.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 11:58:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.7 biturbo a 2.5 tdi - koszty utrzymania
PostNapisane: 11.cze.2008 16:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
Tak teoretyzujac to ktorego modelu sa wieksze koszty utrzymania A6 2.7 biturbo czy A6 2.5 TDI 179-180KM - wiadomo nie bierzemy tylko zuzycia paliwa ale suma sumarum razem z naprawami i serwisami. Samochod mialby byc z roku 2002-2003. Jaki jest koszt naprawy zuzytych turbin w biturbo (trzeba wyjmowac silnik?) i jakich kosztow unikamy w tym silniku w porownaniu do 2.5 TDI (naprawa hydrauliki i pompy VP44) i jakie sa koszta dodatkowe?

Ps. Moze i topic kontrowersyjny ale nie glupi dla kogos kto chce miec Audi z silnikiem V6 (koniecznie nie R4 i nie V8).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 17:21:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Jeśli chodzi o spalanie hmmm dużo zależy od nogi, ale mi w mieście (Łódź) pali 13L czyli porównywalnie z 2.5tdi, a biorąc pod uwage cene ropy to koszt przejechania 100km może sie zrównać, a frajda z jazdy niemiłosierna :D, ale da rade też spokojnie 18. Częśći eksplatacyjne stoją na tym samym poziomie co 2.5TDI bo zawiecha klocki itp kosztują tyle samo. Niestety w 2.7 żeby wyjąć turbiny trzeba wyjmować silnik, ale z drugiej stroyn jeżeli poprzedni właściciel dbał o nie to mogą nawet przjechać ok 400tkm bez naprawy bo są nie wysilone, ja mam 180tkm i są jeszcze w super kondycji (auto użytkuje od nowości). Teraz dobra rada bierz tylko w manualu ponieważ:
1) Automaty się strasznie sypią z tymi silnikami
2) Z automatem wogóle nie czuć mocy auta
3) Dosyć sporo zwiększa zużycie paliwa ok 2L

Ja mam manual i jestem zachwycony - oczywiście chip lub jakiś dobry programik obowiązkowy, dodaje 40-50km, co najważniejsze CZUĆ TĄ DODATKOWĄ MOC!!.Ogólnie 2.7 to konstrukcja bezawarryjna jeżeli była dbana, nie ma czegoś takiego jak wycierające się wałki itp. Silnik moge Ci z całą pewnością polecić. Masz jakieś jeszcze pytania pisz.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 20:38:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
A, i gratis dostajesz fajny pomrók silnika, a nie klekot :). Kiedyś jak jechałem na słowacji jest taka trasa w górach co sie jedzie non stop serpentynami itp. (auto miało wtedy 30tkm) jak ja sie tam wyszalałem :P kosmos. Trasa ma ok 15KM długosci i non stop but, i redukcja przed zakrętem i znów but - jak będe miał czas to znajde to na mapie i pokarze, bo naprawde warto tampojechać żeby sie wyszaleć. Autko super sie prowadzi.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 21:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
tanszy rozrzad :D

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 21:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Tez fakt w 2.7 rozrząd jest tańszy :D ja za komplet zpompą zapłaciłem chyba 780zł

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 21:32:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
2rafal7 napisał(a):
Tez fakt w 2.7 rozrząd jest tańszy :D ja za komplet zpompą zapłaciłem chyba 780zł


dokladnie ;) 2,7bT to prawie to samo co zwykla v`ka ;)
sam teraz mysle nad takim silniczkiem.... :):

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 21:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
To dobrze bo jest nad czym myśkleć :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 22:59:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 03:56:12
Posty: 79
Lokalizacja: Wieluń
2rafal7 napisał(a):
To dobrze bo jest nad czym myśkleć :)

Potwierdzam :)

_________________
Audi A6 (C5 4B) 2,7 BiTurbo AJK Avant S-Line 21-12-99 Tylko Audi, Tylko Avant, Tylko Automat
...W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca TURBINA... AUDI RS6
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2008 23:11:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
takze się pod 2,7T podpiszę posiadam 1.8T ale miałem okazję 2,7 pośmigac bo się do zmiany przymierzałem i powiem jedno tą moc się czuje :peace:
wybierałem między 2,7 a 4,2 lecz częsci z 4,2 mnie troszke ostudziły (2,7 jest duuzo tansze w eksploatacji) poza tym biturbo power :diabel:

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 07:44:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
A6 man napisał(a):
takze się pod 2,7T podpiszę posiadam 1.8T ale miałem okazję 2,7 pośmigac bo się do zmiany przymierzałem i powiem jedno tą moc się czuje :peace:
wybierałem między 2,7 a 4,2 lecz częsci z 4,2 mnie troszke ostudziły (2,7 jest duuzo tansze w eksploatacji) poza tym biturbo power :diabel:


Znaczy powiem tak jeśli chodzi o ceny to myślę, że droższy w tym wypadku będzie tylko rozrząd, nie orientuje się do końca ale chyba ponad 1000zł, do tego dochodzą też droższe części karoseryjne - poszeżone błotniki progi itp. Ogólnie części te są o wiele mniej dostępne niż do zwykłej A6 a jak są to bardzo drogie. W 4.2 dochodzi też tylnie zawieszenie pneumatyczne, w których miechy lubią padać, a to też koszt ok 1000zł/szt. Teraz co najgorsze spalanie - nie da sie w dużym mieąście zejść poniżej 17L, w 2.7 13L można spokojnie spalić na zakorkowanym mieście (taka teraz jest Łódź) - poszukaj no forum i zobacz, że użytkownicy 4.2 piszą ze po mieście poniżej 20L nie zchodzi :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 08:08:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
2rafal7 napisał(a):
A6 man napisał(a):
Ogólnie części te są o wiele mniej dostępne niż do zwykłej A6 a jak są to bardzo drogie


2rafal7 bardzo dziekuje za twoje wyczerpujace wypowiedzi, ale niestety na razie nie stac mnie chyba na wersje 2.7 biturbo, bo nie sztuka kupic ale pozniej jeszcze trzeba utrzymac i jezdzic nie tylko od przypadku do przypadku. Kiedys kupie samochod dla frajdy ale tymczasem musze troche patrzec tez na wzledy ekonomiczne i bede celowal w dieselka 180 konikow. Te dieselki juz sa bardzo dobrze rozpracowane na forum i chyba nie taki diabel straszny jak go maluja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 08:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Myśle tak. Zależy jak i gdzie będziesz jeździł. Chodzi mi o to czy po mieście czy w trasach (jak duże miasto). Jeżeli jest miasto i to duże to 2.5TDI musi spalić 11-12L i to nie ma bata (jest jaki ciężar ciągnąć) natomiast 2.7 spali Ci 13L oczywiście jak będziesz umiał kożystał z momentu obr (max moment zaczyna się ok 1900 czy jak w dieslu) więc biorąc pod uwage, że ropa jest teraz droższa od benzyny to się na dłuższą mete zrówna ( do tego dochodzą droższe ceny części). Natomiast jeżeli jeździsz tylko po trasie to ze względów ekonomicznych biertz diesla spali 7-10L, w 2.7 120-140 nie zejdziesz poniżej 12L niestety. Więc wybieraj.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 08:56:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
2rafal7 napisał(a):
Natomiast jeżeli jeździsz tylko po trasie to ze względów ekonomicznych biertz diesla spali 7-10L, w 2.7 120-140 nie zejdziesz poniżej 12L niestety.


2rafal7 jeszcze raz dziekuje za takie wyklarowanie sprawy. Czesto jezdze samochodem w trasy ok. 1500 km w jedna strone ii nie chcialbym ujmowac nogi z gazu stresujac sie spalaniem, a jezdze 160-180km/h. LPG z gory odpada bo czeste postoje na tankowanie nie wchodza w gre a i miejsce w bagazniku zajmuje, a ponadto to i dodatkowy uklad do psucia. Takze niestety dieselek dla mnie wychodzi korzystniej, mimo ze chcialoby sie miec mini rajdowke :-). Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 10:31:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
chwileczkę mój łaz pali średnio 9.6 miasto 10.2 i nie jadę jak emeryt, ceny zakupu obydwu aut są zbliżone, a dobry czyt. normalny nie druciak 2,5 TDi jest bezproblemowy, robię na baku 720km jak cisne czasem to 690 :) przebiegi zdecydowanie są srednio także wieksze w TDi to coś oznacza, eksploatacja vs. zawieszenie jest b.miekke w Pb w dieslu "stalowe"... sa plusy i minusy obydwu jednostek. Przy sprzedaży więcej wyciągniesz z ceny a zwrot wsadzonych ewent kosztów :)

to takze zalezy od gustu. :peace: i nikogo nie interesuje spalanie.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 12:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
grejf napisał(a):
chwileczkę mój łaz pali średnio 9.6 miasto 10.2 i nie jadę jak emeryt,.

Dokładnie u mnie jest tak samo. Na początku silnik palił w mieście średio ok. 11 litrów. Wymieniłem przepływomierz i teraz spalanie z miasta rzadko wykracza poza 10 litrów (9,4L-9,6L manualna skrzynka) a jazda tym motorem to teraz czysta przyjemnośc a zaznaczam,że po mieście nie jeźdzę wolno. Na trasie auto potrafi spalić 7,3 litra do 8,5 , przed wspomnianą wymianą przepływki trudno było zejśc poniżej 9 litrów.
Co do dzwięku V6 Tdi kolego 2rafal7 tak się składa, że w tym silniku powyżej 2 tys nie usłyszysz klekotu a piękny pomruk, szum powietrza i świst turbiny niczym benzynowe V6 i myślę, że każdy użytkownik potwierdzi taką akustykę V6 Tdi powyżej 2 tys. Oczywiście silnik ma klekot diesla, ale po nagrzaniu i przy zachowaniu zdrowotności motoru odwdzięczy się on naprawdę bardzo przyjemną dla ucha pracą także na niskich obrotach.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2008 15:36:44 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dla mnie wybór pomiędzy 2,7 BiT a 2,5 TDI jest najprostszy z mozliwych
2,5 TDI --> (V6) najbardziej nie lubię tego silnika w Audi
2,7 BiT --> mój prawie ulubiony silnik audi, mocny, tuningowalny, trwały, pięknie brzmiący, dość oszczędny (przy jeździe PSJ)
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: