simon75 napisał(a):
A moze uszczelnic calość układu jakąś substancją ??
... . Po takim zabiegu nie byłoby już najmniejszych wątpliwości, że do wymiany nadaje się dosłownie wszystko co widać na schemacie (z zaworem EGR i osobno niedostępną gruchą turbiny włącznie), a nawet znacznie więcej, na przykład vacuumpompa ... .
Ale nie da się ukryć, że to najprostsze "rozwiązanie" - tyle tylko, że jednocześnie najdroższe (w skutkach)
... .
Słowem -
ZAPOMNIJ !!!!!!simon75 napisał(a):
Pytanko jeszcze jedno... na schemacie podciśnieniea-wyżej- znajduje sie koło vacum taki okrągły "filterek"... co to takiego ? tam mam w sumie największy "luz" na zlączkach
Najzwyklejszy zaworek zwrotny. Proponowałbym -
ale dopiero po wydmuchaniu i oczyszczeniu całej instalacji podciśnienia - wszystkie wątpliwe połączenia - zacisnąć / uszczelnić (tymczasowo - na próbę) - tzw. "trytytkami" (czyli plastikowymi elastycznymi opaskami zaciskowymi), a po wyeliminowaniu nieszczelności - zakupić w ASO wadliwe odcinki / części instalacji podciśnienia.
Co do samej vacuumpompy - oczywiście może być wadliwa ale wówczas odczuwałbyś "twardawy" pedał hamulca zasadniczego. Całkowite wyeliminowanie vacuum jako źródła kłopotów jest możliwe raczej tylko w warunkach warsztatowych (pomiar podciśnienia odpowiednim manometrem) .
A tak już najogólniej Kolego Simon ... to nie szukaj rozwiązań "na skróty", bo A6-tka nigdy nie wybaczy takich manewrów. Na naszym Forum jest naprawdę dużo (zakończonych happyendem) historii związanych z czyszczeniem (naprawą) sterowania EGR i sprężarki, ewentualną wymianą N18/N75, etc. ... .
Jedyne czego Ci potrzeba to samozaparcia w przestudiowaniu bogatego archiwum AKP. Akurat ten temat (osprzętu sterowanego podciśnieniem) został omówiony na poziomie conajmniej wysokospecjalistycznym, więc wysil się trochą a zyskasz bardzo dużo wiedzy ... .