.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 14:57:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Allroad C5 AKE - Ubytek płynu chłodniczego.
PostNapisane: 01.maja.2008 13:55:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Witam.
Parę dni temu zauwazyłem małą plamę pod autem. Sprawdziłem wszystkie płyny i ...ubyło płynu chłodniczego. Patrząc z góry węże suche, a wiec zdjąłem osłone dolną i pod auto. Płyn cieknie gdzieś (nie jestem pewny na 100 Procent) po silniku z tyłu. Wiem że idzie tam rura od płynu i zakręca z powrotem na przód silnika.
Teraz pytanie. Czy ta rura ma możliwość puszczania płyny. Ani z dołu ani z góry nie mogę sie dopatrzeć czy nie ma tam jakiegoś łączenia....
A może muszę się szykować na najgorsze,,, :( -> uszczelka pod głowicą <-
Z góry dziękuję za rady... :/

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 14:05:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Uszczelka pod głowicą to ostateczność, której na 99% nie musisz brać pod uwagę.
Sam fakt, że widzisz wyciek w tylnej części silnika nie świadczy o tym, że własnie w tym rejonie pojawiła się nieszczelność.
Nawet jeśli wyciekałoby spod G2/G62 ulokowanym pomiędzy VP44 a prawą głowicą - to płyn też będzie ściekał "od tyłu", bo tak jest ukształtowana górna powierzchnia bloku silnika.
W części tylnej silnika znajdują się conajmnie trzy takie łączenia rurek metalowych z wężami gumowymi, spod których może "lecieć".

Nie ignoruj tego - bo jak z dziurki zrobi się wielkie dziursko - to w mgnieniu oka przegrzejesz silnik zanim zapipczy kontrolka ... .

Moim zdaniem - powinieneś zaopatrzyć się w porządne źródło światła, zgrabne lusterko i dużo cierpliwości.

Co masz robić dalej - chyba nie trzeba już pisać :): ;) ???

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 14:14:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Dzięki Piotrze... :):
Uspokoiłeś mnie trochę... Na sobotę jestem umówiony z kolegą żeby to posprawdzać... Do tego czasu zrobię może jakieś 25 km na krótkich dystansach... Płyn sprawdzam 2 razy dziennie, w razie czego... :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 13:08:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
ja bym sprawdził jeszcze pompe wody bo moze sie rozszczelnia!!!! u mnie tez ciekło i okazało sie ze to pompa wody a zanim do tego deszedłem to minęło sporo czasu a było to niebezpieczne dla rozrządu:/ pozdrawiam

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 13:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Na szczęście to nie pompa ani uszczelka pod głowicą... :D :d :d :diabel:
Wyciek jest z rurki która wchodzi do bloku silnika, dokładnie pod czujnikiem temperatury przed filtrem oleju. Rurka ta łączy się z wężem w którym jest czujnik temp. A cały płyn plynie aż na sam tył i dół silnika.
Teraz pytanie: jak ta rurka jest tam umieszczona( na wcisk ??? ) i jak się do niej dostać ( filtr oleju napewno do góry - tak mi się przynajmniej wydaje).

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 15:00:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ława napisał(a):
Teraz pytanie: jak ta rurka jest tam umieszczona( na wcisk ??? ) i jak się do niej dostać ( filtr oleju napewno do góry - tak mi się przynajmniej wydaje).


Wszystko zależy od Twoich zdolności manualnych ... :): :diabel: .

ELSA zapewne wymaga demontażu uchwytu filtra, a być może nawet turbiny (?) ale ja Ci gwarantuję, że poradzisz sobie bez tej całej ceremonii ... ;) .
Na tą chwilę nie pamiętam jedynie tego czy zachodzi potrzeba demontażu przewodów ciśnieniowych od pompy do wtryskiwaczy ale raczej na pewno nie.

"Pomijając" :): :
- obligatoryjne spuszczenie G12 z układu chłodzenia
- raczej konieczny demontaż filtra powietrza wraz z przyłączmi do sprężarki
... musisz zacząć od wykręcenia dwóch śrubek "podtrzymujących" uchwyty rurki - jednej z tyłu prawej głowicy bezpośrednio pod otworem, w który wciskana jest rurka :): :P , a drugiej śrubki musisz poszukać "gdzieś pomiędzy" obudową filtra, sprężarką i prawą głowicą. Nie jest to kłopotliwe ;) .

Po wykonaniu powyższego - z wyczuciem "szarpnij" rurką, która powinna dać się wysunąć na tyle daleko, że wymiana oringów:
- N 903 800 02 (2 sztuki)
- N 900 351 03 (1 sztuka)
nie będzie już żadnym problemem ( no...prawie żadnym :): ) .

Jednak zanim wymienisz oringi (zostaną na rurce) - zaopatrz się w jakieś zmyślne czyścidełko (lub tzw. wycior :): :D ), którym posprzątasz otwór w bloku silnika i w głowicy (szczególnie z zapieczonego syfu i zaschniętego G12).
Chodzi o to, żeby nowe oringi dokładnie przylegały całym obwodem do uszczelnianej powerzchni.
Odradzam nakładanie smaru na oringi. Prawidłowe ułożenie zapewnisz im poprzez "zamoczenie" w G12 (to naprawdę wystarczy, a smar mógłby spowodować napuchnięcie gumy) .

I to już wszystko ;) - składasz do kupy w odwrotnej kolejności, zalewasz płynem G12 i odpowietrzasz układ chłodzenia.

Po całej "operacji" wysyłasz do mnie puszkę coca-coli firmą kurierską i dopiero od tego momentu zapominasz o problemie :diabel: :P :peace:

Upsss - dwie puszki a nie jedną. Ta druga za trafną diagnozę :): :D ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 15:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Witam. Jestem już po całej operacji... :/
Do ściągania i zakładania o-ringów musiałem poprosić moją dziewczynę(małe zwinne rączki :D ) bo ja nie dawałem rady. wszystko poszło w jakieś 2.5 godz i zacząłem zalewać płyn i , ... patrze a tu leci z pod rury jak leciało. I w tym momencie załamałem się... :( :( :(
Oglądając rurę zauważyłem mały uszczerbek ne niej, na samym brzegu jeszcze przed o-ringiem. Nie wiem czy to może być powodem wycieku...
Według mnie musze wyciągnąć całą rurę na wierzch i ją obadać z każdej strony i zerknąć na otwór w silniku, może tam też jest jakieś uszkodzenie?
A więc pytanie Piotrze, rura ma bardzo mały ruch a więc żeby ją wyciągnąć trzeba zdemontować uchwyt filtra oleju.
Czy to się wiąże z wyciąganiem odmy?
Czy turbinę też trzeba będzie ruszać?
Czy wszystkie uszczelki które bedę ruszał muszę zmieniać na nowe czy niektóre z nich są wielorazowego użytku?

PS. aha co do czyszczenia rury i dziury w silniku to zostało wykonane w sposób "po omacku" ponieważ nie ma tam wogóle miejsca...

WIELkie dzięki za pomoc... :|

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 17:30:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ława napisał(a):
Oglądając rurę zauważyłem mały uszczerbek ne niej, na samym brzegu jeszcze przed o-ringiem. Nie wiem czy to może być powodem wycieku...


"Strzelam" - to może być "punktowa" korozja.

Ława napisał(a):
zerknąć na otwór w silniku, może tam też jest jakieś uszkodzenie?


Bardzo wątpię ale sprawdzić trzeba (w zaistniałej sytuacji) .

Ława napisał(a):
A więc pytanie Piotrze, rura ma bardzo mały ruch a więc żeby ją wyciągnąć trzeba zdemontować uchwyt filtra oleju.
Czy to się wiąże z wyciąganiem odmy?


Nie. Tzw. odma "zostanie" w obudowie filtra. Musisz tylko zdjąć z niej rurkę odprowadzającą ciśnienie ale to oczywiste ... .

Ława napisał(a):
Czy turbinę też trzeba będzie ruszać?


Z tego co pamiętam - nie (ale łatwo nie będzie ... ) .

Ława napisał(a):
Czy wszystkie uszczelki które bedę ruszał muszę zmieniać na nowe czy niektóre z nich są wielorazowego użytku?


Nie. Nie ma uszczelek wielorazowego użytku. Wszystko co poruszysz - musisz uszczelnić na nowych częściach (ale to grosze, najdroższa jest "blacha" pod uchwyt filtra oleju) .

PS: Dziwna sprawa. Wyciek taki jak u Ciebie to nic nowego ale zaistniałe problemy :/ ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 12:28:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
:peace: Wszystko już wiadomo...
Rura wyciągnięta i obadana. Zrobiła się w niej mała dziurka, tak jak ktoś by szpilką zrobił. Wygląda na to że korozja ją zjadła. W środku rury widać tak jakby "rafę koralową" :) na jej ściankach.
Aby wyciągnąć rurę nie obyło sie beż wyciągania Turbo :/ . Podstawę od obudowy filtra oleju odkręciłem bez ruszanie Turbo ale podstawa jest za duża i pompa VP44 i turbina blokowały wyciągnięcie jej.
Jutro jadę wszystko zamówić i może na weekend będzie można składać :):
Teraz mam pytanie. Ponieważ Turbina jest na wierzchu, sprawdziłem jej luz na wirniku. Jest on dosyć spory( jak dla mnie). Czy luz ( jakikolwiek ) jest dopuszczalny? Czy oznacza to że turbina się już kończy?

Pozdrowienia :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 12:40:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ława wirnik może mieś luz "poprzeczny". Czyli nak będziesz ruszał to może on "latać" ale tylko w "górę i w dół".
Jest to luz spowodowany brakiem oleju w panewce i jest dopuszczalny - max to około 1mm

Luz wzdłuzny jest niedopuszczalny.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2008 01:04:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Dzięki Stamlej jestem już spokojniejszy...

Edit:
No i wszystko już śmiga tak jak powinno. Rura nowa założona. Roboty trochę było ( moje zasoby narzędzi powiększyły się i to znacznie...).
Koszt samych części i uszczelek to 165 euro.
Wszystko szło bardzo ładnie i pięknie ( nie licząc co chwile upuszczonych śrubek i ich wyciągania ) do momentu gdy wszystko było złożone i zaczeliśmy odpowietrzać pompe VP44, bo wtedy zdechł aku...
I z 4 godz. roboty w niedzielne popołudnie zrobiło sie 7 godz.... aż dostałem porządne kable i podłaczyliśmy drugi aku.
Auto odpaliło chyba za 3 razem i trzymało tylko 500 obr/min i nie reagowało na naciskanie pedału gazu. Było tak przez jakieś 3-4 min i stopniowo zaczął nabierać obrotów. Później odpowietrzenie ukł. chłodzenia.
Na razie nie robiłem jeszcze logów żeby je porównać z logami z przed całej operacji, ale wydaje się że auto ciągnie tak jak przed tem. Czyli wszystko dobrze złożone.
Dzięki za pomoc chłopaki...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 10:48:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
No jednak nie wszystko jest tak jak trzeba... :/
Po 2 tygodniach zerknąłem na silnik w celu kontroli co i jak i co????
Olej. Cieknie olej, wygląda że z pod podstawy filtra oleju.
Nie wiem jak to mogło się stać, miejsce łączenia blachy pod podstawę filtra było bardzo dobrze wyczyszczone tak samo sama podstawa.
Aczkolwiek jest zawsze jakieś ale...
Dokręcając podstawę dokręcałem wszystkie szpilki na wyczucie( dosyć mocno je dokręciłem). Ostatnio zerknąłem do Elsy i zobaczyłym że moment dokręcania ich to tylko 10 Nm.
Czy mogłem za mocno dokręcić i blacha pod podstawą filtr pękła?
Jeżeli jeszcze raz będę musiał to wszystko robić to zastanawiam sie nad zmianą odmy. Czy przy moim przebiegu ( 112 000 mil) zachodzi taka potrzeba?
Dzięki i pozdrawiam... :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 14:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Jeżeli jeszcze raz będę musiał to wszystko robić to zastanawiam sie nad zmianą odmy. Czy przy moim przebiegu ( 112 000 mil) zachodzi taka potrzeba?
Dzięki i pozdrawiam... :peace:[/quote]

w tym silniku odma sie niezapycha :!: :!: przerabialem to z moim ake byla jak nowa w 100 % drozna w tych silnikach jest nowego typu odma a nie jak np w akn taki filterek :!: :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: