.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 16:01:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2,5TDi AEl] Grupa Basic settings i kąt wtrysku
PostNapisane: 31.maja.2008 09:55:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Czy podczas wejścia w VAGu w 01Engine/Basing settings (nie measuring blocks), grupa 000 silnik powinien zmieniać obroty ? U mnie znacznie podnosi. W oknie drugim mam ~120-130, wiem że powinno być 60. Do regulacji pompę dopchnąć czy odsunąć od silnika ? Czy 130 oznacza, że opóźniony czy przyśpieszony ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 12:07:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Pompę w strone błotnika, teraz masz za bardzo wyprzedzony.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 14:42:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki, a jak z tymi obrotami ? Jak wejdę w measuring blocks w 000 to nie zmienia obrotów, natomiast 000 w basic settings zmienia. Rozumiem że tak ma być ?
Dlaczego ustawiamy na basic skoro w 000 w measuring blocks są te same wartości. Czym one się różnią :) Przepraszam za lamerskie pytania, ale jestem raczkujący w dieslu :P

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 19:05:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Normalne że rosną.

Zobaczysz że jak dasz na basić toi wartości w drugim okienku trochę spadną. Kąt musi być ustawiony na basic

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 19:15:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Nie radzę ustawiać 60 bo będą kłopoty z porannym paleniem. Polecam coś około 100-90(aby było nad kreską w TDI graph

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 19:32:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Co ty żadne 100, ustawiasz 65 i wszystko musi grać przy 100 to pewnie cały czas wywala bład

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 21:15:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Measurings Blocks - bloki wartosci mierzonych - wartosci wyznaczane przez ECU na podstawie warukow w jakich pracuje silnik.

Basic Settings - nastawy podstawowe - pokazuja wartosci tak jak bys mial zwyklego diesla bez komputera. To wlasnie tu regulujemy statyczny kąt wtrysku ktory ma tak kolosalne znaczenie przy rozruchu.

Zmiana obrotow przy przechodzeniu miedzy MS a BS jest objawem normalnym w swietle tego co napisalem wyzej.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 22:19:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
makaon napisał(a):
Nie radzę ustawiać 60 bo będą kłopoty z porannym paleniem. Polecam coś około 100-90(aby było nad kreską w TDI graph


niepoprawiaj fabryki

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 10:24:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki wszystkim :) Dziś prawdopodobnie będę ustawiał. Dam 60.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 16:36:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Kąt ustawiony. Niestety nie udało się go ustawić za pomocą VAGa (dłuuga historia). Przy ustawieniu na 60-70 nie odpalał (zajechaliśmy akumulator), a i sama praca silnika była daleka od ideału :( Skończyło się na serwisie Boscha. Ustawili na 45 (niestety się waha, czasem zejdzie do 28, ale rzadko). Pali od strzała. Jedzie OK, trochę słabszy niż przy ustawieniu Vagiem na 100.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 19:18:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Mozesz miec luzne kolo pasowe walu dlatego takie duze skoki wyprzedzenia wtrysku. Pewnie tez nie jest dobrze zgrany rozrzad z walem korbowym. Nawet jak sie zmienia pasek rozrzadu na nowy to nigdy nie bedzie wyprzedzenie wtrysku takie jak poprzednio dlatego powinno wprowadzac sie korekte ale przewaznie kazdy robi to na pompie a wiadomo ze po to sa kola na stozkach aby nimi tez ustawiac dlatego w jednym dobrze pali przy znacznym wyprzedzeniu a w innym przy normalnym bo wtedy jest wszystko ustawione prawie idealnie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 07:59:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Jak pisałem wcześniej mam ustawione w okolicach 40-45. Czyli wtrysk opóźniony mam rozumieć ? Czym to grozi ? Nie chcę poprawiać bo pali praktycznie od strzała.
Ile powinno być wg fabryki i gdzie można znaleźć fabryczne nastawy. Znalazłem niektóre z poprawnych wartości niektórych grup dla AELa, ale nie wszystko (nie ma np. grupy 000).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 08:01:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Byk napisał(a):
Ile powinno być wg fabryki .


~ 60 ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 08:04:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Jak myślisz zmieniać ? Kurde nawet Bosch nie potrafi ustawić ? Inną sprawą jest, że podczas sprawdzania w grupie 000 na wykresie TDi timing na dole mam napisane "za duża temp. paliwa", natomiast nie łapie żadnego błędu ? Coś się zwaliło ? W grupie 007 tem paliwa po rozgrzaniu silnika - wartość 88.

PS
Aha oni to ustawiali chyba na zegar (tak coś mówił facet).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 08:22:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wstrzymaj się do zimy i zobaczysz czy ustawiono dobrze.
Niemniej pierwszym złym znakiem jest mocno falujący kąt wtrysku. To trzeba doprowadzić do porządku i perfekcyjnie ustawić rozrząd i pompę na osobnym pasku.
Dla AEL`a ustawia się ok 60-65 jednostek.
Zmiana obrotów po wejściu w BS w AEL`u to normalka.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 09:24:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
A jak z tą temperaturą ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 12:04:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli mam falujący kąt wtrysku, to oznacza że poluzowane jest koło paska zębatego napędzającego pompę ? Dobrze myślę ? Koło na wałku rozrządu z tyłu głowicy ? Czy mogę to samemu dokręcić, bo faluje już w granicach 40-100. Jak już nawet w Boschu nie potrafią tego zrobić to trzeba samemu zakasać rękawy, bo jak wiedzę w tym pie......ym kraju nikt nic nie potrafi dobrze zrobić :533:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 20:58:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Byku
Zacznij od upewnienia się, czy wał korbowy i wałek rorządu są poprawnie spięte paskiem rozrządu. Od tego też zależy bezbolesny rozruch.
U mnie po wymianie rozrządu było 43 jednostki, palił ładnie. Obecnie pompę przesunąłem o ok 4 mm w stronę silnika i...pali jeszcze ładniej i mniej spala.

Co do sprzwdzenia wału korbowego / wałka rozrządu.
Ustaw znaczek na kole zamachowym na "ząbku" (widać to pięknie przez obudowe sprzęgła, pod pompą wtryskową). Wtedy wycięcie na wewnętrznej krawędzi paska napędu pompy na wałku rozrządu MUSI być pokryte z górną krawędzią głowicy (nie pokrywy, głowicy; ładnie to widać znad pompy wtryskowej)
Powodzonka

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 12:22:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
cygaro-avant napisał(a):
Byku
Zacznij od upewnienia się, czy wał korbowy i wałek rorządu są poprawnie spięte paskiem rozrządu. Od tego też zależy bezbolesny rozruch.
U mnie po wymianie rozrządu było 43 jednostki, palił ładnie. Obecnie pompę przesunąłem o ok 4 mm w stronę silnika i...pali jeszcze ładniej i mniej spala.

Co do sprzwdzenia wału korbowego / wałka rozrządu.
Ustaw znaczek na kole zamachowym na "ząbku" (widać to pięknie przez obudowe sprzęgła, pod pompą wtryskową). Wtedy wycięcie na wewnętrznej krawędzi paska napędu pompy na wałku rozrządu MUSI być pokryte z górną krawędzią głowicy (nie pokrywy, głowicy; ładnie to widać znad pompy wtryskowej)
Powodzonka


Wczoraj sprawdzałem to ustawienie, ale albo jestem ślepy albo na tym kole niema żadnego nacięcia. Mówię o tym kole pasowym napędu pompy. Obróciłem kołem zamachowym ze trzy obroty (a było co robić bo obracałem śrubokrętem za ząbki koła :)) na którym oczywiście było nacięcie (na filmie widać pomazane czerwoną farbą), ale na kole paska zębatego z tyłu głowicy nie ma żadnego nacięcia/znaku. Pewnie źle patrzę :( Dołączyłem film - chodzi o koło widoczne na początku ? Nacięcie znalazłem na kole paska rozrządu z przodu. http://www.smsnet.pl/~median/images/audi/PICT0019.avi

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: