.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 12:53:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI V6 AFB] Bardzo prosze o analize LOGÓW
PostNapisane: 24.maja.2008 15:48:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Dziś zdecydowałem sie na zrobienie moich pierwszych logów.
Stan mojej niuni troszke mnie niepokoi wiec przedstawiam je tu-na łamach forum.

STATYCZNE


Grupy normalne :

000

Obrazek

001 ; 003

Obrazek

004 ; 007 ; 013 w 2 częściach - aby było bardziej widoczne

Obrazek
Obrazek

014 ; 018 w 2 częściach - aby było bardziej widoczne

Obrazek
Obrazek


Basic settings :


000

Obrazek

0003 w 3 częściach - aby było bardziej widoczne

Obrazek
Obrazek
Obrazek


004 w 3 częściach - aby było bardziej widoczne

Obrazek
Obrazek
Obrazek


011

Obrazek


DYNAMICZNE


000

Obrazek

001

Obrazek

003

Obrazek

004

Obrazek

008

Obrazek

010

Obrazek

011

Obrazek



Bardzo prosze o wszelkie sugestie i rady zwiazane z tymi moimi logami.
Bede bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam.
Szymon.

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Ostatnio edytowano 25.maja.2008 13:38:29 przez simon75, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2008 15:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
popraw BS'y - obrazki są zbyt małe, by cokolwiek odczytać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 13:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Wszystko co było mniej widoczne zostało poprwione.

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 17:07:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jak widać, auto cierpi na dwie przypadłości:
- nie ma mocy;
- twardo pracuje.


zarówno jedno, jak i drugie ma to samo źródło - układ podciśnienia. prawdopodobnie mechanik rozłożył ów układ i niepoprawnie go złożył - skutkiem tego jest niedzialająca recyrkulacja spalin [permanentnie EGR OFF], jak również brak zadanego ciśnienia doładowania.

podnieś maskę i sprawdź układ podciśnienia - ma wyglądać, jak na schemacie:
Obrazek

interesujące Cię zawory to:
- N75 [szary], nr 28;
- N18 [czarny] nr 27.

ważne, by szary był z prawej strony, a czarny z lewej [być może ktoś zamienił je miejscami]. dokładnie prześledź połączenia na trójnikach - mają być takie, jak na schemacie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 20:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
termostacik chyba też już nie domaga

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 06:22:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
SebMis napisał(a):
termostacik chyba też już nie domaga


Termostat wymieniony we wrzesniu :/

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 08:28:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
simon75 napisał(a):
SebMis napisał(a):
termostacik chyba też już nie domaga


Termostat wymieniony we wrzesniu :/


czy to oryginał z ASO?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 10:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
meszrum napisał(a):
simon75 napisał(a):
SebMis napisał(a):
termostacik chyba też już nie domaga


Termostat wymieniony we wrzesniu :/


czy to oryginał z ASO?



Szczerze mówiąc nie wiem :/ - az głupio sie przyznać :/

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 14:34:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niezależnie od miejsca, w którym kupowałeś przysługuje Ci 2 letnia ochrona - demontaż/montaż na koszt sprzedawcy termostatu.
koniecznie zareklamuj i zażądaj oryginał z ASO.

przestroga dla wszystkich, którym mechanicy-druciarze proponują Wahler'a za 70 PLN [ori w ASO 75 PLN...].

...no i zrób porządek z ciśnieniami.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 14:50:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
simon75 napisał(a):
SebMis napisał(a):
termostacik chyba też już nie domaga


Termostat wymieniony we wrzesniu :/


Zanim podejmiesz trud ponownej wymiany - moim zdaniem warto sprawdzić czujnik G2/G62 (i to pomimo tego, że temperatura oleju też jest niska - co wskazywałoby jednak na termostat) .

Uszkodzony (popsuty) czujnik temperatury może zaniżać (częściej) lub zawyżać odczyty (rzadziej) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 06:10:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Spedziełm wczoraj pół dnia w garażu sprawdzając te podciśnienia. Wg mnie wszystk ojest na swoim miejscu :/ przewody gumowe z N75 i N18 idą w miejsca w które powinny iść.Wszystko wygląda tak jak na schemacie....
Przy odpalonym silniku sciagając wezyk z "turbiny" sztanga turbinki opada, po zalozeniu podnosi sie. Podciśnienie na EGRze również jest. Nie wiem tylko jak duze ono powinno byc :/ a z drugiej strony nie mam jak tego zmierzyć :/ Tak sie tez zastanawiałem ...moze to wina Vacum ??w sumie od tego wszystko sie zaczyna.... Jak zdiagnozowac uszkodzone Vacum ? Czy ta pompa hałasuje gdy jest uszkodzona ?
Sam juz nie wiem.
Gdzie znajde czujnik G2/G62 ?? i jak on cenowo stoi ?

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 08:00:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Podcisnienie sterujące:
- przypuszczam, że występuje jakaś nieszczelność bądź zabrudzenie układu
(musiałbyś poświęcić jeszcze jedno popołudnie na sprawdzenie powyższego oraz przedmuchanie sprężonym powietrzem przewodów i zaworków N18/N75)
Uwaga: nieszczelność może występować również w membrankach sterujących pracą EGR lub kierownicami turbo - możesz założyć wężyk, zassać i ustalić czy "trzyma".
(było o tym wielokrotnie na AKP - skorzystaj z szukajki)

Czujnik temperatury:
(byłoby ideałem, gdybyś mógł od kogoś pożyczyć na próbę jeśli piny okażą się w stanie "nówkasztuka"). Więcej tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... tem#996883

i np. tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1179678

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 09:25:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
A moze uszczelnic calość układu jakąś substancją ?? Pytanko jeszcze jedno... na schemacie podciśnieniea-wyżej- znajduje sie koło vacum taki okrągły "filterek"... co to takiego ? tam mam w sumie największy "luz" na zlączkach :/

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 12:36:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
simon75 napisał(a):
A moze uszczelnic calość układu jakąś substancją ??


;) ... . Po takim zabiegu nie byłoby już najmniejszych wątpliwości, że do wymiany nadaje się dosłownie wszystko co widać na schemacie (z zaworem EGR i osobno niedostępną gruchą turbiny włącznie), a nawet znacznie więcej, na przykład vacuumpompa ... .
Ale nie da się ukryć, że to najprostsze "rozwiązanie" - tyle tylko, że jednocześnie najdroższe (w skutkach) :): :diabel: ... .
Słowem - ZAPOMNIJ !!!!!!

simon75 napisał(a):
Pytanko jeszcze jedno... na schemacie podciśnieniea-wyżej- znajduje sie koło vacum taki okrągły "filterek"... co to takiego ? tam mam w sumie największy "luz" na zlączkach :/


Najzwyklejszy zaworek zwrotny. Proponowałbym - ale dopiero po wydmuchaniu i oczyszczeniu całej instalacji podciśnienia - wszystkie wątpliwe połączenia - zacisnąć / uszczelnić (tymczasowo - na próbę) - tzw. "trytytkami" (czyli plastikowymi elastycznymi opaskami zaciskowymi), a po wyeliminowaniu nieszczelności - zakupić w ASO wadliwe odcinki / części instalacji podciśnienia.

Co do samej vacuumpompy - oczywiście może być wadliwa ale wówczas odczuwałbyś "twardawy" pedał hamulca zasadniczego. Całkowite wyeliminowanie vacuum jako źródła kłopotów jest możliwe raczej tylko w warunkach warsztatowych (pomiar podciśnienia odpowiednim manometrem) .

A tak już najogólniej Kolego Simon ... to nie szukaj rozwiązań "na skróty", bo A6-tka nigdy nie wybaczy takich manewrów. Na naszym Forum jest naprawdę dużo (zakończonych happyendem) historii związanych z czyszczeniem (naprawą) sterowania EGR i sprężarki, ewentualną wymianą N18/N75, etc. ... .
Jedyne czego Ci potrzeba to samozaparcia w przestudiowaniu bogatego archiwum AKP. Akurat ten temat (osprzętu sterowanego podciśnieniem) został omówiony na poziomie conajmniej wysokospecjalistycznym, więc wysil się trochą a zyskasz bardzo dużo wiedzy ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 13:23:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
witam

przy gruszce z dolu jest dokrecone sterowanie kierownicami w turbinie. Sprawdz czy sie nie odkrecilo - u mnie tak bylo. w razie gdyby pod ZADNYM pozorem nie odkrecaj regulacji z zolta farbka a jedynie dokrec dolna czesc do gruchy.
a czy nie wywala ci przypadkiem 575?
turbo ewidentnie nie dmucha kompletnie nie sterowane przez uklad.

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 13:38:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
shakal12 napisał(a):
witam

przy gruszce z dolu jest dokrecone sterowanie kierownicami w turbinie. Sprawdz czy sie nie odkrecilo - u mnie tak bylo. w razie gdyby pod ZADNYM pozorem nie odkrecaj regulacji z zolta farbka a jedynie dokrec dolna czesc do gruchy.
a czy nie wywala ci przypadkiem 575?
turbo ewidentnie nie dmucha kompletnie nie sterowane przez uklad.


Na dzień dzisiejszy nie mam zadnych blędów w VAGu.
jako ze do konca pracowitego tygodnia nie mam mozliwosc na spokojnie przeczyścic calego ukladu podcisniena...zabiore sie za to w sobote z rana i wtedy dam znac co i jak sie porobilo. szacunkowo jak cenowo stoi N75 ?
Szczerze mówiac nie mam jakos przekonania co do tego aby to był powód problemu :/

Aaaa...mam jeszcze jedno pytanie...
w ktorym miejscu podłączone jest podciśnienie do układu hamulcowego ?
U mnie od vacum idzie wezyk do trójnika i zawraca za zbiorniczkiem wspomagania gdzies na doł za obudowe...

Kaj on leci ???

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 13:43:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
n75 w ASO jakies 280 pln. jednak jezeli widzisz ze steruja gruszka, zassysa powietrze i trzyma - to jest w porzadku.
sprawdz element o ktorym wspomnialem - prozaiczna sprawa a calkiem mozliwa.
pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 13:47:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Tak sprawdze ale odpowiedz dokładna wraz ze zdjeciami moge dac dopiero w sobote rano :/
Wtedy to wszystko bedzie juz jasne ;)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 13:42:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
:/
Przegladnąłem cały układ podciśnienia :/
Nie znalazłem jakiś nieszczelności....przerwachych węży czy czegos podobnego.
Wszystkie połączenia "uszczelnione" opaskami zaciskowymi. Zaworek sprawny. Ukłąd trzyma cieśnienie.


Coż moge jeszcze looknac zeby to CCCO ładnie zaczeło jezdzic....???

Błagam o jakieś pomysły....

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: