.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 14:59:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 1Z obroty biegu jałowego
PostNapisane: 20.wrz.2006 17:36:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 20:29:24
Posty: 53
Lokalizacja: Kamienna Góra
Witam. Szukałem i nie moge nigdzie znaleść jak ustawia się obroty biegu jałowego w mojim silniku 1Z z 94r. W czasie normalnej jazdy nic nie czuć. Jak podepnę vag-a i włączę blok pomiarowy to obroty przeskakuja 861obr/min na 840obr/min i spowrotem. W jaki sposób można to ustawić? Dzięki wielkie z góry za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 17:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli twoja jednostka jest z rocznika 1994 i wyżej to mozesz skorygowac wolne obroty korzystając z adaptacji silnika w kanale 01. Fabryczna nastawa to 32768 i od tej wartosci regulujesz w gore i dół.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 1Z obroty biegu jałowego
PostNapisane: 21.wrz.2006 11:13:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Michał100 napisał(a):
Witam. Szukałem i nie moge nigdzie znaleść jak ustawia się obroty biegu jałowego w mojim silniku 1Z z 94r. W czasie normalnej jazdy nic nie czuć. Jak podepnę vag-a i włączę blok pomiarowy to obroty przeskakuja 861obr/min na 840obr/min i spowrotem. W jaki sposób można to ustawić? Dzięki wielkie z góry za odpowiedz

:galy: :galy: :galy: :galy:
Człowieku, obroty ci przeskakują o 20 rpm??
Taka mała różnica wynika z niedokładności pomiarów. Daj sobie spokój. Gdyby ci tak falowały, że odczywałbyś to, albo były zbyt niskie, to wartało by to ruszać.

Posiadanie VAG-a może czasami szkodzić :/

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 1Z obroty biegu jałowego
PostNapisane: 21.wrz.2006 15:03:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
szogun0 napisał(a):
Michał100 napisał(a):
Witam. Szukałem i nie moge nigdzie znaleść jak ustawia się obroty biegu jałowego w mojim silniku 1Z z 94r. W czasie normalnej jazdy nic nie czuć. Jak podepnę vag-a i włączę blok pomiarowy to obroty przeskakuja 861obr/min na 840obr/min i spowrotem. W jaki sposób można to ustawić? Dzięki wielkie z góry za odpowiedz

:galy: :galy: :galy: :galy:
Człowieku, obroty ci przeskakują o 20 rpm??
Taka mała różnica wynika z niedokładności pomiarów. Daj sobie spokój. Gdyby ci tak falowały, że odczywałbyś to, albo były zbyt niskie, to wartało by to ruszać.

Posiadanie VAG-a może czasami szkodzić :/

To nie jest mała różnica. Jest słyszalna i odczuwalna. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 20:48:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
ja wymieniłem zawszenie silnika i teraz na wolnych jak narazie przenosi drgania do środka ale jak troszkę dodam wg obrotomierza tak na 930 to już jest ok jak to ustawić żeby były większe chybabyście się nie stanie jak będą wyższe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 20:57:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
nic się nie stanie jak będą wyższe, u mnie też przenosiły sie drgania i któryś element wnętrza nieprzyjemnie wibrował z dość niska częstotliwością. Równiez przy dodaniu lekko gazu ustępowało. Wziąłem więc vaga w rękę, uderzyłem w adaptacje jak to szanowny Baskecior powyżej opisał. Wynik operacji ? Obroty wyższe, drgania mniejsze jednak pozostały. Widocznie dodanie lekko gazu i zwiększenie obrotów to troszkę inaczej działające mechanizmy i nie przynoszą identycznego efektu lecz jest lepiej.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 21:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
dzięki kolego za odpowiedz możesz może jednak opisać szczegółowo jak to zrobić mam dopiero drugi raz odczynienia z vagiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 21:13:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
odpalasz vaga
wchodzisz w login
wpisujesz login o ile mnie pamięć nie myli 12233
klikasz okej czy jakos tak
automatycznie wracasz do poprzedniej strony
klikasz na adaptacje
odpalasz grupę 01
i tam regulujesz ( u mnie było tak że na górze po prawej miałem podane obroty a trochę niżej bardziej na środku ramkę w której wartość mogłem edytować)

i tutaj nie wiem dla czego jest inaczej niż napisał Baskecior i szereg innych osób na forum potwierdziło. U mnie wartość w tej ramce wynosiła bodajże 35 ale za to głowy uciąć nie dam, w każdym razie była to 2 cyfrowa liczba. nie wiem czym to jest spowodowane, może wersją vaga. Zmieniasz sobie ją czekasz kilka sekund i obserwujesz na górze po prawej w okienku jak zmieniły Ci sie obroty, oraz oceniasz czy wystarcza CI taka wartość czy wciąż wibracje są Ci uciążliwe. Regulacja jest dość niewielka ale na 930 powinieneś dać radę ustawić.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 21:21:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
jutro będę próbował mam takie jeszcze jedno pytanie gdzie znade komputer w a6 c4 1.9 1zdzie mogę zmienić kość/chip z mapami motoru podobno gdzie po stronie pasażera ale jak się tam dosatac


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: