.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 20:49:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silniki diesla
PostNapisane: 26.cze.2008 13:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 12:30:25
Posty: 1
Witam wszystkich gorąco.
Jestem nowym użytkownikiem forum ponieważ dopiero planuje zakup audi A4 1.9 TDI 2001-2003 r. Mam w zwązku z tym niemały dylemat ponieważ widziałem różne wersje tego silnika 101 , 116 i 131 KM o ile znam ten 130 konny że jest na pompowtryskiwaczach itd ... to o dwóch pozostałych nie wiem nic. Podobno te słabsze są lepsze bo nie mają pompowtryskiwaczy .
Co radzicie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 13:12:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Wszystkie jednostki 1.9TDI są równie dobre i długowieczne - silniki nie do zajechania. Jeśli chodzi Ci o same informacje na temat 1.9tdi to kliknij SZUKAJ. Tam masz "miliard" postów jeśli chodzi o te silniki

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 15:45:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
101 i 116 to tez motory na pompowtryskiwaczach.
Z tego co mi wiadomo 101 nie wystepuje w Audi.

Generalnie mozna stwierdzic, ze wszystkie silniki PD stosowane w audi są polecane.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 15:57:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
101 ps na pompowtryskiwaczach wystepuje w A4 B6 i w A3 od II polowy 2000r.

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 16:16:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
101 (ATD) - miałem przez 4 lata od nowości - silnik totalnie bezawaryjny (z mojego doświadczenia) - nic się z nim nie działo przez 190kkm.

Z mojej strony mogę polecić - tylko wiadomo - duuuużo zależy od poprzedniego właściciela...

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 17:26:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No to sie pomyliłem... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 17:36:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
najlepszy jest 1,9 TD 75PS :diabel: :peace:

dislowiec nie zajedzi diesla tak szybko, a kierowca, ktory stosuje eksploatacje jak PB wsiasć i jechac, moze miec problemy nie oszukujmy go ;)

to silniki do ktorych musimy sie jednak co nieco przystowac i bedzie ok.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 19:11:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
przemik napisał(a):
No to sie pomyliłem... :)


Nooo... a jak ladnie sie chipuje te 101-ki!

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 19:14:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Flyer napisał(a):
przemik napisał(a):
No to sie pomyliłem... :)


Nooo... a jak ladnie sie chipuje te 101-ki!


Flyer a wiesz moze dokladnie jaka jest roznica w konstrukcji pomiedzy 101 a 130? Czytalem kiedys asrtykul w ktorym stwierdzono ze w 101-ce wystepuja mniejsze wstryskiwacze i turbina... Spalanie pewnie podobne maja..?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 20:35:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
W 130-tce są też inne korbowody.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 21:51:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
grejf napisał(a):
najlepszy jest 1,9 TD 75PS :diabel: :peace:

dislowiec nie zajedzi diesla tak szybko, a kierowca, ktory stosuje eksploatacje jak PB wsiasć i jechac, moze miec problemy nie oszukujmy go ;)

to silniki do ktorych musimy sie jednak co nieco przystowac i bedzie ok.

Cofnales sie do epoki kamienia łupanego proponujac starego AAZ na komorach czy jednak strzeliłeś literówkę i chciałeś zaproponować AFF`a ;) ?
Ja jednak twierdzę że najlepszy diesel wszechczasów to 1Z. :jezor:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 22:56:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Baskecior napisał(a):
grejf napisał(a):
najlepszy jest 1,9 TD 75PS :diabel: :peace:

dislowiec nie zajedzi diesla tak szybko, a kierowca, ktory stosuje eksploatacje jak PB wsiasć i jechac, moze miec problemy nie oszukujmy go ;)

to silniki do ktorych musimy sie jednak co nieco przystowac i bedzie ok.

Cofnales sie do epoki kamienia łupanego proponujac starego AAZ na komorach czy jednak strzeliłeś literówkę i chciałeś zaproponować AFF`a ;) ?
Ja jednak twierdzę że najlepszy diesel wszechczasów to 1Z. :jezor:


Grejf się cofnął do epoki kamienia łupanego, za to Ty ze swoim 1Z`tem promujesz najnowocześniejszą technologie :): ;) :P
Ja jednak nie będę oryginalny i postawie na AAT.

Wracając do tematu kolegi Dawca, to sugeruje żebyś w miare możliwosci szukał najmocniejszych wersji, prócz niewielkiego spalania będziesz także czerpal przyjemnosc z jazdy :)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 08:44:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tylko, ze jakos ta najnowoczesniejsza technologia sie pierniczy ... a stare pierdzące "JEDENZETY" z 600 tysiami na szafie na to wszystko robią tylko KLE KLE KLE.... i jezdzą dalej :): :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 09:04:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Tylko, ze jakos ta najnowoczesniejsza technologia sie pierniczy ... a stare pierdzące "JEDENZETY" z 600 tysiami na szafie na to wszystko robią tylko KLE KLE KLE.... i jezdzą dalej :): :peace:

Otototo ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 09:05:36 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8328
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dlatego właśnie lubię stare silniki zarówno diesla i otto, stary poczciwy 1Z nie do ubicia, podobnie stare benzyniaki (też te na gaźniku)
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 09:47:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
toms001 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
grejf napisał(a):
najlepszy jest 1,9 TD 75PS :diabel: :peace:

dislowiec nie zajedzi diesla tak szybko, a kierowca, ktory stosuje eksploatacje jak PB wsiasć i jechac, moze miec problemy nie oszukujmy go ;)

to silniki do ktorych musimy sie jednak co nieco przystowac i bedzie ok.

Cofnales sie do epoki kamienia łupanego proponujac starego AAZ na komorach czy jednak strzeliłeś literówkę i chciałeś zaproponować AFF`a ;) ?
Ja jednak twierdzę że najlepszy diesel wszechczasów to 1Z. :jezor:


Grejf się cofnął do epoki kamienia łupanego, za to Ty ze swoim 1Z`tem promujesz najnowocześniejszą technologie :): ;) :P
Ja jednak nie będę oryginalny i postawie na AAT.




:509: to trafne okreslenie ;) (pompowtryski, to blyskawiczne urządzenia 2 etapowej pracy) :): TDI 131PS ma takie opóźnienie reakcji na gaz poniżej 1,5 obr, nawet 1,8. Mozecie mi wmawiac ze jest b.dobry dynamiczny, ale podziekuje postoję. 1Z ok inna bajka inna kultura pracy mniej PS ale to bije go jak kolor dwie damy. Zeby sie sprawnie poruszac TDI NIEsłysze wlasnych mysli. Nerwowa jazda, leją popowtryski, dziura Turbo jak dla mnie AAF 110ps max na 1,8 z haczykiem podkreslam, ze to tylko moja subiektywna opinja, rzecz gustu podkreslam. Zeby zaraz nie bylo ataków ;) wole turladla, stare Diesle JAK (chcia lbym igłe) 1,9 TD AAZ coś pięknego dla mnie. Zeby mieć.
:peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 21:02:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
Jak już kupować to t autko z silnikiem 130konnym , biorąc pod uwagę silniki 1.9. sam mam takiego :diabel:
Alternatywą może być kupno A6 ( 110km AVF) mała pomyłka AFN-SORY
pozdrawiam

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.lip.2008 21:48:54 przez szefomaciek22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 10:39:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
AVF - ma tez 130 KM i 310 Nm oraz 6 biegową skrzynie..

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 10:52:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Przemik sluszna uwaga i chyba ten 110ps jest :D ok.

nie wiem moze sie myle, ale turbo w AVF 130PS nie jest chyba do konca rownomiernie zgrane (do softu) jako dla uzyktowego samochodu, trzeba trzymac obrotomierz na 2 tys zeby mieć moc wyjsciową bo ponizej zero reakcji, jest to kwestia przyzwyczajenia wiem. ;) BMW np nie pozwolilo by sobie zrobic mocny silnik malo litrazowy na takie "wady" np jezdzilem ost 2,0 TD 170PS 320, to do kultury pracy passata 2,0 nie ma porównania BMW jedzie wszedzie i przy kazdym zakresie, mozliwe troche lzejsze.

Choc nie wychwalam bmw (silnik), jesli passat 2,0 na common reail'u bedzie mial duzo wyzsze cisnienie na pompie moze byc b.przyjemnie jak i maja wrocic do stalowyego zawieszenia :D bo w nowych terazniejszych passkach, dzieja sie rzeczy, ktorych nie warto komentowac :(

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: