.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 13:01:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1,9TDI 1Z 95r] Prośba o analizę LOG'ów
PostNapisane: 29.maja.2008 18:55:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam szanownych kolegów

Koledzy pomóżcie :|
Autko zaczeło dużo palić. Niby mocy mu nie ubyło ale na pewno pali więcej. Miałem już taki przypadek i wtedy głównie za pomocą kolegi Baskeciora i Spankiego oraz innych, "doszliśmy" do wymiany N75.

A teraz:
- wymieniłem N75 na nowy ori
- wszystkie trzy przewody "od" N75 nowe
- filtr powietrza nowy
- filtr oleju i olej nowy

Czy na podstawie zamieszczonych logów możecie mi coś doradzić ?
Z góry wielkie dzięki

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam Wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 19:08:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Przepływka zaczyna szwankować, zaczął bym od poczyszczenia. Korekcje troszkę duże ale nie ma jeszcze powodów do obaw. Nie kopci Ci na czarno ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 19:30:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Dzięki za szybką odpowiedź.
Czym najlepiej czyścić przepływkę ?

Jak dam ostro po zaworach to zakopci na szaro.
Po dzisiejszych logach dynamicznych, nie zauważyłem żeby kopcił, przy wciśniętym gazie do dechy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 19:43:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zanim zaczniesz cos robic zamiesc komplet logow ... brakuje bardzo waznych 010 dyn 008 dyn - kluczowych z puktu widzenia oceny sprawnosci LMM.
Dodatkowo proponuje zalogowac jeszcze komplet Basic Settings.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 19:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
przemik napisał(a):
Zanim zaczniesz cos robic zamiesc komplet logow ... brakuje bardzo waznych 010 dyn 008 dyn - kluczowych z puktu widzenia oceny sprawnosci LMM.
Dodatkowo proponuje zalogowac jeszcze komplet Basic Settings.

Pozdr


ok, postaram się jutro to zrobić

PS
co do BS to jest mały problem:
Jak dokładnie to wykonać ? Oglądałem film kolegi baskeciora no i postępowałem tak jak on. Niestety u mnie silnik nie wykonywał nic poza normalna pracą. Czy mam coś walnięte ? czy źle coś robię ?
Ile czasu trzeba logować ? około minuty ?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2008 21:20:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
przemik napisał(a):
Zanim zaczniesz cos robic zamiesc komplet logow ... brakuje bardzo waznych 010 dyn 008 dyn - kluczowych z puktu widzenia oceny sprawnosci LMM.
Dodatkowo proponuje zalogowac jeszcze komplet Basic Settings.

Pozdr


A co innego miało by pokazać w 010 niż w 003, przecież to ta sama wartość więc wskazania będą identyczne.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 08:03:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
010 pokazuje jak zachowuje sie LMM w funkcji cisnienia doladowania...

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 09:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Koledzy a jeśli chodzi o Basic Settings, to które grupy mam zrobić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 09:20:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
grupy 000, 003, 004 ,011
Czytales TO...? -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 09:41:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kris0181 napisał(a):
grupy 000, 003, 004 ,011


Zgoda co do 000, 003, 004.... i tylko te uda sie zrobic.

011 - jest niedostepna w silnikach bez sprezarki VTG. ;)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2008 09:52:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
przemik napisał(a):
Kris0181 napisał(a):
grupy 000, 003, 004 ,011


Zgoda co do 000, 003, 004.... i tylko te uda sie zrobic.

011 - jest niedostepna w silnikach bez sprezarki VTG. ;)

Pozdrawiam



Święta prawda kolego, grupy 000,001,003,004 mogłem uruchomić w BS (dioda od świec żarowych mruga) a w 011 nie mrugneła ani razu.


Kolego Kris0181, dzięki za podpowiedź. Dzięki temu postowi ja osobiście nauczyłem się czegokolwiek, hehe :D


Dziś wykonam brakujące logi dyn i statyczne.

Pozdro dla wszystkich



oto pozostałe logi

000 BS
Obrazek

001 BS
Obrazek

003 BS
Obrazek

004 BS
Obrazek

008 BS
Obrazek

010 BS
Obrazek

011 BS ( ? )
Obrazek


008 dynm
Obrazek

010 dynam
Obrazek



000 stat
Obrazek

001 stat
Obrazek

003 stat
Obrazek

004 stat
Obrazek

008 stat
Obrazek

010 stat
Obrazek

011 stat
Obrazek

013 stat
Obrazek

Koledzy, czy da się coś z tych logów "wyczytać" ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 08:17:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
Koledzy, czy naprawdę nikt nic nie może powiedzieć o moich logach ?
Pomóżcie, bo sam sobie nie poradzę :/

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 19:22:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- termostat - OK
- statyczny kąt wtrysku - do korekty
- EGR - zaslepiony lub brudny lub auto za dlugo chodzilo na wolnych obrotach
- mechanizm wynaczania dynamicznego kata wtrysku - OK
- korekcje slabiutkie poza normą
- sprezarka - OK

Brakuje 003 dyn.... jak zamiescisz dokoncze analize. :diabel:

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 21:26:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
przemik a jaka jest norma jeśli chodzi o korekcje abstrahujący od tego co podaje vag +/- 2? Pytam bo pragne poszerzyć swoją wiedzę a nigdy nikt mi nie powiedział ile jest jeszcze ok a przy ilu zaczyna się robić niebezpiecznie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 22:02:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dawki korekcyjne są wypadkową stanu silnika i stanu ukladu wtryskowego...
generalnie zdrowy silnik z rodziny 1Z (calosc turbokibli na VP) powinien miescic sie w granicach +/- 0,4 mg.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 09:43:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Korekcje sa dobre a skoro chcesz miec blizej zera lub na minusie to podnies dawke do 1.9 mg .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 11:45:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Nom korekcje nie odstają za dużo od siebie. Więc zwiększenie dawki mogło by je zmniejszyć. U mnie jest inaczej na jednym garze mam koło 0 na dwóch koło 0,6. U mnie wynika to albo ze słabej kondycji 2 wtrysków, a bardziej prawdopodobne przez zanikającą kompresje na skutek zużytych uszczelniaczy zaworowych ( tak sadzę po wichurze jak się rozpoczyna po odkręceniu korka oleju)

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 14:54:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
przemik napisał(a):
- termostat - OK
- statyczny kąt wtrysku - do korekty
- EGR - zaslepiony lub brudny lub auto za dlugo chodzilo na wolnych obrotach
- mechanizm wynaczania dynamicznego kata wtrysku - OK
- korekcje slabiutkie poza normą
- sprezarka - OK

Brakuje 003 dyn.... jak zamiescisz dokoncze analize. :diabel:

Pozdr


003 dynam
Obrazek

Co do EGR to tak myślałem, ale zaślepienie jego chyba nie wpływa na większe zużycie paliwa ?
Jak poprawić korekcje ?


Dzięki za ocenę logów :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 16:34:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
arczitu napisał(a):
Jak poprawić korekcje ?


Masz odpowiedz wyzej (Jack, bobaskgb) - podniesc dawke paliwa i pojezdzic troche i zalogowac 013.

Zostaje jeszcze LMM - w mojej ocenie zle mierzy - nie tnie dawek ale wyraznie slabnie na wyzszych obrotach.
Przemywanie lub wymiana.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 18:59:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2007 18:25:32
Posty: 55
Lokalizacja: Jelenia Góra
przemik napisał(a):
arczitu napisał(a):
Jak poprawić korekcje ?


Masz odpowiedz wyzej (Jack, bobaskgb) - podniesc dawke paliwa i pojezdzic troche i zalogowac 013.

Zostaje jeszcze LMM - w mojej ocenie zle mierzy - nie tnie dawek ale wyraznie slabnie na wyzszych obrotach.
Przemywanie lub wymiana.

Pozdrawiam



Postaram się przeczyścić LMM, bo nowy jest dość drogi.

Dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: