.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:05:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [3,0tdi] mocniejszy po ujeciu gazu? Po hamowni przestalem sz
PostNapisane: 10.cze.2008 10:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Witam,
3,0tdi BKN (204km) daje mi naprawde duzo zadowolenia z jazdy, jednakze po przekroczeniu 3000obr/min i przy ujeciu gazu mam wrazenie ze jest mocniejszy niz przy wczisnietym gazie - po prostu ujmujac gaz z pelnego, mam wrazenie ze mu lzej.

Czy to normalne? A jesli nie, to co moze byc przyczyna takiego objawu?

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Ostatnio edytowano 16.cze.2008 08:46:16 przez jacue, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 13:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Może się tak dziać, bo automat może trzymać auto na troszkę za wysokich obrotach, przez co moment dostępny spada. Po odjęciu gazu obroty spadają, przy danych obrotach jest większy moment i przez to auto lepiej ciągnie...

Miałem takie same odczucia jak leciałem ostatnio Dieselem. Trzeba się nauczyć jeździć, bo to nie beznyna, że kręci prawie do końca :peace:

Ale to wcale nie musi być to ;)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 18:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
To moj trzeci diesel (drugim byl Passat 1,9tdi 130km tiptronik) i w zadnym nie mialem takiego wrazenia jak w tym zeby jadac na piatym biegu powyzej 3000 obr/min. i upuszczajac z pelnego gaz, czuc ze wtedy wlasnie mu lzej.

Gdzie w Lodzi oprocz Stefanowskiego jest hamownia 4x4 i gdzie beda umieli potwierdzic ze jest ok lub znalezc usterke?

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 20:04:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tiptronika i tak nie zmierzysz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 20:19:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Passata mierzylem u Stefanowskiego w Lodzi (przed czipem mial 132km i 305Nm, a po czipie mial 169km i 355Nm) i nie bylo problemu z pomiarem.
Faktem jest ze zmierzenie zwyklego automatu czy multitronika jest chyba nierealne ale z tiptronikiem nie ma zadnego problemu.

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 20:29:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
No właśnie jest problem...
Zarzynasz okrutnie w ten sposób skrzynię. Pozatym jest takie cuś jak sprzęgło hydrokinetyczne i ono i tak zafałszuje moc.

Nie rób tego w obecnym aucie...

Jak chcesz coś mierzyć to tipo nm ze sterownika skrzyni biegów. Chyba w grupie 009 są (a jak nie to i tak się skapniesz skacząc po grupach)

Tylko że w Twoim aucie trzeba będzie fejsa Hex-CAN


Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 08:37:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Skoro hamownia zarzyna skrzynie to mocniejsza jazda juz tego nie robi? Jesli by tak bylo to moj poprzedni samochod nie zrobilby 100% bezawaryjnie 330kkm.

Sprzeglo hydrokinetyczne moze oszukac jesli sie nie wie jak uzyc tiptronika i kiedy wcisnac gaz. Po prostu trzeba rozpedzic odpowiednio kola, zapodac odpowiedni bieg ujac gazu zeby nie bylo efektu polsprzegla i wtedy opor. Wtedy wynik z hamowni jest zawsze niezafalszowany przez sprzeglo hydrokinetyczne czy inne.

Natomiast wracajac do tematu, posprawdzalem wszystko na kompie w czasie jazdy i nic nie wyszlo. Rozmawialem z kilkoma osobami w tym mechanikami i kazdy z nich mowi ze to wrazenie jakby samochod chcial bardziej przyspieszyc po upuszczeniu gazu jest bardzo czesto spotykane w wielu samochodach.
Troche mnie to drazni, ale chyba bede musial sie z tym pogodzic.

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 12:37:27 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Hamownia zarzyna skrzynię bo przy !!!! MAX !!!! obrotach trzaba wrzucić na "N" w celu zmierzenia oporów toczenia aż swobodnie prędkosć spadnie do zera.

N nie można włączać w czasie jazdy bo ciśnienie smarowania w skrzyni spada około 10x, im wyższe obrotym tym gorzej d;la skrzyni, pomyśl co się dzieje gdy robisz to na obrotach max.....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 08:36:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Szukalem i sprawdzalem, az w koncu na w ostatni piatek na hamownie pojechalem i wreszcie sie uspokoilem i przestalem szukac.
Na hamowni wyszlo ze parametry sa katalogowe a nawet lepsze bo moc to 214,9km przy4205 obr./min (natomiast deklarowane 204 utrzymuje sie w zakresie 3100-4200obr/min. Maksymalny moment to 463,4 Nm przy 2270obr/min (natomiast deklarowane 450 Nm utrzymuje sie w zakresie 1800-3200 obr/min). Cisnienie jakie daje turbina to 2,3bar w zakresie 2100-4200obr/min.

Zobaczywszy takie prawdziwe jego parametry i uslyszawszy bardzo dobre opinie osoby przeprowadzajacej pomiar odnosnie jego wyniku, calkowicie sie uspokoilem i przestalem szukac dziury w calym.

PS. Jezdze na zwyklym ON z Orlenu.

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: