.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:10:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (100 C3 2,3nf)Wysoka temperatura
PostNapisane: 15.cze.2008 15:50:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 13:25:22
Posty: 90
Lokalizacja: Braniewo
Witam wszystkim i prosze o pomoc.W mojej niuni cos dzieje sie chlodzeniem a mianowicie temperatura siega pierwszej kreski za 90 co wydaje mi sie za duzo,w czasie nagrzewania wentylator zalacza sie na pierwszym biegu zaraz jak wskazówka przekroczy 90 pochodzi troche i przestaje,natomiast temperatura dalej rosnie az do momentu gdy dojdzie do pierwszej kreski za 90 i zalacza sie drugi bieg wentylatora,pochodzi troche,schlodzi o pare stopni az do chwili gdy znowu zalączy sie drugi bieg wentylatora.Zauwarzylem ze gdy silnik nagrzeje sie do wyzej wymienionej temperatury górny waz idacy do chlodnicy jest pusty,po ostygnieciu i nacisnieciu na niego parę razy napelnia sie plynem ale gdy sie nagrzeje znowu jest pusty i nie dziala ogrzewanie.Próbowalem jezdzic z wyjetym termostatem ale objawy sa identyczne tylko dluzej sie nagrzewa.Wymienilem czujnik od wentylatora oraz sprawdzilem pompe wody ktora jest dobra.Przepraszam za tak dlugiego posta ale chciałem wszystko dokladnie opisac.Prosze o rady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 16:53:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Sprawdź czy chłodnica jest drożna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 17:07:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
jeśli wąż masz pusty po nagrzaniu a na dodatek nie działa ci ogrzewanie, to masz zapowietrzony układ chłodzenia.

musisz porządnie go odpowietrzyć i w szczególności nagrzewnicę

jeżeli będziesz jeździł z zapowietrzonym układem, to nie będziesz miał dobrego obiegu i silnik będzie się grzał ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 17:56:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 13:25:22
Posty: 90
Lokalizacja: Braniewo
Ale sęk w tym że górny wąż robi sie pusty tylko wtedy gdy temperatura sięga grubo powyżej 90 i wtedy rownierz przestaje grzać,jesli natomiast uda sie zejsc do 90 wszystko jest w porządku.chłodnica wydaje sie drożna,nagrzewa sie równomiernie i na calej przestrzeni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 20:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
Spróbuj odpowietrzyć luzując górny czujnik temperatury, sprawdz też czy jest przejście w przewodzie odpowietrzającym do zbiorniczka. To układ ciśnieniowy, płyn potrafi tam dochodzić nawet do 105 s C a decyduje o tym taka pierdoła jak zawór w korku zbiorniczka, więc spróbuj tez na odkręconym. Ostatnim co może być to tfu tfu uszczelka, odkręć korka, zalej płynu na full do krawędzi zbiorniczka i obserwuj czy nie dmucha w układ.

ps. u mnie ten zaworek w korku dostał eksmisję bo przez niego pękał zbiorniczek, układ trzyma temperature i nic się nie dzieje.
Powodzonka

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 21:38:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Mariog napisał(a):
Ale sęk w tym że górny wąż robi sie pusty tylko wtedy gdy temperatura sięga grubo powyżej 90 i wtedy rownierz przestaje grzać,jesli natomiast uda sie zejsc do 90 wszystko jest w porządku.chłodnica wydaje sie drożna,nagrzewa sie równomiernie i na calej przestrzeni.


Jeżeli masz układ zapowietrzony, to automatycznie masz więcej powietrza w układzie a co za tym idzie przy wzroście temperatury bardziej się ono rozpręża i zajmuje więcej miejsca, więc nic dziwnego, że przewód masz pusty...

co do korka na zbiorniczku, to zdejm przewodzik powrotny do zbiorniczka wyrównawczego i podaj na zbiornik ciśnienie ze sprężarki przez reduktor, z tego co pamiętam, ustaw 1.6 atm i przy takim ciśnieniu korek powinien puścić, jeśli tak będzie - korek masz dobry

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 23:20:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
lucas3512 napisał(a):
co do korka na zbiorniczku, to zdejm przewodzik powrotny do zbiorniczka wyrównawczego i podaj na zbiornik ciśnienie ze sprężarki przez reduktor, z tego co pamiętam, ustaw 1.6 atm i przy takim ciśnieniu korek powinien puścić, jeśli tak będzie - korek masz dobry



A jak korek nie puści to poszukaj tutaj :
http://www.allegro.pl/item381462264_zbi ... nowe_.html

Żarcik Lucas :D niech najpierw sprawdzi bez korka. Zbiorniczki pękają jak zapałka w lewym dolnym rogu.

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 20:13:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
naarsil napisał(a):
Żarcik Lucas :D niech najpierw sprawdzi bez korka. Zbiorniczki pękają jak zapałka w lewym dolnym rogu.


Wszystko się rozumie ;) , tylko korek musi upuszczać nadmiar ciśnienia a zbiorniczek nie ma prawa pęknąć przy ciśnieniu nie wyższym jak pisałem, po to jest zaworek w korku :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 16:18:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 13:25:22
Posty: 90
Lokalizacja: Braniewo
odpowietrzalem gornym czujnikiem oraz sprawdzalem droznosc gornego przewodu,zmienie jeszcze korek.dziekuje za podpowiedzi i zainteresowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: