.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 13:43:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jazda z niesprawną turbiną
PostNapisane: 14.cze.2008 16:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 12:17:07
Posty: 29
Lokalizacja: Bramka (kuj.-pom)/Kristiansand
Co prawda nie mam takiego problemu ale rozważam teoretycznie taka sytuację :) Jeżeli padnie turbina, silnik traci moc wiadoma sprawa ale czy jest możliwa dalsza jazda bez powodowania uszkodzenia innych podzespołów silnika?
Podejrzewam że wzrośnie spalanie i że silnik bedzie się bardziej grzał ale czy możę się uszkodzić coś więcej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 17:22:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Ojojoj, można wysnuć kilka a nawet kilkanaście różnych rodzajów scenariuszy po uszkodzeniu turbiny. Jest to spowodowane różnymi typami uszkodzeń.
1. Pęknięta ośka
a) wygania olej na silnik, silnik szaleje, zaciera się, uszkodzenia bardzo duże.
b) wygania olej z silnika, przy szybkiej reakcji kierowcy olej wypełnia jedynie ic i nie dostaje sie do komór spalania, zniszczenia zależne od szybkości reakcji, od wymaganego czyszczenia całego układu dolotowego do zatartego silnika.
2. Wywalone uszczelniacze
a) podobnie jak a w punkcie powyżej
b) analogicznie do punktu b powyżej
3. Połamany wirnik po stronie zimnej
a) kawałki wirnika dostają sie do głowicy i dalej czyniąc spustoszenie w silniku
b) resztki wirnika, dziurawią, węże gumowe od ic i lub sam ic, ew po prostu osadzają sie w intercoolerze na stałe. Skutki: zniszczony układ dolotowy, spustoszony silnik. Objawy: dużo głośniejsza praca turbiny i czasami osłabione osiągi.
4. Połamany wirnik od strony gorącej ( rzadkość)
a) wirnik wywala nam przez wydech w zależności od samochodu niszcząc przy okazji katalizator, fap, itp.

Oprócz tego wirniki mogą się jeszcze pogiąć, ośka może się wygiąć, w przypadku VNT do uszkodzeń należy zaliczyć zapieczone kierownice spalin. Do tego uszkodzenie gruszek ciśnieniowej lub podciśnieniowej ( w zależności od typu turbiny) .

Wracając do Twojego pytania czy można jeździć: wszystko zależy jaki jest typ uszkodzenia. Co do spalania i grzania się też różnie bywa. Będzie więcej palił i się mocniej grzał ( nie koniecznie jeśli będziemy mocno butowac to tak lecz jeśli zachowamy lekką nogę to nie powinny zachodzić takie sytuacje) tylko w przypadku gdy ciśnienie doładowania znacznie spadnie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: