.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:51:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 4.2 ABH] Silnik gaśnie po podłączeniu czujnika...
PostNapisane: 22.cze.2008 20:37:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
A więc dziś rano odpaliłem auto, pochodziło, chwilę ksztusząc się, potem zgasło. Co ciekawe, jeśli trzymam lekko przyciśnięty gaz, to auto pracuje normalnie i jeździ także, ale nie trzyma obrotów na biegu jałowym ("nożnie mogę je trzymać bez problemu)...

Po podłączeniu Vaga wywaliło:
Engine speed sensor - No signal.

Po skasowaniu błędów już się to nie pojawiło, a auto nadal nie chodziło. Więc zabrałem się za wtyczki itp. Po odłączeniu jednej z nich auto zaczęło chodzić normalnie, trzyma obroty pięknie (nawet nie drgną, ale na moje są odrobinkę za niskie bo jakieś 600-700obr/min).

Po odłączeniu wtyczki Vag pokazał:
1257- Idling Speed regulation Valve (n71)
Intermittent or Short to +

Błąd jest oczywisty, bo przecież sam go wywołałem, ale co najciekawsze, po podłączeniu tej wtyczki spowrotem auto gaśnie na biegu jałowym (a w zasadzie nie odpala bez "nożnego ustalenia obrotów)...

I tu pojawia się moje pytanie:
Co mam z tym fantem zrobić?? Zawór N71 z jakiegoś powodu tam jest i wolę nie jeździć z odłączonym, a znaleźć przyczynę niedomagań auta...
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny za sugestie...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 22:56:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
engine speed sensor to normalka jak masz zgaszony motor

blad ktory dostajesz jest od motorka/zaworka wolnych obrotów
jak masz podlaczonego musi dawac za malo powietrza i silnik sie dusi

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 00:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
maciu napisał(a):
engine speed sensor to normalka jak masz zgaszony motor

blad ktory dostajesz jest od motorka/zaworka wolnych obrotów
jak masz podlaczonego musi dawac za malo powietrza i silnik sie dusi


No właśnie zdjąłem gościa (taki czarny walec ustawiony poprzecznie z przodu silnika - Bosch'a).
W środku są 2 otwory, jeden otwarty, drugi przysłonięty częściowo (pozostaje mała szczelina tylko). Pomimo delikatnej perswazji różnymi narzędziami przysłona nawet nie drgnęła, a że jajco jest nierozbieralne, to nie bardzo wiem co mogę z tym zrobic??

Czy pozostaje wymiana??

Ps. Dlaczego silnik chodzi równiutko gdy ten motorek jest odłączony, a dusi się z podłączonym?? W środku nic się nie zmienia...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 09:42:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
ta klapka która przysłania otworek powinna lekko i płynnie dać się "otwierać" zalej benzynki i wypłucz dokładnie -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 10:49:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Heveliusz napisał(a):
W środku są 2 otwory, jeden otwarty, drugi przysłonięty częściowo (pozostaje mała szczelina tylko). Pomimo delikatnej perswazji różnymi narzędziami przysłona nawet nie drgnęła, a że jajco jest nierozbieralne, to nie bardzo wiem co mogę z tym zrobic??

Czy pozostaje wymiana??

Ps. Dlaczego silnik chodzi równiutko gdy ten motorek jest odłączony, a dusi się z podłączonym?? W środku nic się nie zmienia...


dobrze że delikatnej, jak piszą w manualu:

CAUTION!
When checking valve travel, DO NOT move rotary slide valve with screwdriver or other tool.

;)

Co można zrobić poza płukaniem:
- sprawdzić czy czasem nie zamieniono wtyczek do tego zaworka np
z wtyczką od wentylacji baku
- oporność na terminalach zaworka ma wynosić 7-11Ohm
- zrobic output test VAGiem i zobaczyć czy zaworek porusza się
bez zacięć i żwawo od jednego końca do drugiego

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 10:52:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
To powiedz mi jeszcze proszę jak zrobić test tego zaworka...
Zaraz idę go płukać i mam nadzieję, żę to pomoże...

Wtyczki są OK, ponieważ nikt nic nie ruszał. Po prostu rano nie odpalił bez "kopki" ;), a potem już tylko ja grzebałem zdejmując 3 wtyczki (z czego 2 podobne, ale druga idzie do czujnika temp. powietrza w dolocie)...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 11:08:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
w programie do interfejsu powinienes mieć gdzieś opcję
output test, wtedy vag sprawdza ileś rzeczy po kolei to co moze
wtryski, zaworki itp.

polacz sie z motorem i szukaj, jak masz vag-coma nie pomogę
bo uzywam czego innego

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 11:41:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Dzięki wielkie chłopaki :)

Zaworek przeczyszczony, autko odpala normalnie, wszystko chodzi jak powinno.
Blaszka miała opór i zadzior na krawędzi (być może ja go zrobiłem), ale przeszlifowałem krawędź, wyczyściłem wnętrzności i wszystko jest już w porządku :)

Jeszcze raz wielkie dzięki... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: