzi tylko iwylacznei na gazie wiec brak tego bezpiecznika srednio odczuwam

podswietlenia nei mam w ogole, sciemnione tez nie jest, zarowek jeszcze nie sprawdzalem

szary przewod poszukam podczas zdejmowania kierownicy i tego przelacznika, podswietlenia tablicy faktycznie nie mam :D

moze nei nagrzewnic ai kable tylko dmuchawa i kable, nie dziala nawiew w ogole :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 14:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kezorm napisał(a):
nie dziala nawiew w ogole :/

no to doberz się do silnika dmuchawy. O ile sie nie mylę dostęp masz od podszybia, po DELIKATNYM !!! (bardzo kruche!!) zdjęciu podszybia

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 16:09:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 15:01:43
Posty: 16
oslone juz mialem cala popekana, niewiele z niej zostalo :(

w wolnym czasie biore sie za sprawdzanie tego o czym romawialismy


Ostatnio edytowano 14.cze.2008 07:23:31 przez kezorm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 07:23:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 15:01:43
Posty: 16
Wczoraj mialem troche wolnefo czasu i wzialem sie za zlomka w koncu

zdaje realcje:

- brak podswietlenia zegarow- winny byl przelacznik pod wierownica lewa strona, po wymianie przeacznika i dwoch zarowek bardzo fajnie czerwono w aucie sie zrobilo :D

- wskaznik temperatury: jeden jest na termostacie z gory (wszystko z nim chyba ok) drugi jest pod termostatem- u mnie jest 4-pinowy jeden pin urwany, jestem w trakcie reanimacji calej kostki i licze ze to byla wina tego jednego kabelka

- klamki do dzisiaj nie udalo mi sie "rozruszac" ale watpliwe ze to cos da- od wewnatrz nie da sie otworzyc drzwi, trzeba zdjac tapicerke i zagladnac :d

- nawiew zaczal dzialc po potraktowaniu plynam typu: "kontakthelfer", troche halasuje ale to pewbie lozyska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 16:22:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kezorm napisał(a):
- wskaznik temperatury: jeden jest na termostacie z gory (wszystko z nim chyba ok) drugi jest pod termostatem

Gwoli ścisłości - czujniki temperatury NIE są wkręcone w okolicy termostatu.
Czujniki są na króćcu prowadzącym wodę z silnika do chłodnicy, a termostat masz jakieś 20-30 cm niżej, w króćcu przy pompie wody, gdzie woda z łodnicy (i nagrzewnicy) wraca do silnika

PS: Jeśli fotka w twoim podpisie to twój wehikuł, to mój wygląda identycznie :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 20:36:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
kezorm napisał(a):
- klamki do dzisiaj nie udalo mi sie "rozruszac" ale watpliwe ze to cos da- od wewnatrz nie da sie otworzyc drzwi, trzeba zdjac tapicerke i zagladnac :d


I nie otworzysz bo Ci się cięgło zerwało (a może tylko wypięło). Odkręcasz zamek i obok dwa małe wkręty trzymające pancerz, ściągasz i wypinasz z wew klamki, potem tapicerkę i masz na wierzchu. Nowe kosztuje coś 4 dychy, ja zakupiłem cięgło ssania od malucha, zarobiłem oczka i działa. Trza tylko dobrze wymierzyć długość wg. starego druta.
powodzonka

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: