.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 09:01:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 1,9TDI czy 1,8T
PostNapisane: 14.cze.2008 13:47:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 12:17:07
Posty: 29
Lokalizacja: Bramka (kuj.-pom)/Kristiansand
Witam,
Mam zamiar kupic auto jak w temacie roczniki 99-01 mnie interesuja.
Najbardziej zalezy mi na tym zeby auto bylo jak najmniej awaryjne i bezobslugowe :D
W dieslach jest wiekszy wybor 1,8T nie ma tylu ofert, a na kupno auta bede mial okolo 3 tygodnie z ewentualnymi naprawami, rejestracja i itd.
Auto bede chial kupic w lipcu.
Na jakim modelu bardziej skupic swoje poszukiwania.
Co radzicie?
A moze ktos chce sprzedac takie auto?
Z gory dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 14:59:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
stawiasz na osiagi czy na oszczednosc to ulatwi nam pomoc. Wiadomo 1.9tdi malo pali, silnik podatny na przyrost mocy. 1.8 T -wiadomo wieksze koszty choc mozna kupic taniej (silnik rowiez podatny na zwiekszenie mocy). Jezeli mialbym wybierac miedzy 1.9 130 KM czy 1.8 T to 1.9 wygrywa :D do tego znalesc egzemplarz z quattro i wiecej do szczescia nie potrzeba :d

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 15:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 12:17:07
Posty: 29
Lokalizacja: Bramka (kuj.-pom)/Kristiansand
Stawiam na oszczednosc ale nie chodzi mi o koszty paliwa tylko ewentualne naprawy. Chodzi o to ze chce tym samochodem wyjechac za granice i chcialbym sie jak najmniej przejmowac ze cos sie moze zepsuc :D . Do tej pory bylem zwolennikiem 1,9TDI ale czytajac to forum jak i inne czesto ludzie maja jakies problemy z tymi silnikami, a o benzyniakach nie ma tyle postow wiec albo ludzie o tym nie pisza albo nie ma z nimi problemow.
Zastanawialem sie tez nad 1,8 bez turbo ale wyczytalem ze 1,8T wcale nie pali duzo wiecej a jest duzo zrywniejszy i sie lepiej zbiera. Ma tez bardzo fajna charakterystyke momentu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 19:15:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Jakbym miał wybór między 1.9-130KM,a 1.8T-150KM.To wybrałbym 1.9-130KM ze względu na moment obr.Ale jakby miał to być 1.9-110KM to wybieram 1.8T :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 19:19:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ludzie maja duzo problemow z 1.9 TDi ale z winy ludzi a nie z winy technoligi TDi... jesli chodzi o sam temat to wszystko jedno co wybierzesz jesli chodzi o mozliwe awarie to te silniki sa porownywale z minimalnym wskazaniem na korzysc Tdi.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 19:23:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
1.8t jest prawie bezawaryjne i całkiem szybkie. W a3 miałbyś około 8 sekund do setki, a to naprawdę się czuje i mało który kompakt z tamtych lat może się równać. W paliwie przegrywa jednak sromotnie z dieslem, spalanie to 7-8,5 litra na 100 km w trasie i odpowiednio 11,5-13 w mieście (to akurat dane wyliczone na podstawie eksploatacji a4 z tym sinikiem, ale dla a3 na pewno będą bardzo podobne).

W tym zestawieniu przy większych rocznych przebiegach diesel wygrywa przez knockout. ;) Benzyna może mieć minimalną przewagę w kosztach serwisowania, ale to moje subiektywne odczucie.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 09:58:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 19:05:02
Posty: 95
Lokalizacja: Polska
Jak cie stac na wache to kupuj 1.8 T ,kultura pracy i dobre osiagi .Kumpel sciagnal A4 1.8 T podkrecone do 180 KM -poprostu torpeda ,juz sobie wyobrazam jak by takie urzadzenie sprawilo sie pod maską lzejszego A3 :): Wszyscy kochaja diesle bo malo palą i dlatego sie tak dobrze sprzedaja ,gdyby paliwo bylo "tanie jak barszcz " to malo kto by jezdzil klekotem .Tdi sa bardziej skaplikowane i maja drozsze czesci jak i serwis no i podobono regeneracja turbo jest drozsza niz w benzynach no i ropa jest drozsza :D :D

_________________
80 B3 1.9E
A4 B5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 10:08:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mirasalo napisał(a):
Stawiam na oszczednosc ale nie chodzi mi o koszty paliwa tylko ewentualne naprawy. Chodzi o to ze chce tym samochodem wyjechac za granice i chcialbym sie jak najmniej przejmowac ze cos sie moze zepsuc :D . Do tej pory bylem zwolennikiem 1,9TDI ale czytajac to forum jak i inne czesto ludzie maja jakies problemy z tymi silnikami, a o benzyniakach nie ma tyle postow wiec albo ludzie o tym nie pisza albo nie ma z nimi problemow.
Zastanawialem sie tez nad 1,8 bez turbo ale wyczytalem ze 1,8T wcale nie pali duzo wiecej a jest duzo zrywniejszy i sie lepiej zbiera. Ma tez bardzo fajna charakterystyke momentu.

Problemy z 1,9 ?
Poczytaj czego te "problemy" dotyczą. Koszty naprawy tych "problemów " sa groszowe a w egzemplarzach 10-letnich są powtarzalne i do naprawy praktycznie od ręki.
Świat nie wymyślił bardziej udanego diesla niż Audikowskie R4 TDI na pompie rotacyjnej.
Pytanie jesto proste: diesel czy benzyna. Jeśli diesel - szukaj AFN`a, byle nie od dziadka ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 10:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Tanszy w eksploatacji "awaryjności" zdecydowanie 1,9 TDi :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 12:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Bierz 1.9Tdi, przyzwyczaisz się do klekotu (ja musiałem w Golfie III), ja mam 90PS i naprawde zaskoczył mnie ten silnik, myślałem, że będzie żynził, ale nie jest źle więc 130ps w A3 będzie ładnie smigało a jak wirusa sypniesz to bedzie 150-160ps i to bedzie coś :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 06:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 12:17:07
Posty: 29
Lokalizacja: Bramka (kuj.-pom)/Kristiansand
Dzieki serdeczne za wszystkie posty.
Po przeczytaniu widze ze raczej mam sie kierowac w strone 1.9TDI.
Bede szukal w takim razie ale jak sie trafie ladne 1,8T to chyba sie skusze bo kusi strasznie :D
Jeszcze jedno mam pytanko, czy zwiekszanie mocy w TDI wplywa znczaco na wytrzymalosc tego silnika, chodzi mi o podniesienie mocy o jakies 20-30KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 07:12:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 12:17:07
Posty: 29
Lokalizacja: Bramka (kuj.-pom)/Kristiansand
Do Baskeciora: Tylko ze w A3 nie bylo silnikow AFN.
110 konne byly oznaczane AHF, ASV.
A od ktorego rocznika byly montowane pompowtrysikwacze w A3?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 08:18:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mirasalo napisał(a):
Jeszcze jedno mam pytanko, czy zwiekszanie mocy w TDI wplywa znczaco na wytrzymalosc tego silnika, chodzi mi o podniesienie mocy o jakies 20-30KM.


Jesli zrobione "z glową" u profi tunera - NIE WPŁYWA.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 08:35:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Takie zwiększenie mocy nie wpłynie na zużycie silnika. Kiedyś przyjechał do mojego warsztatu koles który miał Seata Leona ze 110kM w serii i zrobił program na 160 :P i przjechał na nim 200tkm, a auto wczesniej miało 120 czyli razem ma 320tkm na dużym podnisieniu mocy.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 09:53:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mirasalo napisał(a):
Do Baskeciora: Tylko ze w A3 nie bylo silnikow AFN.
110 konne byly oznaczane AHF, ASV.
A od ktorego rocznika byly montowane pompowtrysikwacze w A3?

Racja. Nie zwróciłem uwagi na to , że mowa o A3.
Niemniej to te same stare pierdzące i niezniszczalne kondony - tyle że ułożone w niewłaściwą stronę ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 10:40:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
racja ułożenie silnika ma tu duzo do rozmowy na +. Silnik ulozony wzdluznie sam z siebie nie pamietam, ale chyba ma 8% lzej przenosic sile na nape jak i efektywniej. A co do pompowtryskow sa tacy co je urywają bez specjalnej umiejetnosci ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: