.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.maja.2025 00:34:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: OT - jakie jest najtansze ogrzewanie w budownictwie ????
PostNapisane: 20.mar.2005 14:27:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Poszukuje informacji - potrzebne są one do projektu - chodzi mi o ogrzewanie budynku o powierzchni 500-700 m. kw.
Jakie teraz kotły sa najtansze w exploatacji?

coś slyszalem teraz o kotlach turbinowych na gaz ziemny, czasem sie slyszy o kotlach na mial weglowy, a teraz w necie przeczytalem o kotlach na drewno.

ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
albo chociaż wiedze jakas?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2005 14:40:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
najtaniej wyjdzie ogrzewanie kotlem wielopaliwowym z nadmuchem wielopunktowym - najtanszym paliwem bedzie mial weglowy ale inne paliwa tez moga byc stosowane.
decydujac sie na opalanie drewnem musisz mieszkac w lesie lub obok tartaku.
coraz modniejszym paliwem sa pelety ale jak bedzie wygladac cena tego paliwa w przyszlosci to ciezko przewidziec.
gaz jest za drogi i raczej tanszy nie bedzie. podobnie sie ma kotlownia na olej opalowy. z racji monopolu przedsiebiorstw energetycznych nie warto stawiac wezla cieplowniczego i przylaczac budynek do sieci MPEC (nawet jesli wezel kompaktowy daja za darmo!!!)
ps. czy w gre wchodzi tylko i wylacznie centralne ogrzewanie czy rowniez ciepla woda uzytkowa?
czy ta powierzchnia to powierzchnia mieszkalna czy sa to hale ???
ps2. wowo tez bedzie w temacie ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2005 15:23:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
oczywiscie ciepla woda rowniez, ale na to sa zasobniki - wymienniki przeciez.
ta powierzchnia to budynek uzytkowy - ani mieszkalny, ani hale - cos pomiedzy chyba :)

czekamy na opinie Wowo zatem :)

Bilu - dzieki za odpowiedz :peace:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2005 15:29:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli w gre wchodzi rowniez c.w.u. nalezy tez rozwazyc mozliwosc zastosowania dwoch mniejszych zrodel zamiast jednego duzego kotla tym bardziej ze budynek moze miec bardzo rozne zapotrzebowanie na cieplo:
-> poza sezonem grzewczym 1 kociol zapewnia c.w.u.
-> w sezonie grzewczym w zaleznosci od zapotrzebowania na cieplo pracuje jeden lub oba kotly rownolegle - srednia sprawnosc zrodla ciepla jest wowczas lepsza :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2005 15:35:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
ale jak rownolegle?
w kazdym pomieszczeniu dwa kaloryferki zamiast jednego - i kazdy zasilany z innego kotla?
to znacznie podnosi koszt inwestycyjny. warto?
a moze cos innego masz na mysli?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2005 15:42:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
rownolegle = w kotlowni 2 kotly (na ogol takie same) podlaczone do tej samej instalacji w ukladzie tichelmanna :diabel: -> kaskadowa praca zrodla
pamietaj ze sprawnosc kotla maleje wraz ze spadkiem jego obciazenia dlatego przy duzych rozpietosciach potrzebnej mocy lepszym rozwiazaniem niz 1 duzy kociol sa 2 (albo i wiecej nawet) kotly w jednej kotlowni.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2005 15:44:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nowoczesne kotły na drewno są bardzo oszczędne i wydajne, ale zawsze jest problem kto ma dorzucić do pieca ;)

Kotły na węgiel też wychodzą ciutkę taniej jak na gaz w eksploatacji...

...ale gaz jest najwygodniejszym paliwem, lecz najdroższym... Nowoczesne kotły gazowe (nie wiem jak inne) można zrobić wieloobiegowe i nie trzeba dwóch mniejszych - wtedy można sobie osobno ustawiać temperaturę na CWU, np. na magazyn osobno i na biura osobno i to jeszcze w określonych godzinach, później będzie działała temperatura zredukowana... czyli oszczędność... Mam takie cuś u siebie i jestem zadowolony, tylko te rachunki za gaz :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2005 15:53:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
tutaj bedzie mial kto dorzucac do slimaka ;-)
a mi wlasnie chodzi o te rachunki - tym bardziej, ze powierzchnia jest spora raczej.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2005 22:37:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Ja ogrzewam kominkiem z nadmuchem na poszczególne pokoje jak dotej pory to najtansze ogrzewanie na drewno chociasz idzie ono coraz to bardziej do góry kolega ma piec na drewno i ma z tego pieca i ciępłą wode to jest nowoczesny piec z elektroniką która sama sobie dozuje ilosc powietrza wzależności od temperatury na piecu czeba pare razy na dzień załadoeać drewna ale jest zadowolony ale dzrewa to troche spala,a problem się robi z drewem bo coraz cięrzej go z lasu dostać a kupować gotowe to się chyba nie opłaca bo cena jest jeszcze raz taka sama.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 08:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Najtańszym źródłem energii jest jednak piec miałowy.
W nastepnej kolejności eko-groszek (tutaj są piece w pełni zautomatyzowane - sam takowy posiadam).

Zakładając że będzie palacz decydowałbym się na eko-groszek, ponieważ:
a) popiół po spaleniu jest bardzo drobny i niewiele go zostaje
b) masz zagwarantowaną stałopalność kotła a mój rozpaliłem w październiku i gdyby nie 2 zerwane zawleczki paliłby sie non-stop aż do dziś (zawleczki to zabezpieczenie ślimaka przed ciałami obcymi w groszku - na razie były 2 śruby :D :P ).

Ogrzewanie gazowe, olejowe jest bardzo wygodne ale niestety droższe i to sporo.

Przykładowo ogrzewanie budynku starej generacji słabo ocieplonego 130 m2 eko-groszkiem to ok 350-400 PLN miesięcznie, miałem ok 280 zł miesięcznie, gazem ok 600-700 PLN , opału nie testowałem ;)
Aha. Woda użytkowa non-stop (boiler 140 litrów).

Polecam ekogroszkowe piece Zębca, Ataman, podaj zapotrzebowanie ma moc w kW ? Nie wiem czy będa w stanie wyprodukowac kocioł o takiej mocy jak potrzebujesz ale warto zapytać.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 12:01:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> gdybym mial wybierac proponowalbym wlasnie system 2 piecowy na paliwo stale z boilerem na c.w.u..

-> Marek jezeli ogrzewane pomiedszczenie to jest to o czym rozmawialismy i ogladalismy na spocie to proponuje ocieplic budynek z zewnatrz styropianem 70mm. Naprawde zwraca sie taka inwestycja juz w przeciagu kilku lat, inaczej straty ciepla jakie beda wykazywaly te stare mury beda cie zjadaly po troszeczku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 12:06:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli ocieplac to raczej welna mineralna ktora pozwoli scianom oddychac niz styropianem (taka sama lub podobna przewodnosc cieplna).
poza tym w pierwszej kolejnosci wymiana okien na takie ktore maja K=1,1 :P a dopiero potem mozna pomyslec nad docieplaniem.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 12:10:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wełna koniecznie, im grubsza tym lepiej, okna również są bardzo ważne (niemniej sugeruje porządne drewniane zamiast słabych plastikowych). Ocieplenia stropu/sufitów również nie nalezy lekceważyć, ciepło szuka każdej drogi ucieczki :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 12:18:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecior napisał(a):
Wełna koniecznie, im grubsza tym lepiej, okna również są bardzo ważne (niemniej sugeruje porządne drewniane zamiast słabych plastikowych). Ocieplenia stropu/sufitów również nie nalezy lekceważyć, ciepło szuka każdej drogi ucieczki :P

docieplanie stropow jest ekonomicznie nieuzasadnione - zbyt dlugi czas zwrotu kosztow

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 12:27:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Wełna koniecznie, im grubsza tym lepiej, okna również są bardzo ważne (niemniej sugeruje porządne drewniane zamiast słabych plastikowych). Ocieplenia stropu/sufitów również nie nalezy lekceważyć, ciepło szuka każdej drogi ucieczki :P

docieplanie stropow jest ekonomicznie nieuzasadnione - zbyt dlugi czas zwrotu kosztow


Wyjaśnij mi teoretycznie bo jestem teraz na etapie dociepleń, a przez strop ucieka mi sporo ciepła :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 12:31:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecior napisał(a):
Wyjaśnij mi teoretycznie bo jestem teraz na etapie dociepleń, a przez strop ucieka mi sporo ciepła :(

oszczednosci wynikajace z takiej termomodernizacji sa znikome w stosunku nakladow finansowych jakie pochlonie taka inwestycja - czas zwrotu jest zbyt dlugi :diabel:
oplacalne jest:
1 - okna
2 - sciany
3 - automatyka C.O.
dalej warto inwestowac juz tylko w tuning niuni ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 12:44:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Wyjaśnij mi teoretycznie bo jestem teraz na etapie dociepleń, a przez strop ucieka mi sporo ciepła :(

oszczednosci wynikajace z takiej termomodernizacji sa znikome w stosunku nakladow finansowych jakie pochlonie taka inwestycja - czas zwrotu jest zbyt dlugi :diabel:
oplacalne jest:
1 - okna
2 - sciany
3 - automatyka C.O.
dalej warto inwestowac juz tylko w tuning niuni ;-)


Okna mam wymienione - efekt jest zauważalny również dla kieszeni, ściany w tym roku będę robił i to sa ogromne koszta, ale koszt docieplenia sufitów jest w/g mnie niewielki, więc to rozwazam, szkoda mi kaski na opał ... jednak ciepło zasuwa do góry , szkoda grzać śnieg na dachu ...
C.O. tez zmodernizowałem - ruły miedziane i Zębiec w kotłowni zasuwa :D , ale jako uzupełnienie zapodaję 2-funcyjnego gazowca na cieplejsze dni. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 15:27:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
baskecior napisał(a):
okna również są bardzo ważne (niemniej sugeruje porządne drewniane zamiast słabych plastikowych). :P


a ja sugeruje dobre plastikowe min 70mm grubości a nie słabe drewniane :diabel:

sprzedaje takie i takie więc się troche na tym znam i widziałem już nie jedno okno drewniane "wypasionych" firm i zaręczam że od zachodniej strony po 4 latach z takiego wypasu niewiele zostaje :): a do PCV może lać , słońce świecić , mrozić i możesz spać spokojnie (nie mówie tu jednak o oknach po 500zeta za typ 034 :): )

P.s. ale fajny wątek :D

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 15:31:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
lolek2 napisał(a):
baskecior napisał(a):
okna również są bardzo ważne (niemniej sugeruje porządne drewniane zamiast słabych plastikowych). :P


a ja sugeruje dobre plastikowe min 70mm grubości a nie słabe drewniane :diabel:

sprzedaje takie i takie więc się troche na tym znam i widziałem już nie jedno okno drewniane "wypasionych" firm i zaręczam że od zachodniej strony po 4 latach z takiego wypasu niewiele zostaje :): a do PCV może lać , słońce świecić , mrozić i możesz spać spokojnie (nie mówie tu jednak o oknach po 500zeta za typ 034 :): )

P.s. ale fajny wątek :D


Powiem Ci ze zainwestowalem w plastikowe siakies markowe, wszystko jest ok, ale są zbyt szczelne ...
Mam je od strony północnej i tam zawsze wieje i sypie śniegiem wiec od tej strony sie bardzo dobrze spisują , ale mimo to plastikom juz dziekuję :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2005 15:44:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
baskecior napisał(a):
Powiem Ci ze zainwestowalem w plastikowe siakies markowe, wszystko jest ok, ale są zbyt szczelne ...
Mam je od strony północnej i tam zawsze wieje i sypie śniegiem wiec od tej strony sie bardzo dobrze spisują , ale mimo to plastikom juz dziekuję :)


a ja Ci powiem ,że okno wymienia się przedewszystkim po to aby było szczelne, jak jest nieszczelne to jest to podstawa do reklamacji (również w tych drewnianych) :P a co do skutków szczelności i braku prawidłowej wentylacji w pomieszczeniach to to już inna bajka - zazwyczaj siakieś markowe okna powinny posiadać mikrowentylacje (roszczelnienia), nawietrzaki , uszczelki infiltracyjne :peace: a po za tym dochodzi jeszcze sprawa wietrzenia - zazwyczaj jest to mały szczegół o którym się w zimie często zapomina :):

P.s. Chyba by sie zdało zrobic dzial TUNING MIESZKAŃ :peace:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: