.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:09:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 2,5tdi] błąd nr. 00550, pomocy
PostNapisane: 22.maja.2008 13:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 08:27:12
Posty: 5
Witam
Na vagu wyskoczył mi błąd 00550. Objawy to:- miganie co jakiś czas kontrolek abs i esp oraz przejście skrzyni w tryb awaryjny. Mechanik mówi, że za bardzo nie wie co to jest i mówił coś o zapłonie. Proszę o pomoc.

pozdrawiam :)

_________________
bragi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 13:29:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
błąd 00550 oznacza: Injection Start Control, czyli problem z początkiem kąta wtrysku. jest to podstawowe zagadnienie z zakresu problematyki silników 2.5TDI. moim zdaniem powinieneś zmienić na początku mechanika.

oto, co powinieneś uczynić:
- diagnostyka BS grupy 004 na w pełni rozgrzanym silniku - należy zwrócić uwagę na wartość jaka pojawi się w chwili gdy nastawnik przestawi się na Late - winno być od 0 do 4 * ATDC przyz 100% wysterowaniu nastawnika;
- jeżeli powyższe wymagać będzie regulacji [a będzie na 99%], należy wykonać ją wg instrukcji serwiwosej: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .
więcej informacji nt ustawienia kąta znajdziesz tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

w normalnych okolicznościach powyższe rozwiąże problem. błąd 00550 bardzo często odpowiedzialny jest za tryb awaryjny skrzyni biegów.
czy przypadkiem nie wymieniałeś rozrządu?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A8 2,5tdi] błąd nr. 00550, pomocy
PostNapisane: 22.maja.2008 15:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 08:27:12
Posty: 5
Dziękuje za informacje.
Tak wymieniałem rozrząd. Czy ktoś w Krakowie lub okolicach bedzie w stanie coś takiego zrobić?

_________________
bragi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2008 23:19:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Jutro zas czeka mnie cosik podobnego :/

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 13:45:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.paź.2007 17:39:55
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
witam, to może podepnę się pod temat.... mam podobne objawy jak kolega Bragi - błędy 00550 , 18265 , 01316 . Po sprawdzeniu ustawień kąta wtrysku wychodzi że kąt wynosi 1,4* (link do loga poniżej). Rozrząd był wymieniany jakieś 20 tys. wstecz. Czy jest możliwe żeby takie ustawienie powodowało błędy jw.? wszystkie błędy można wykasować, jak dotąd pojawiły się kilka razy.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aae ... f7236.html

_________________
Audi TT 1,8T Quattro 225KM, manual


Ostatnio edytowano 15.cze.2008 15:09:35 przez bolec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 15:08:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bolec napisał(a):
witam, to może podepnę się pod temat.... mam podobne objawy jak kolega Bragi - błędy 00550 , 18265 , 01316 . Po sprawdzeniu ustawień kąta wtrysku wychodzi że kąt wynosi 1,4-1,6* (link do loga poniżej). Rozrząd był wymieniany jakieś 20 tys. wstecz. Czy jest możliwe żeby takie ustawienie powodowało błędy jw.? wszystkie błędy można wykasować, jak dotąd pojawiły się kilka razy.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aae ... f7236.html


czy mógłbyś zrobić logi VC 311.2 - z tych wynika, że jest to + [czyli BTDC] - czyli zła strona [zły kąt]. najlepiej byś zrobił 004BS przy użyciu 311.2, lecz nie w postaci logów, ale screenshot'a* programu w chwili, gdy nastawnik jest na Late.



*screenshot robimy przy użyciu klawisza Print Screen [PrntScr], a następnie otwieramy Paint i naciskamy Ctrl+V.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 15:23:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bolec - nie zachodzi potrzeba ponownego logowania. Kąt wtrysku w Twoim samochodzie znajduje sie aktualnie po stronie plusa ( świadczy o tym wskazanie "late" w 004 BS + poziom obciążenia zaworu regulacyjnego w VP - traktowane łącznie).

Tutaj sytuacja wręcz analogiczna (i też w allroadzie ale to bez znaczenia):

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 65#1163417

Przestaw kąt, wykasuj błędy, potem możesz logować i podzielić się efektami działania ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 16:47:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.paź.2007 17:39:55
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
dzięki za odpowiedzi , jutro zrobię porządek z tym kątem.
Meszrum - dla Cebie zrzut o który prosiłeś
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93c ... 7f446.html

_________________
Audi TT 1,8T Quattro 225KM, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 17:01:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bolec napisał(a):
dzięki za odpowiedzi , jutro zrobię porządek z tym kątem.
Meszrum - dla Cebie zrzut o który prosiłeś
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93c ... 7f446.html


nie ma już zatem wątpliwości - ma być 2*ATDC na Late.
pochwal się jutro efektem korekcji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 17:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.paź.2007 17:39:55
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
czyli kręcić w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara...? :):

_________________
Audi TT 1,8T Quattro 225KM, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 17:32:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, w kierunku A.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 18:20:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.paź.2007 17:39:55
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
jeszcze może mała podpowiedź :): , jakiego zakresu obrotu kluczem można się spodziewać w tym przypadku?

_________________
Audi TT 1,8T Quattro 225KM, manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 19:00:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Bolec nie kręć kluczem tylko ręką za tłumik drgań pompy (to koło zamachowe) Zresztą w wielu przypadkach i tak nie dobierzesz klucza ;)

Obrót w lewo o jakieś 1.5 mm

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: