.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:30:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AHU '98] Wymiana łożyska tylnej piasty.
PostNapisane: 27.maja.2008 12:16:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Witam serdecznie wszystkich :peace:
Znowu mam przejścia z nieszczęsną Ibizą... Nie piszę w Hyde Parku - bo może przyda się to posiadaczom A3 albo A2 - (o ile się nie mylę w A2 jest tył tak samo rozwiązany).

Jak wymienić łożysko tylnej piasty? Auto ma bębny z tyłu. Jest przy tym dużo roboty? Ile może zejść na to? Jeżeli wszystko ładnie się rozbiera to po kolei rozkładając dam radę :peace:
Trzeba prasę żeby wycisnąć łożysko?

Za wszelkie rady serdecznie z góry dziękuję ;)

Pozdrawiam! Sleev

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 19:43:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
W tym roku produkcji stosowano łożyska stożkowe.
Procedura idzie mniej więcej tak.
Ściągamy koło :diabel:
Następny element który nam przeszkadza to metalowy kapturek zabezpieczający łożysko przed brudem/kurzem/muchami :D etc.
Ma on delikatny kołnierz który umożliwi nam demontaż poprzez podważenie średniej wilekości wkrętakiem.

Naszym oczom ukaże się czop zakończony gwintem na który nakręcona jest nakrętka.
Ową nakrętke trzeba odkręcić w przeciwną stronę wskazuwek zegara (czytaj w LEWO ).
Zanim jednak zbierzemy się za kręcenie należy zdemontować zabezpieczenie oraz koszyczek zabezpieczenia ;) .Do tego przydadzą się cążki o wąskich "szczękach".Oprócz tego natkniemy się na specjalnej troski podkładkę z wyzębieniem wewnątrz otworu której proponuje nie zgubić bądz nie zniszczyć. :D

Gdy wszystkie te elementy mamy zdemontowane zabieramy się za demontaż bębna hamulcowego.
Przypuszczam że bez 5 kg przyjaciela "młota" może się nnie obyć. :D

Gdy beben bedzie na wierzchu trzeba zdemontować uszczelnienie znajdujące się na wewnętrznej stronie bębna.

Wyczyścić piastę bębna ze starego smaru i wybić bieżnię zew łożyska.Oczywiście mniejszą i większą.(element wew wypadnie chwilę wcześniej).

Teraz zacznie się najlepsze czyli montaż bieżnie zew.
Ja używam do tego klucza nasadowego 24 .Po prostu kawałek po kawałku idąc po okręgu wbijam bierzniędo środka aż do momentu gdy bierznia usiądzie na swoim miejscu.

Montaż oczywiście w odwrotną stronę demontażu (pomijając oczywisty fakt że nowe łożyska należy nasmarować,bębny i czop oczyścić z brudu i przy okazji sprawdzić stan układu hamulcowego)

Dokręcanie łożysk jest jednym z najważniejszych elementów.Było już pisane na forum jak to robić.

Powyższe wskazówki dotyczą 80% grupy VW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 11:47:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dzięki Adam :)

Jesteś wielki :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 12:00:54 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
jest wielki i do tego chyba mu się nudziło :):

od siebie dodam, że uszczelnienie i kosz z wałeczkami wewnętrznego łożyska może nie wyjść razem z bębnem tylko zostać na osi - jeśli tak się stanie - trzeba to zdjąc i założyć nowe :peace:

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 11:57:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
A jeszcze jedno - jakim smarem ukidać łożyska? :)

Molibdenowy styknie czy coś jeszcze bardziej odpornego na temperaturę?

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 12:29:15 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
najzwyklejszy łożyskowy

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 22:19:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
arthurr napisał(a):
najzwyklejszy łożyskowy


Potwierdzam.Zwykły ŁT 43 bedzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: