.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:11:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI AFN] padła turbina, po wymianie olej z wydechu
PostNapisane: 14.cze.2008 18:40:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Po około roku stania po odpaleniu auta wszystko było okej przez pare minut i nagle coś jakby zawyło i zaczęły lecieć kłęby dymu niebiesko siwego z wydechu. Zapaliła się też kontrolka oleju.gasze motor i szukam.dolot suchy.zdjąłem węza z turbiny i patrze a wirnik ładnie wygięty.Wyjąłem turbo i co sie okazało szlag je trafił.Od strony wyedechu wszystko zalane olejem. założyłem nowe, uzupełniłem olej odpalam motor a za autem leci z wydechu olej. Wiadomo że to normalne, wyleciało sporo tego oleju. na wolnych niekopci za to jak turbo sie załącza to za autem niewidać nic jest tak biało. Rozumiem że olej sie spala ten stary. Z silnika nie ubywa nic i stan sie zgadza. Teraz pytanie. Ile taki olej z wydechu będzie się wypalał albo czy znacie sposób żeby sie go pozbyć jakoś inaczej?

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 09:59:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Mialem to samo. Olej jest stary z padnietej turbiny. U mnie zalatwila problem 35 km trasa z pelnym butem :peace: i olejem w pogotowiu. Na miejscu kontrola stanu. Bylo ok wiec powrot rowniez na pelnym gazie. Po lacznie 70 rura byla sucha wymyle ja tylko z przypalonego oleju. Pamietej aby jednak sprawdzic olej. Dymic przestal juz po okolo 10 km.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 10:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Bilo ale u mnie jest tak że jak auto jest zimne to jest okej.Jak sie nagrzeje i sprzedam ostrego buta to zostawiam tragiczną chmurę za sobą.Gdy sie zatrzymam to olej kapie z wydechu.Auto wystygnie i sytuacja się nie powtarza.Stan oleju się zgadza.Zrobiłem już tak około 60 km i jest jakby troche lepiej. Rozumiem chyba ze jakby turbina puszczała po stronie wydechu to by szybko olej znikał?

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 10:57:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Pojeździj jeszcze z 300-500km. W tym czasie pobutuj mu zdrowo oczywiście zgodnie z zasadami. Po tym czasie sprawdź poziom oleju. Jeśli nie ubywa, a samochód będzie dalej dymił na niebiesko to będzie bardzo dziwne. Przez 500 km przy butowaniu zalegający olej w wydechu i dolocie powinien zostac przepalony-wyrzucony całkowicie;.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 11:04:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Na zimnynm olej jest żadki - nie zdązył się zagrzać w dolocie i poprostu trudno jest go wdmuchać do silnika.
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 11:16:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
A czy niema obawy że przy butowaniu poprostu ten olej sie zapali w wydechu?? A dwa niemoge butować bo poprostu robi się taka zasłona że ludzie zatrzymują samochody i jadą po mnie na CB. Policja pewnie też by sie przyczepiła.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 11:30:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Ciężka sprawa, jak robisz taka zasłonę dymną. Olej w wydechu zapalić się nie powinien. Jeśli masz czas, możliwości, i chęci to zdemontuj cały dolot i przepłucz pod niskim ciśnieniem wodą destylowaną jakimś carcherem. Z wydechem podobnie, zdjąć łącznie z downpipem, rozłożyć na części i przepłukać tutaj myślę że można nawet pod dużym ciśnieniem ( przy okazji wywalić kata ). Do wodu można dodać jakiś specyfik, który by pomógł w wypłukiwaniu oleju. Niestety nie znam takiego, może coś z gamy produktów przeznaczonych do płukania silników ale ręki za to nie dam.

Innego wyjścia za bardzo nie widzą, jeśli zostawiasz za sobą aż tak wielką zasłonę dymną, że wstyd jechać.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 11:42:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
bobaskgb napisał(a):

Innego wyjścia za bardzo nie widzą, jeśli zostawiasz za sobą aż tak wielką zasłonę dymną, że wstyd jechać.


W nocy po 2 nikt nie widzi. Wtedy mozna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 11:50:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
:peace: :peace: tyż racja

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 11:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
dolot już wyczyściłem. Kupiłem specyfik do mycia sliników, wlałem w intercooler i pod ciśnieiem wyszło wszystko. Podobnie z rurami i kolektorem ssącym który był zaklejony nagarem okrutnie. Czyli po stronie ssacej jest wszystko okej.Fakt że jest delikatny film olejowy ale to ponoc normalne. Więc został tylko wydech. Zaraz za turbiną przy plecionce jest sucho więc twierdze ze to tylko zaległości w wydechu. Jakby pobierał olej to było by mokro tak sądze to raz i pewnie by na wolnych tez kopcił a jest spokój.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 11:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
film olejowy to normalne, wynika to z niedoskonałości budowy turbiny. Przy większym obciążeniu zawsze puści delikatnie oleju. Albo przedmuchasz porządnie wydech nocami albo go wymyjesz..

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 12:13:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Bez przesady mnie sie nic nie zapalilo a na pewno temp byla wysoka. Oleju mialem bardzo duzo i na dystansie 70 km zniknol. Te 500 km to i owszem ale sprawdzilbym stan oleju czesciej np co 100km ale w sumie jest lampka cisnienia wiec trzeba na nia uwazac i blyskawicznie reagowac.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 12:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Stamlej napisał(a):
Na zimnynm olej jest żadki - nie zdązył się zagrzać w dolocie i poprostu trudno jest go wdmuchać do silnika.
Pozdr

Olej nie zmienia gestosci, tylko lepkosc.

kolega na trasie opole - wroclaw ciagnol za soba niezly ogon ognia, jak mu sie olej z rury zapalil, wiec takie pozostawienie tego moze byc troche niebezpieczne. Najlepiej jakbys zrobil jedna dluzsza trase, niz 500 km na raty.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 13:07:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
dimmus napisał(a):
Stamlej napisał(a):
Na zimnynm olej jest żadki - nie zdązył się zagrzać w dolocie i poprostu trudno jest go wdmuchać do silnika.
Pozdr

Olej nie zmienia gestosci, tylko lepkosc.


To był skrót myślowy - żeby lepiej zobrazować problem ;)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: