.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 13:43:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 AAH Klimatronik] Termostaty (włączniki) wentylatorów
PostNapisane: 04.sty.2008 08:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Niestety pada mi sterowanie wentylatorami (chodzą od razu po włączeniu zapłonu, nawet na zimnym silniku, choć zdarza się, że czasem działają poprawnie) i nie bardzo wiem, gdzie szukać termostatów. No i ile ich jest (wentylatory są dwa). Może ktoś pomóc?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 10:03:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Albo masz uszkodzony włącznik termiczny (to jest bimetal) albo zaciął się przekaźnik. Zacznij od wyjęcia bezpiecznika, to śmigła staną. potem sprawdź przekaźnik, a jeśli jest OK czeka cię wymiana włącznika termicznego. Jest on wkręcony w chłodnicę i dochodzi do niego 3-pinowa wtyczka. Sama wymiana to mokra robota

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 10:14:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Może być jeszcze zwarcie na przewodach - też się może zdarzyć :) Ale po zdjęciu wtyczki i badaniu miernikiem wiadomo wszystko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 14:42:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
cygaro-avant napisał(a):
Albo masz uszkodzony włącznik termiczny (to jest bimetal) albo zaciął się przekaźnik. Zacznij od wyjęcia bezpiecznika, to śmigła staną. potem sprawdź przekaźnik, a jeśli jest OK czeka cię wymiana włącznika termicznego. Jest on wkręcony w chłodnicę i dochodzi do niego 3-pinowa wtyczka. Sama wymiana to mokra robota


Przekaźnik jest pod maską, czy koło nóg kierowcy?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 16:01:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dwie sprawy :
jezeli masz klime i ona dziala to zawsze beda wentylatory chodzic.
jezeli klime wylaczysz a wentylatory nadal dzialaja to zacznij od odpiecia wtyczki z wlacznika termicznego znajdujacego sie na dole chlodnicy z boku. jezeli po zdieciu wtyczki ( oczywioscie silnik zimny) przestanie krecic masz wlacznik do wymiany. jezeli nie, szukasz przekaznika i wyciagasz. jezeli stana to masz przekaznik do wymiany , wzglednie rozbierz go i rozklej styki. przekazniki masz 2, jeden standardowy a drugi od klimy jezeli po tych operacjach dalej beda chodzily , odwiedz elektryka

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 07:49:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
krisker napisał(a):
Przekaźnik jest pod maską, czy koło nóg kierowcy?

Tak jak napisał tajny agent J-23 Kloss, masz dwa przekaźniki. Jeden z nich jest w skrzynce na podszybiu (po niemiecku nazywa się pewnie "kuhlerventilator relais") a ten drugi pod kolumną kierownicy.
Szczegóły jak zwykle u Hansa

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 13:40:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Ja w sprawie poboru pradu po rozgrzaniu mam z duży pobór podobno w momencie odpalenia wiatraków chłodnicy pobór wzrasta o ok 40A a to za dużo jak odpalę klime to tak non stop i alternator się przegrzewa aż padnie po miesiącu dwóch
ale zaobserwowałem też że załaczaja mi się odrazu dwa wiatraki (bez wł klimy) to chyba coś nie tak i chyba odrazu na max prędkości więc powodem może być sterowanie wioatrakami nie dość że źle seruje to jeszcze jakiś zwarcie ma i prad kradnie


r

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2008 21:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
piotrek16v napisał(a):
Witam
Ja w sprawie poboru pradu po rozgrzaniu mam z duży pobór podobno w momencie odpalenia wiatraków chłodnicy pobór wzrasta o ok 40A a to za dużo jak odpalę klime to tak non stop i alternator się przegrzewa aż padnie po miesiącu dwóch
ale zaobserwowałem też że załaczaja mi się odrazu dwa wiatraki (bez wł klimy) to chyba coś nie tak i chyba odrazu na max prędkości więc powodem może być sterowanie wioatrakami nie dość że źle seruje to jeszcze jakiś zwarcie ma i prad kradnie


r


Wymieniłem czujnik w chłodnicy i problem zniknął.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 12:18:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
no dobra zrobię jak piszesz ale też maiłeś że tyle pradu ci pożerał ?

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 13:12:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
piotrek16v napisał(a):
no dobra zrobię jak piszesz ale też maiłeś że tyle pradu ci pożerał ?


Alternator mi nie padł, ale mam mocniejszą wersję. A same wentylatory wciągają baaardzo dużo prądu, zwłaszcza przy rozruchu i jest to normalne. Ten czujnik kosztuje niewiele - wymień go.

Ile już alternatorów miałeś uszkodzonych (przegrzanych - jak piszesz)?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 13:24:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
no więc w zimie padła mi alternator podczas mrozów i go robili po całosci i dali gwarancję teraz robili kolejny raz i właśnie taką diagnozę postawili że wentylatory zabardzo go obciązają i dlatego jesli nic z tym nie zrobię znowu do nich przyjadę
ale wtedy już nie będzie gwarancji
mam alternator 120 A były jakiś większe ?

na bank jest coś nie tak bo aż nadtopił się bezpiecznik przy nogach kierowcy jest taki główny 60 A więc pobór pradu musi być bardzo duży

a widać to na mierniku napięcia które dramatycznie spada nawet do 12 v jak ruszą wentylatory jesli nie działają to jest ok

próbowałem inaczej obciążyć alternator i bez wentylatorów każdy spadek napięcia po właczeniu świateł szyby itp jest ale po pierwsze jest mały a po drugie alternator częsciowo przynajmniej podbija wartość i niżej niż 13,7v raczej nie spada

więc dlatego diagnoza że to wiatraki lub cos z nimi powiazanego
przekaźniki popatrzyłem wyglądają ok nie nadtopione wentylatory chodzą cicho i lekko się obracają więc myślę że zostaje jeszcze opornica wentylatorów i ten czujnik włacznik w chłodnicy wymienię ten czujnik i zobaczę w sumie nie duza kasa a może to on ma wewnętrzne przebicie np

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 07:41:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
piotrek16v napisał(a):
więc dlatego diagnoza że to wiatraki lub cos z nimi powiazanego
przekaźniki popatrzyłem wyglądają ok nie nadtopione wentylatory chodzą cicho i lekko się obracają więc myślę że zostaje jeszcze opornica wentylatorów i ten czujnik włacznik w chłodnicy wymienię ten czujnik i zobaczę w sumie nie duza kasa a może to on ma wewnętrzne przebicie np


Ten czujnik podaje tylko wartość rezystancji w funkcji temperatury dla komputera i dopiero on przez przekaźnik załącza wiatraki. Nie jest to element obciążeniowy (jak to bywa w wielu autach). Ale skoro wentylatory potrafią się włączyć nawet na zimnym silniku, to i tak ten czujnik będzie do wymiany. Jednak nie ma on wpływu na to, że bezpiecznik się "nadtapia". Sprawdź jeszcze tą "opornicę"...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 12:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
no więc sprawdzałem i wszystko łącznie z opornicą i wentylatorami jest ok zwarcia nigdzie nie ma myślę że to jednak alternator po rozgrzaniu a bardziej obciązeniu niedaje rady więc po wszystkich testach muszę sprawdzić alternator (choć 3 dni temu go wyjmowali i mówią że jest ok) nie wiem może znajdę takich magików co mi go sprawdzą najlepiej na samochodzie albo przynajmniej żeby go jakoś obciażyli bo bez wiatraków wszystko jest ok ale już jak wiatraki ruszą lipa ale to by było w sumie logiczne wentylatory czerpią baaardzo dużo pradu

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: