.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 13:00:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] 00550 017 kąt wtrysku
PostNapisane: 10.cze.2008 15:00:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
dostałem taki wydruk:
odczyt bloku wartości mierzonych 0

36 120 0 14 88 236 68 144 151 101

Witam kolegów już poczytałem o tym problemie. W lutym wymieniany był wtryskiwacz sterujący i po tym nie było żadnych błędów - wszystko książkowe. Kilka dni temu było wymienione koło pasowe i kasowana 1 inspekcja. I tu przy okazji wyszedł wspomniany błąd. Moje pytanko: Czy kąt wtrysku mógł sam się przestawić? Czy niewłaściwa wymiana koła pasowego może miec na to wpływ? Auto nie odpala na "dotyk", ale po połowie obrotu rozrusznika lub po pełnym, więc chyba nie jest jeszcze tak źle. Nie kopci nadmiernie. Dzięki. Pozdrawiam

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 15:11:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Mogli źle założyć koło. I tak pewnie zrobili.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 15:53:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Sruba tego kola powinna byc przy kazdym odkrecaniu nowa i smarowana uszczelniaczem . Kat moze sie przestawic ale na pompie bo czasami napinacz jest odgiety i poluzowuje sie przy slabym dokrecaniu. Nawet jak nie ma blokujacego klucza do dokrecania kola pasowego to spokojnie mozna wlozyc cos w kosz od sprzegla i przyblokowac. Nie ma obaw , ze zabki popekaja, predzej klucz sie zlamie. Moment dokrecania kola walu 160 Nm + 180 stopni obrotu i nie ma prawa sie odkrecic samo.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 21:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
To już coś ,dzięki za info. Czy mogę w jakiś sposób stwierdzić czy koło pasowe jest źle założone? Nie chcę aby mi kit wciskali gdy wrócę z reklamacją do warsztatu...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 21:38:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
adiaudi napisał(a):
To już coś ,dzięki za info. Czy mogę w jakiś sposób stwierdzić czy koło pasowe jest źle założone? Nie chcę aby mi kit wciskali gdy wrócę z reklamacją do warsztatu...

Koło pasowe jest skutecznie ukryte przed wzrokiem - aby je pooglądać musisz rozebrać cały przód. Znajdź znak na kole zamachowym, ustaw go na wycięciu, i wtedy wycięcie na wewnętrznej krawędzi (czyli od strony silnika) tylnego koła na wałku rozrządu musi być przy górnej krawędzi głowicy. Bardzo dobrze to widać po zdjęciu pokrywy rozrządu.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 21:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
W sumie to pojadę chyba tam gdzie mi to robili, niestety nie mam czasu na samodzielne prace. Trochę mnie zdziwiło że nagle kąt wtrysku się przestawił, a tu proszę , może być źle kołol założone...Wnioskuję że sam tego nie sprawdzę niestety...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 22:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
adiaudi napisał(a):
Wnioskuję że sam tego nie sprawdzę niestety...

Źle wnioskujesz. Poprawność ustawienia rozrządu (wału korbowego w stosunku do waka rozrządu) sprawdzisz tak, jak napisałem powyżej. Góra 10 minut

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 22:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Czyli wystarczy że zdejmę pokrywę rozrządu i reszta jak opisałeś?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 09:58:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
adiaudi napisał(a):
Czyli wystarczy że zdejmę pokrywę rozrządu i reszta jak opisałeś?

tak :!: :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: